شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۵۵۷۴
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۴
نماینده ولی فقیه در خوزستان:
نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: در سفر ریيس‌جمهور به خوزستان بر اجرای طرح مقام معظم رهبری تاكيد شد.
 آیت‌الله سيدمحمدعلي موسوی‌جزایری در مراسم تودیع و معارفه مدیران سازمان آب و برق خوزستان كه امروز، 30 دي‌ماه برگزار شد، اظهارکرد: نتایج بهره‌برداری از این طرح فقط برای خوزستان مثمر ثمر نیست، بلکه یک طرح کشوری و ملی محسوب می‌شود و حتی کشورهای همسایه هم از برکات آن بهره‌مند می‌شوند.
 
وی افزود: به‌طور کلی طرح مقام معظم رهبری یک فرصت عام‌المنفعه است که بخش عمده آن به آب‌رسانی مربوط می‌شود که یقیناً به عنوان یک مسئولیت خطیر بر دوش سازمان آب و برق قرار گرفته است.
 
آیت‌الله موسوی‌جزایری خاطرنشان‌کرد: از سرشاخه‌های کارون چیزی منتقل نمی‌شود و کارون احیا می‌شود. اين‌ها مباحث توسط ریاست جمهوری در سفر به خوزستان بیان‌ شد و این اظهارات نشان‌دهنده عزم راسخ رییس‌جمهور در توجه ویژه به مردم خوزستان است.
 
همچنين جواد سعدون‌زاده، رییس مجمع نمایندگان خوزستان در اين مراسم گفت: لایروبی اروند و اجرای طرح غدیر یکی از مطالبات جدی مردم خوزستان است.
 
وي عنوان‌کرد: احیای کارون به معنای زنده کردن آن است. اولین کاری که در سازمان آب و برق باید انجام شود احیای کارون مرده و نیمه جان است؛ یعنی باید تدبیری به خرج دهیم تا کارون را زنده کنیم.
 
سعدون‌زاده افزود: پروژه انتقال آب از سرشاخه‌های کارون، انتقال 2 میلیارد مترمکعب است و اگر فقط برای مصارف شرب منتقل شود، فقط 2 درصد آن منبع آب را شامل می‌شود. در حالي كه مقیاس تعیین شده براي مصارف صنعتی و کشاورزی است.
 
رییس مجمع نمایندگان خوزستان خاطرنشان‌‌کرد: برداشت‌های بی‌حساب و کتاب، جلگه مستعد خوزستان را از بین می‌برد. اجرای طرح مقام معظم رهبری می‌تواند کابوس بیکاری را از آسمان خوزستان بزداید.
 
وی تصریح‌کرد: لایروبی اروند یکی‌ديگر از اساسی‌ترین مطالبات مردم است. احیای آن می‌تواند حلقه مکمل حیاط اقتصادی خوزستان باشد زیرا این آب‌راه، یک آب‌راد مهم از لحاظ رونق تجاری و گردشگری در مرزهای کشور است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار