شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۵۶۹۱
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۲
حسن روحانی:
“حسن روحانی” در مصاحبه با تلویزیون سوئیس از امکان دوستی ایران و آمریکا سخن گفت و متذکر شد «هیچ دشمنی تا ابد ادامه نخواهد یافت ، هیچ دوستی هم دائمی نیست پس ما باید دشمنی را به دوستی تبدیل کنیم».
حسن روحانی” رئیس جمهور ایران در مصاحبه با تلویزیون سوئیس اعلام کرد این امر امکان پذیر است که سه دهه دشمنی با ایالات متحده به دوستی تبدیل شود اگر دو طرف تلاش کنند.

به گزارش پیام نو به نقل از رویترز "حسن روحانی”  پس از ورود به داووس در پاسخ به سئوال شبکه تلویزیونی RTS مبنی بر این امر که آیا این امکان هست که یک روز سفارت آمریکا در تهران جایگزین دفتر حفظ منافع خود در سفارت سوئیس شود گفت «هیچ دشمنی تا  ابد ادامه نخواهد یافت ، هیچ دوستی هم دائمی نیست پس ما باید دشمنی را به دوستی تبدیل کنیم».

در این مصاحبه حسن روحانی به زبان فارسی صحبت می کرد و گفت رابطه با واشنگتن در گذشته سخت و مشکل بوده ولی با کارسخت و تلاش دو طرف مشکلات  قابل حل است.«این تلاش ها برای ایجاد اعتماد در دو طرف ضروری است . ایران دست خود را برای دوستی و صلح به سوی همه کشورهای دنیا دراز کرده و خواستار دوستی و روابط خوب با کشورهاست.»

قابل ذکر است "جان کری” وزیر خارجه ایالات متحده در دومین روز مذاکرات سوریه اعلام کرد راه های زیادی برای پیوستن ایران به مذاکرات صلح سوریه وجود دارد و در برای شرکت ایران در مذاکرات باز است و تهران می تواند در پایان دادن به این تنش نقش داشته باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار