شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۵۷۶۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۴
در گفتگو با رییس موسسه قرض الحسنه راسخون خورستان مطرح شد:
رییس موسسه قرض الحسنه راسخون با اشاره به افتتاح این موسسه در سراسر کشور گفت:سازمان اوقاف در جهت ساماندهی امور مالی خود به دنبال ایجادیک صندق بوده است که در نهایت در 21مرداد ماه سال 1388 این موسسه به ثبت رسیده و فعالیت خود را آغاز کرده است.
 شوشان: عدنان لویمی تسهیلات موسسه راسخون را بدون سود و فقط با 4 درصد کارمزد عنوان کردو افزود: این موسسه تا سقف 50 میلیون ریال تسهیلات پرداخت می کند و دارندگان حساب حق عضویت می توانند تا دو برابر موجودی خود تسهیلات دریافت نمایند.
وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات بصورت قرض الحسنه از اهداف مهم تأسیس این موسسه بوده است اظهار داشت:دریافت سپرده از اشخاص حقیقی فقط بصورت قرض الحسنه، دریافت تسهیلات بدون سود،و قبول هدایای خیرین از جمله فعالیت های عمده این موسسه می باشد.
وی خاطر نشان کرد: موسسه قرض الحسنه راسخون یک واحد پولی و مالی با نیت خیرخواهانه  است که به منظور انجام خدمات عام المنفعه، کمک به تأمین نیاز مشتریان و اعضاء صندوق اقدام به اعطای وام بدون بهره از طریق جذب و در یافت وجوهات مردم که بصورت اهدایی یا قرض الحسنه در اختیار این موسسه قرار گرفته است فعالیت  می نمایند.
لویمی تصریح کرد: هم اکنون صندوق قرض الحسنه راسخون در 31 استان کشور صاحب شعبه می باشد.
وی گفت: موسسات و نهادهای دولتی در صورت افتتاح حساب مسدودی می توانند از افزایش 20 درصدی تسهیلات موسسه تا سقف 2 میلیارد ریال استفاده کنند.
وی همچنین از نام گذاری جدید موسسه در سال آینده بنام بانک وقف خبر داد وگفت:
طی مذاکرات صورت گرفته بین مسئولین اداره اوقاف و اداره مجوزهای بانک مرکزی مقرر شده تا در جهت توسعه موسسه قرض الحسنه راسخون از ابتدای سال جدیدنسبت به افزایش شعب و تغییر نام موسسه به بانک وقف صورت می گیرد.
عدنان لویمی عنوان کرد: جلسه ای با حضور رأسای امور شعب بانک ملی ایران و مسئولان اداره اوقاف امور خیرین استان و مسئول موسسه راسخون در استان خوزستان برگزار شد، که در راستای اجرای مفاد تفاهم نامه بانک ملی ایران با موسسه راسخون و همچنین گسترش ارتباط بین طرفین و ارائه خدمات بیشتر بر اساس  این تفاهم نامه منعقد شد و همچنین بر لزوم اجرای طرفین از تفاهم نامه و تعاملات متقابل تأکیدشد.
شایان ذکر است هم اکنون این شعبه در اهواز کیان آباد در خیابان 10 اصلی جنب بانک سرمایه واقع شده است و در حال حاضر صندوق قرض الحسنه راسخون زیر نظر بانک ملی فعالیت می نماید و امور اعطای وام به مراجعان از سوی بانک ملی انجام می شود.
وی افزود: هدف از برگزاری این صندوق،ایجاد تسهیلات برای خدام، بقای متبرکه، خدام مساجد و هیئت های امنای مساجد و بقاع در سطح استان خوزستان  با معرفی اوقاف امور خیریه و همچنین عموم مردم جهت استفاده از قرض الحسنه بدون ربا می باشد.
وی با اشاره به سخن امام صادق (ع)که فرمودنند:بر درب های  بهشت نوشته شده است برای صدقه 10 و برای قرض 18 برابر پاداش خواهد بود،افزود:تسهیلات قرض الحسنه موسسه راسخون طی سرمایه گذاری بدون ربا  و از اجر معنوی و اخروی با پرداخت امکانات و تسهیلات ویژه برخوردار است.
وی با اشاره به تبصره سه ماده یک قانون تنظیم بازار غیر متشکل پولی مصوب 22/10/1383 مجلس شورای اسلامی  اظهار داشت:فعالیت صندوق  های قرض الحسنه از مصادیق اشتغال به عملیات بانکی می باشد،دستوالعمل اجرایی تأسیس،فعالیت و نظارت بر صندوق های قرض الحسنه تعیین گردیده است. 








comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۲
comment
comment
ناشناس
|
Ireland
|
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
comment
0
0
comment ‏‎ ‎خیلی خوبه موفق باشید
comment
کیوان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
comment
0
0
comment اینجانب [ک.م] با شماره ملی [...] شماره شناسنامه 260صادره از [...] دارای دو فرزند بی مادر و از طرفی هم ک شغل بنده ازاد میباشد و پشتیبانی هم ندارم ک بخواد از نظر ضامن حمایت بکنه، از زمانی ک بیماری کرونا اومد بازار کار بنده خوابید از اونجایی ک شغل بنده تابلو سازی بوده بازار کار نغازه دارها رونق و منی ک سیار بودم خوابید، بنده امرار معاش خود راز از حرفه های دیگرم در می اوردم ک شامل رنگ امیزی ساختمان و جوشکاری و الان نزدیک ب یکسال و نیم هست ک از منزل پدری زدم بیرون ک بتوانم زندگی واسه خودم بسازم ولی با ی سری ادم فرصت طلب ک دنبال سواستفاده از دیگران روبرو شدم ک مدتیست با انها مشغول ب کار میباشم اول برادر کوچیکه ب من جا و مکان داد و بعد از اینکه کارگاه خود را تبدیل ب دفتر کرد البته با استفاده از بنده ک تمام رنگ امیزی کارگاه تقریبا 150متری و جوشکاری و سقف کاذب را ک برای ایشان انجام دادم من رو از کارگاه انداخت بیرون و گفت دیگه بهت نیازی ندارم و بعد از ۳روز خوابیدن در فلکه برادر بزرگه ب نزد من امد و گفت ک من هر وقت از اینجا رد میشم وقتی تو رو میبینم عذاب وجدان دارم و نمیتونم ببینم کک اینجا خوابیدی خلاصه ما رو با ترفندی اورد کارگاه خودش بعد از چند روز بهم پیشنهاد کاری داد و گفت ماهیانه بهت حقوق میدم و تو واسه من کار کن گفتم چشم الان ک مدت یک ماه و نیم هست ک دارم واسه ایشان کار میکنم گفتم حقوق گفته ک تو کارگاه من داری میخوابی و خرجی بهت میدم خورد و خوراک من یک روز در میون شده و اونم ی وعده غذایی در روز این رفتار درست نیست ولی عادت کردم ب این وضع الان هم ی مغازه ای را پیدا کردم با پول جلو ۴میلیون با ماهی یک میلیون تومان. من دنبال یک سرمایه حداقل 15ملیون تومان میگردم ک بتونم این مغازه و چند ابزار کار واسه خودم بگیرم و بتونم با حرفه های خودم خرج و مخارج خودم رو در بیارم و بابت تضمین ضمانت هر سفته با هر مبلغی رو امضا میکنم و شناسنامه خودم رو گرو میزارم از شما هموطن گرامی تقاضای عاجزانه دارم کمکم کنید ک یک پدر رو پیش فرزندش شرمنده نکنیدشماره تماس بنده هست
091684553..
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار