شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۵۶۰۲
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۰
رئیس اتحادیه صنف خدمات فروش رایانه و لوازم جانبی شهرستان اهواز:
رئیس اتحادیه صنف خدمات فروش رایانه و لوازم جانبی شهرستان اهواز اظهار داشت : اتحادیه از 1385 به صورت رسمی آغاز به فعالیت نموده است و در 2 دوره با انتخاباتی که در اتحادیه صورت گرفت به عنوان رئیس اتحادیه انخاب شدم.
غلامرضا افتخاریان  خاطر نشان کرد:از جمله رسته های تحت پوشش این اتحادیه می توان به خدمات و فروش رایانه،خدمات شبکه ولوازم جانبی، خدمات نرم افزار و برنامه ریزی، خدمات و فروش چاپگر و مواد مصرفی،فروش لوازم جانبی رایانه و ISP اشاره نمود.
وی با اشاره به اینکه اتحادیه یک مکان برای رسیدگی به مشکلات اعضاء و حقوق مصرف کننده می باشد افزود: اتحادیه از یک طرف  مسئولیت پشتیببانی از  اصناف و از طرفی برقرار کننده عدالت برای مصرف کننده را برعهده دارد.
وی ادامه داد در این صنف بیشترین شکایات از سوی مشتریانی می باشد که لپ تاپ خریداری نموده اند این دسته از افراد باید از واحدهای دارای پروانه کسب خرید کنند تا در صورتی که بامشکل مواجه شدند از گارانتی معتبر بر خوردار شوند.
افتخاریان تأکید کرد:بازرسان اتحادیه با نظارت دقیقی که برواحدهای دارند پیگیر هستند تا لپ تاپ های عرضه شده در واحدهای صنفی، دارای گارانتی معتبر از شرکت های معتبر  و متعهد به خدمات گارانتی به موقع به مشتری باشند؛تا فروشنده و خریدار با مشکلات، دیگر برخورد نکنند.
وی با اشاره به اینکه در سطح شهر اهواز با همکاری شرکت های گارانتی کننده،4 دفتر خدمات گارانتی راه اندازی شده است عنوان کرد: با وجود شرایط سخت و هزینه های سنگین 4 شرکت با نام شرکت آواژنگ،شرکت داده پرداز رایانه  متین،شرکت ماتریس و شرکت مادیران در شهرستان اهواز آغاز به فعالیت نموده اند.وی در ادامه گفت: از شرکت های دیگر برای ارائه خدمات مطلوب و حمایت از حقوق مصرف کننده انتظار می رود تا دفتر خدماتییشان را در اهواز راه اندازی نمایند. با این اقدام شرکت ها می توانند نسبت به کالا و برندهای خود تبلیغات بهتری انجام دهند و فروش بالایی داشته باشند.
افتخاریان گفت:برخی از مشتریان به دنبال یک کالا ارزان قیمت هستند این در حالی است که برای مشتری خدمات بالا باید حرف اول را بزند،تا زمانی که کالا با مشکل روبرو شد دست فروشنده برای ارائه خدمات بهتر و خریدار برای رسیدن هر چه سریعتر به کالا بسته نباشد. بدیهی است خدماتی که در سطح شهر اهواز با تفاوت قیمت خیلی جزئی،بالاتر ازمرکز ارائه می شود که این موضوع موجب می شود تا مشتری بدنبال ارزانی هزینه های گزافی را متحمل شود.
وی خاطر نشان کرد:از جمله مشکلاتی که این روزها اصناف با آن روبرو هستند وجود طرح شبنم بر روی کالا ها می باشد؛با مصوبات غیر کارشناسی و عجولانه از سوی مسئولان کشوری در اجرای طرح شبنم و ملت کارت اصناف و صندوق مکانیزه که متأسفانه برخی افراد سودجو با دریافت مبلغی از اصناف سود های کلانی را بدست آوردند و در این باره هیچ کس پاسخگو نبوده است.
افتخاریان ادامه داد: در اواخر سال 1390 برای جلوگیری از کالای قاچاق طرحی با نام طرح شبنم به تصویب رسید و  850 میلیون بر چسب شبنم به بازار عرضه گردید،این در حالی است که با روی کار آمدن دولت یازدهم بصورت خیلی سریع این طرح کنار گذاشته شدو در حال حاضر هیچ جایگاهی ندارد.
وی افزود:اجرای طرح شبنم اگر با نظرات اصناف و از طرف اداره گمرک  صورت می گرفت می توانست طرحی ماندگار وبا موفقیت به پایان برسد این اقدام موجب می شد تا از ورود کالاهای قاچاق در کشور  که در حال حاضر چند برابر شده اند جلوگیری به عمل آید.
وی ادامه داد:  همچنین این طرح در تمامی کالاهای وارداتی کشور توزیع و حتی به گونه ای بود که در دست خرده فروشان عرضه می گردید،و هر واحد صنفی طرح بارکد شبنم را داشتند که در اصل فریب دادن مشتری را همراه داشت.
وی اظهار داشت:اجرای طرح شاپرک مخصوص دستگاههای پزکه همان کارت خوان می باشد اصناف کشور را دچار مشکل کرده است؛دستگاه پز برا ی رفاه حال مشتری و فروشند در واحدهای صنفی نصب گردیده شد با توجه  به تبلیغات فراوانی که از سوی بانک مرکزی دراین  باره صورت گرفت مبالغ بصورت آنی و آنلاین به حساب افراد واریز نمی شوند و در برخی مواقع 72 ساعت بعداز آنکه کارت کشیده شده به حساب افرد می رفت که این موضوع برای مشتری و فروشنده مشکلاتی بوجود آورده است.تا مشتری در همان لحظه 2بار کارت بکشد و از حسابش مبلغ کسر گردد.
رئیس اتحادیه صنف خدمات فروش رایانه و لوازم جانبی شهرستان اهوازبا اشاره اینکه تراکنش های واریزی از سوی واحدهای صنفی یا شخص صنفی بصورت گرهی واریز می شود تأکید کرد:زمانی که در یک روز 10 بار کارت کشیده شود این 10 مورد یکجا به حساب واریز می شود در صورتیکه باید بصورت تکی واریز شود از بانک مرکزی انتظار می رود تا در این رابطه پیگیری بیشتری داشته باشند؛مکاتبات متعددی با سازمان صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی صورت گرفته اما هیچ پاسخی در یافت نکرده ایم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار