شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۵۶۷۵
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۰
رییس اتحادیه صنف رنگ فروش و نقاش ساختمان عنوان کرد:
جلال خرازی نجف آبادی خاطر نشان کرد: برای جلوگیری از مشکلات بین طرفین و اعتماد به رنگ آمیزان به دلیل نداشت جای مشخص طرحی بر اساس اینکه رنگ فروشان در سطح شهر رنگ آمیزان معتبر را به اتحادیه معرفی نمایند تا با گذراندن مراحل اولیه در اتحادیه کارت صنفی خود را دریافت کنند.
رییس اتحادیه صنف رنگ فروش و نقاش ساختمان با بیان اینکه این اتحادیه از سال 1362 توسط اعضاء پیشکسوت این صنف آغاز به فعالیت کرده است اظهار داشت: هماهنگ کردن  امور مربطه به صنف و حل مشکلات اعضاء از جمله اهداف اصلی تأسیس این اتحادیه بوده است .

جلال خرازی نجف آبادی خاطر نشان کرد: از جمله رسته های تحت پوشش این اتحادیه میتوان به نقاش ساختمان، توزیع کنندگان رنگ و مواد شیمیایی، پوشش های صنعتی و تزئینی،چسب و هر آنچه به پوشش دادن اجناس مرتبط می شود اشاره کرد.

وی ادامه داد:مشتقات چسب از رسته های تحت پوشش این اتحادیه می باشد اما متأسفانه به دلایل مبهم،  جواز آن توسط اتحادیه ابزار و یراق صادر می شود گفتنی است با پیگیری های لازم در این خصوص سعی بر آن داریم تا این رسته مجددا تحت پوشش اتحادیه مربوطه باز گردد.

وی همچنین از فعالیت 150 واحد دارای پروانه کسب  در سطح شهر خبر داد و گفت:  ضمن اینکه تعداد واحدهای غیر مجاز در سطح شهر بالا می باشد بنابراین آمار دقیقی از آنان بنا بر دلایلی همچون تداخل صنفی نمی توان اعلام کرد.

وی ادامه داد: بعنوان مثال برخی از صنوف در کنار شغل اصلی خود مشتقات رنگ را با قیمت و سود ناچیز بفروش میرسانند که این مهم  تداخل صنفی را پرنگ تر کرده است.

خرازی نجف آبادی با اشاره به اینکه برخی از شرکت ها پس از اعلام استعلام رنگ به تعهدات مقرر شده عمل نمی کنند گفت: به دلیل اینکه مبالغ استعلام رنگ بسیار بالا می باشد عدم تعهدات سازمان ها و صرف هزینه های هنگفت رنگ فروشان آنان را با مشکلاتی همچون از دست رفتن سرمایه به مرور زمان و دیر رسیدن به سرمایه اولیه مواجه می کند بنابراین صنوف توسط برخی از ارگان ها با ضرر های جبران ناپذیری مواجه می شوند.

وی اظهار کرد: بازار این صنف در عید نوروز و عید فطر و اوایل مهرماه رونق چشم گیری دارد.
وی در رابطه با اینکه برخی از رنگ آمیزان که با تبلیغات در نیازمندی ها خود را به مردم معرفی میکنند گفت: شهروندان در این خصوص باید دقت زیادی داشته باشند زیرا چنانچه با مشکلی روبرو شوند از سوی اتحادیه هیچ گونه حمایتی نمی شوند.

وی به شهروندان برعدم سپردن خانه های خود به افراد غیر حرفه ایی و ناآشنا تأکید کرد و گفت: با اجرای این طرح و طلب کردن کارت از آنان میتوان اعتماد کرد و در صورت ایجاد مشکل اتحادیه همکاری لازم را دارد.

شایان ذکر است برای فرهنگ سازی این طرح تمامی رنگ فروشان ملزم به معرفی رنگ آمیزان شناخته شده هستند تا بتوان اعتماد مردم را نسبت به این صنف جلب کرد. 

رییس اتحادیه صنف رنگ فروش و نقاش ساختمان با بیان اینکه عدم رسیدگی به موقع نرخ دستمزدی پیشنهادی به ادارات مربوطه از جمله مشکلات این صنف می باشد اظهار داشت:در صورتی که ادارات مرتبط تصویب نرخ های دستمزدی را در الویت قرار دهند و در مدت زمان کوتاه آن را  به اتحادیه ابلاغ کنند می تواند  در ترفیع مشکلات اتحادیه نقش بسزایی داشته باشد.

جلال خرازی نجف آبادی خاطر نشان کرد:این اتحادیه در رابطه با استعلام برخی از پیمانکاران  در خصوص تأیید بر اهل فن بودن و داشتن کارت صنفی قادر به همکاری با کلیه ادارات می باشد و ادارت می توانند بدون صرف هیچ هزینه ایی با خاطری آسوده قراداد های فی مابین را ببندند.

 رییس اتحادیه صنف رنگ فروش و نقاش ساختمان با اشاره به اینکه رنگ آمیزان باید به سلامت خود اهمیت ویژه ایی دهند اظهار داشت: آنان با مصرف لبنیات و استفاده از ماسک های مخصوص می تواند از امراض  ریوی جلوگیری نمایند و در حفظ سلامت خود کوشا باشند. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار