شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۵۶۵۶
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۵
شوشان - سید موسی بلادیان : اول بهمن سالروز اعدام انقلابی حسنعلی منصور نخست وزیر محمدرضاشاه خائن توسط شهید محمد بخارائی در سال 1343 می باشد. حسنعلی منصور مزدور آمریکا و برنامه دولتیش اسلام زدائی و وابستگی کامل به آمریکا بود. او میخواست که اوامر و دستورات آمریکا در ایران اجرا شده و نقشه های صهیونیسم بین الملل و استکبار جهانی پیاده گردد.
محمد بخارائی همراه با یاران همرزمش شهید حاج مهدی عراقی، شهید رضا صفار هرندی، شهید حاج صادق امانی و شهید مرتضی نیک نژاد که از اعضاء هیاتهای موتلفه اسلامی بودند عقیده داشتند که مردم مظلوم ایران فقط از طریق بازگشت به اسلام محمدی و پیروی از علمای راستین می توانند استقلال خود را حفظ کرده و از وابستگی به اجانب در امان باشند و زمانی که دریافتند حکومت جبار شاه ملعون در وابستگی به آمریکا و ترویج فساد و استبداد به نصایح علما عمل نمی کند با اجازه مجتهد و مرجع تقلید خود حسنعلی منصور را اعدام انقلابی نموده و به همگان آموختند که مرگ با عزت از زندگی با ذلت ترجیح دارد.
هیاتهای موتلفه اسلامی در اوائل سال 1342 با نظر آیتاله خمینی رحمه اله علیه تشکیل شد. پیش از آن اعضای این هیات خصوصا در جریان لایحه انجمن های ایالتی و ولایتی، فعالیت چشمگیری داشتند . این لایحه از برنامه های دیکته شده آمریکا به ایران بود تا ایران را از گرایشات اسلامی باز دارد. در سال 1342 با پیوند تشکیلاتی گروه های مختلف اسلامی « هیاتهای موتلفه اسلامی» تشکیل شد. موتلفه شورایی به نام شورای روحانیت داشت که بر حرکت و برنامه های آن نظارت داشت تا امری مغایر شرع و وظایف اسلامی نباشد. این شورا متشکل از شهید مطهری، شهید بهشتی، حجت الاسلام مولایی و آیت اله انواری بود که کاملا مورد تایید حضرت امام خمینی بودند. پس از تبعید امام خمینی بحث مبارزه مسلحانه در این تشکیل جدی تر شد و با تائید شهید مطهری و شهید بهشتی و نیز اذن شرعی آیت اله العظمی میلانی که از مراجع تقلید بود مجاهدان موتلفه در تدارک کار برآمدند.


ابتدا تصمیم به اعدام شاه داشتند اما این عمل میسر نشد و حسنعلی منصور نخست وزیر مزدور آمریکا که ننگ تصویب قانون کاپیتولاسیون را بر پیشانی داشت در مقابل مجلس توسط مجاهدان موتلفه به ویژه شهید محمد بخارائی اعدام شد. پس از این جریان به جز چند نفر یاران موتلفه که در اعدام انقلابی منصور دست داشتند دستگیر شدند و 4 نفر را به اعدام و بقیه را به حبس ابد و یا زندانی 15 ساله محکوم کردند و سرانجام در سحرگاه 26 خرداد سال 1344 حاج صادق امانی، محمدبخارائی مرتضی نیک نژاد و رضا صفار هرندی را به شهادتگاه بردند و دژخیمان رژیم جوانان صدیق اسلام که زبانشان به تلاوت آیات قرآن مشغول بود به رگبار بستند و خون پاکشان را بر زمین ریختند.
این جوانان پاکدل فوق العاده تحت تاثیر فرمایشات امام خمینی بودند که قانون کاپیتولاسیون را موجب ذلت ایرانیان می دانست و از همه مردم وفادار به اسلام دعوت می کرد که در برابر این قانون استعماری قیام کنند و از این رو در اطاعت از امام راحل درحالی که همه جوان بودند قیام کرده جان دادند تا دیگران را نیز متوجه مظالم شاه آمریکائی نموده و عزت و عظمت را در زیرسایه اسلام خواستار باشند. یاد این عزیزان گرامی و راهشان پر رهرو باد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار