شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۵:۳۰

روزنامه روزان در ستون ویژه های خود نوشت : انتخابات در مرحله دوم در استان به پایان رسید و 8 کرسی خالی استان در بهارستان، نمایندگان خود را شناختند. در حوزه انتخابیه اهواز همانگونه که پیش بینی می شد سید شکرخدا موسوی که هم در نظرسنجی ها و هم در اقشار مختلف جامعه رای بالایی داشت توانست با اختلافی فاحش با نفر دوم به مجلس راه یابد. اما برای تعیین نفر سوم اهواز بین سودانی و جویجری یک رقابت غیر قابل پیش بینی وجود داشت که در این رقابت سودانی توانست جواز ورود به بهارستان نهم را بدست آورد.

آبادان دومین و تنها حوزه موجود در استان است که به تعداد نمایندگان مرکز استان نماینده دارد. در دور دوم این حوزه نیز انصاری نماینده مجلس هفتم و دهدشتی نماینده کنونی آبادان با کسب حداکثر آراء به مجلس راه یافتند.

محمد باقر شریعتی شهردار سابق بهبهان که به همراه سالاری در حوزه انتخابیه بهبهان به دور دوم راه یافته بودند توانست با توجه به جایگاه مردمی که دارد و همچنین خدماتی که در طول مدت شهردار بودنش در این شهر به یادگار گذاشته بود رای اعتماد مردم را جلب کند و بر جایگاه وکالت مردمش در مجلس تکیه زند.

دزفول هم جوان ترین نماینده مجلس نهم را به کشور معرفی کرد و پاپی زاده 30 ساله با اختلاف توانست رقیب خود را پشت سر گذارد و نشان داد که مردم دزفول به داشتن یک نماینده جوان و متفاوت با سایر ادوار مصمم شده بودند که امیدواری را می توان در نگاه مردم این شهر به انتخابشان مشاهده کرد.

دشت آزادگان هم یکی از حوزه هایی بود که تغییر را برای انتخابشان در نظر داشتند بودند و همگام با بسیاری از حوزه های دیگر استان تصمیم را بر آن گرفتند تا فرصت را به یک چهره جدید بدهند و این بار به صالحی نسب اعتماد نمایند تا شاید این تغییر در انتخابشان شروعی شود برای تغییر در وضعیت شهر و معیشتشان. سواری تنها نماینده مجلس هشتم در استان بود که نتوانست برای دومین بار از شهر خود به مجلس راه یابد ،اما ایذه و باغملک که دو روز قبل از برگزاری انتخابات اعتراض و انصراف یکی از نامزدهای دور دومی به علتی که آن را اعتراض به ترکیب اعضاء هیئت اجرایی و نظارت خواند و باعث شده بود تا تمامی نمایندگان فرماندار این دو شهرستان از خارج از این حوزه تامین شود بعنوان خبرسازترین حوزه انتخابیه مرحله دوم در استان خوزستان و شاید کشور درویش پور را بعنوان نماینده خود انتخاب کردند تا ثابت شود تغییر در اعضاء هیئت های نظارت و اجرایی و حتی نمایندگان فرماندار هم راه رسیدن نماینده سابق این حوزه به مجلس را هموار نخواهد کرد و مردم به همانی که می خواهند رای خواهند داد.

انتخابات در استان همزمان و همگام با سراسر کشور در محیطی آرام و بدون تنش به پایان رسید و 18نماینده استان شناخته شدند. مردم مثل همیشه به وظیفه خود عمل کردند اما ناگفته نماند که چه بسیار نمایندگانی که پس از ورود به مجلس از یاد برده اند که با رای چه کسانی به  نمایندگانی تکیه زده اند و آب و هوای بهارستان برای آنها فراموشی آورد. امید به اینکه این بار نمایندگان مردم عمل کنند به آنه که می دانند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار