شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۵۵۷۰
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۴
رئیس اتحادیه صنف گل و گیاه،صنایع دستی،سفره عقد،تزئینی و خدماتی اهوازعنوان کرد:
رئیس اتحادیه صنف گل و گیاه،صنایع دستی،سفره عقد،تزئینی و خدماتی اهواز با اشاره به اینکه این اتحادیه از سال 1370 آغاز به فعالیت نموده است اظهار داشت: واحدهای تشکیل دهند این اتحادیه 45 واحد گل فروشی طبیعی ، 20 واحد گل فروشی مصنوعی، 65 واحدسفره عقد و70 واحد را صنوف کادویی و فانتزی در بر می گیرند.
یداله افضلان خاطر نشان کرد : از زمان ثبت اتحادیه با همکاری هئیت مدیره زحمت کش رئیس اتحادیه بوده ام.
وی افزود: از جمله رسته های تحت پوشش این اتحادیه می توان به گل و گیاه طبیعی،گل خشک و درخچه مصنوعی،لوازم گلسازی،ماهی آکواریم و لوازم جانبی،دان و لوازم پرنده تزئینی،فروش حیوانات اهلی،خدمات سفره عقد و عروسی،خدمات جشن و مجالس،لوازم جشن،صنایع تزئینی چوبی،بدلیجات،صنایع دستی،دکوری،هنری، لوکس،کادویی،فانتزی تزئینی و صنایع بادی اشاره نمود.
وی همچنین از فعالیت 195 واحد صنفی دارای پروانه کسب و 30 واحد صنفی در حال اقدام به دریافت پروانه کسب در این اتحادیه خبر داد گفت: در سال1387، 470 واحدهای صنفی مجاز فعالیت داشتند اما تا کنون تعداد واحدهای صنفی این اتحادیه با ریزیش و تعطیلی مواجه شده اند.
 
افضلان با اشاره به مهمترین اقداماتی که جهت ساماندهی این اتحادیه صورت گرفته است عنوان کرد:با حق  عضویتی که  اعضاءپرداخت می نمودند توانستیم  مکان کنونی اتحادیه را خریداری نماییم با توجه به اینکه هیچ گونه کمک نقدی  و تسهیلات  تصویب شده ای به اتحادیه پرداخت نگردیده است.
 با تلاش های صورت گرفته سعی برآن داشتیم تا فاصله صنفی که فاصله یک واحد صنفی مشابه با واحد صنفی دیگر میباشد را به 300 متر برسانیم.
وی گفت:از جمله وظایف اصلی اتحادیه می توان به  میانجی گری آن برای رسته های تحت پوشش با ادارات مرتبط همچون سازمان شهرداری،دارایی و... برای شناسایی محل کسب افراد  اشاره نمود.
وی  با بیان اینکه برخی از افراد در رسته سفره عقد در خانه مشغول فعالیت می باشند اظهار داشت: واحدهایی که بصورت غیر مجاز بنا بر دلایل خاص همچون عدم توان مالی برای  داشتن یک واحد صنفی مشغول فعالیت هستند به دلیل اینکه اتحادیه نمی تواند بدون مجوز وارد منازل این قبیل افراد شود از پیگیری اتحادیه خارج می باشد. 
گفتنی است  زمانی که بیکاری در جامعه شدت پیدا کند خانم های خانه دار به مشاغل هنری کار در منزل روی می آورند.اگر جلوی این دسته فعالیت هارا بگیریم شاهد قشر عظیمی از بیکار می شویم.

وی خاطر نشان کرد: از جمله مشکلاتی که اتحادیه صنف گل و گیاه،صنایع دستی،سفره عقد،تزئینی و خدماتی  اهواز با آن روبرو هستند عدم امنیت شغلی می باشد،بدیهی وجود دست فروشان در فواصل خاصی از سال موجب می شود تا واحدهای صنفی در فصل های پر درآمد با فروش کم مواجه شوند؛ رسیدگی به این مشکل باید توسط سازمان شهرداری صورت پذیرد.
وی یادآور شد:با جمع آوری دست فروشان کنار خیابان ها که هیچ گونه عوارض و مالیاتی پرداخت نمی نمایند می توان امنیت شغلی را به واحدهای صنفی دارای پروانه کسب  برگرداند.
افضلان گفت: از جمله مشکل دیگر این اتحادیه می توان به تداخل های شغلی که در بسیاری از صنوف به وفور دیده می شود اشاره کرد،به عنوان مثال برخی از تالارها برای اینکه به کار مشتریان سهولت بخشند به مشتریان به صورت غیر مجاز سفره عقد ارائه میدهند  وحتی در  مغازه های مبلمان فروشی  لوازم تزئینی و یا گل و درخچه های مصنوعی به فروش می رسد درصورتیکه این موضوع مشکلاتی را برای این اتحادیه به همراه خواهد داشت .
رئیس اتحادیه در پایان خاطر نشان کرد: با شناخت  و آگاهی  کامل از قانون نظام صنفی میتوانیم بسیاری از مشکلات واحدهای صنفی را به حداقل رسانیم و هر واحدی در رسته شغلی خود مشغول  فعالیت  باشد. 
      خبرنگار اکسین نیوز:زهره منجزی


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار