اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۵۷۰۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۲
سعید جلیلی در اهواز:
سعید جلیلی با بیان اینکه مذاکرات هسته‌ای وحدت ملی در کشور را ارتقا می‌دهد، گفت: دفاع از حق هسته‌ای دفاع از همه حقوق ملت است.
سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام که صبح امروز برای شرکت در چند برنامه مردمی به اهواز سفر کرده بود در ابتدای حضور خود به دیدار دانشجویان دانشگاه چمران اهواز در دانشکده اقتصاد رفت.

در این برنامه وی به سخنرانی پرداخت و اظهار کرد: آقای اوباما در مناظراتی که با میت رامنی داشت به صراحت می‌گفت من کسی هستم که برای ارزش‌های آمریکایی می‌جنگم یا در جای دیگری می‌گفت ما ارزش‌های خود را فدای امنیت ملی نمی‌کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به پایبندی دشمن به اصول و ارزش‌های خود تصریح کرد: این مطالب با جستجوی کوتاه در اینترنت قابل دسترسی است.

وی ادامه داد: تمام کسانی که در این عرصه مسئولیت می‌گیرند این نگاه را دارند بوش و کارتر هم چنین نگاهی داشتند.

جلیلی ابراز داشت: حالا ببینید در فضای دانشگاه‌های ما اینگونه مطرح می‌شود که عرصه سیاست خارجی عرصه آرمانخواهی نیست و عرصه واقعیت‌هاست.

*طبق الگوی انقلاب اسلامی باید مقابل دشمنان مقاومت کرد

وی خاطرنشان کرد: این هم واقعیت‌هایی در سیاست خارجی است که برهمین مبنای تئوریک است که آنها نگاه‌های خود را تبیین می‌کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به نقش مهم دانشجویان در عرصه سیاست اشاره کرد و ادامه داد: طبق الگوی انقلاب اسلامی باید مقابل دشمنان مقاومت کرد.

عضو شورای عالی امنیت ملی همچنین به اثرات حرکت در مسیر این الگو در براندازی رژیم شاهنشاهی در ایران، جنگ تحمیلی، جنگ‌های 33، 22 و هشت روزه اشاره کرد و گفت: با الگوی انقلاب اسلامی خرمشهر آزاد و این الگو که ارمغان امام راحل است، نشان داد که افسانه شکست ناپذیری قدرت‌های زورگو موهوم بوده است.

جلیلی در ادامه با اشاره به دیدار چندی قبل با کوفی‌عنان دبیرکل سابق سازمان ملل درباره سوریه با وی تصریح کرد: در این دیدار گفتم که راه‌حل مشکل سوریه دموکراسی و برگزاری انتخابات آزادانه است و دموکراسی با توپ و تفنگ انجام نمی‌شود.

در ادامه این نشست سعید جلیلی راهی خرمشهر شد و در بین نمازگزاران خرمشهری به سخنرانی پرداخت.

*مذاکرات هسته‌ای ایران، وحدت و همدلی را ارتقا می‌دهد

وی اظهار کرد: دفاع از حق هسته‌ای، دفاع از همه حقوق ملت ایران اسلامی است و هرگز نباید از این حقوق کوتاه آمد.

وی با بیان اینکه دموکراسی در ایران مبتنی بر انتخاب مردم است، افزود: دموکراسی در جمهوری اسلامی ایران از نوع غربی و مبتنی بر قدرت و ثروت نیست بلکه مبتنی بر انتخاب مردم است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه 1+5، وحدت و همدلی را برای دفاع از حق هسته‌ای ایران ارتقا می‌دهد و این امر لازم است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری دو شاخص عمده را مطرح کردند؛ یکی دفاع از حقوق ملت و عدم عقب نشینی، دوم ایستادگی در برابر زیاده خواهی‌ها که باید بر فضای کلی مذاکرات با هر تاکتیکی حاکم باشد.

* داشتن چرخه سوخت هسته‌ای حق همه اعضای ان.پی.تی است

جلیلی ابراز داشت: داشتن چرخه سوخت هسته‌ای و غنی سازی 20 درصد و کمتر و بیشتر از آن حق تمام اعضای ان.پی.تی است و هیچ کس نمی‌تواند برای ما حدی فراتر از آن مشخص کند و به ما تحمیل کند.

وی گفت: دشمن در صورتی که احساس کند با اعمال فشار و تحریم توانسته ملت ایران را از حق خود منصرف کند با همان منطق سایر حقوق ملت را هدف قرار می‌دهد.

مسئول سابق پرونده هسته‌ای ایران همچنین عنوان کرد: در سال 84 در مذاکرات با آژانس پس از بحث‌های طولانی به 6 مورد اختلافی رسیدیم و جمهوری اسلامی توانست ظرف 6 ماه به 6 مسئله باقی مانده پاسخ متقن و منطقی ارائه دهد به طوری که آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای در اسفندماه همان سال به این مسئله طی نامه‌ای اذعان کرد ولی چند روز پس از آن علیه ما قطعنامه صادر کردند.

وی در خصوص حق هسته‌ای کشورمان تصریح کرد: دفاع از حق هسته‌ای دفاع از یک حق نیست بلکه دفاع از همه حقوق ملت است؛ همانطور که در جنگ تحمیلی دفاع از خرمشهر اینگونه بود.

سعید جلیلی امروز جمعه در دو برنامه دیگر در اهواز شرکت می‌کند و در جمع طلاب و علما و همچنین در مسجد اعظم اهواز سخنرانی خواهد داشت.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۴
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
comment
0
0
comment همان حرف های گذشته......!!!
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
comment
0
0
comment این نشست ویزه اساتید بسیجی بود و به خیلی ها کارت ورود ندادند.مانند نشست اقای روحانی.....
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
comment
0
0
comment امیدواریم نمایندگان دیگر گفتمان ها نیز بتوانند در دانشگاه شهید چمران اهواز نشست و سخنرانی داشته باشد و فقط این آزادی برای دوستان بسیج استادان نیاشد.
comment
دکتر ع
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
comment
0
0
comment هرگفتمانی که انقلاب اسلامی را قبول داشته باشد ودر فضایی آرام بدون توهین به دبگرگفامانهای درون نظام قصد برگزاری جلسه داشته باشد.آزاد است وهمه ازآن دفاع می کنند.وهیچ مشکلی ندارد.فقط مراقب جاشیه سازها باشند
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار