شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۵۷۶۷
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۱
مواد مخدر در حقیقت بلای خانمان سوزی است که کل جامعه ما را تهدید و تخریب می نماید.
در خبرها آمده بود که بیش از 5/2 درصد از جمعیت ایران را معتادان تشکیل می دهند. وقتی کسی گرفتار بلای خانمان سوز اعتیاد می شود در واقع عقل و دین و اراده خود را از دست می دهد و نه تنها در آتش اعتیاد خود می سوزد که خانواده و اطرافیان خویش را نیز گرفتار، نگران و با مشکلات عدیده ای مواجه می سازد. عجیب نیست که استعمارگران برای تسلط بر ممالک دیگر از این ابزار شیطانی فراوان استفاده کرده اند. در قرن گذشته وقتی استعمارگر پیر و روبای مکار ملل یعنی انگلیس درصدد تسلط بر پرجمعیت ترین کشور عالم یعنی چین شد از مواد مخدر بهره جست و ترتیبی اتخاذ نموده تا تریاک مجانی در اختیار مردم قرار گیرد وقتی اکثریت ملت چین را معتاد نمود به راحتی بر این سرزمین وسیع مسلط شد و منشاء تجاوزات و خیانت فراوان گردید. در ده های اخیر هم ملاحظه می شود که از زمان تسلط شیطان بزرگ یعنی آمریکا بر افغانستان تولید تریاک و سایر مواد مخدر بیش از ده برابر شده و این دولت استعمارگر عملا تسهیلاتی را برای عبور تریاک به خارج از افغانستان و به ویژه جهت ورود به ایران فراهم می کند تا جوانان ایران اسلامی را معتاد نماید. متاسفانه اکنون بیشترین افراد زندانی را معتادان تشکیل می دهند و یکی از عمده ترین علت های طلاق ، دزدی و قاچاق همین مواد لعنتی مخدر است. 
مواد مخدر در حقیقت بلای خانمان سوزی است که کل جامعه ما را تهدید و تخریب می نماید. استعمارگران که از جوانان بسیجی ما در دوران هشت سال دفاع مقدس سیلی خورده اند اکنون انتقام خود را در آلوده کردن جوانان به مواد مخدر می گیرند . بنابراین همه کسانی که به ایران اسلامی عشق می ورزند صرف نظر از دیدگاه های سیاسی باید متوجه باشند که جامعه جوان ما مورد تهاجم گسترده دشمنان نظام مقدس اسلامی هستند. قربانیان این تهاجم قشر جوان و نوجوان جامعه می باشد و اینان فعال ترین قشر جامعه و سرمایه های معنوی آن و گردانندگان فردای جامعه هستند. دشمن می کوشد تا با تسخیر فکر و ذهن آنها و سرگرم نمودنشان به امور ظاهری و مادی و تزریق فرهنگ فاسد خویش و دسترسی آسان به مواد مخدر آنان را نسبت به سرنوشت جامعه و فرهنگ اصیل خویش به بی تفاوتی بکشاند و به عنوان مهره هایی سرسپرده، بی تحرک و خمار که فقط به مواد مخدر فکر می کند به عنوان مهرهایی سرسپرده و ضعیف النفس در اختیار بگیرد.
بنابراین دلسوزان نظم باید راهکارهای مناسبی جهت آگاهی دادن به جوانان و نوجوانان داشته و از همه امکانات فرهنگی ، دینی و رسانه ای جهت تاثیرات خانمان برانداز مواد مخدر استفاده و زشتی و خباثت مواد مخدر را بر ملا سازند تا جوانان را از این دام پربلا نجات دهند. در این راستا اقدام بسیار خوب استاندار محترم خوزستان که از 10/11/92 لغایت 14/11/92 را در سراسر استان و با شکست همه سازمان ها، نهادها، مدارس و دانشگاه ها هفته مانور مبارزه با مواد مخدر اعلام کرده اند باید تشکر و قدردانی شود. پیشنهاد می گردد که با هماهنگی مدیران زندان ها از تحصیلکرده های معتاد که از اقدام خود واقعا پشیمان هستند افرادی انتخاب و در جمع دانش آموزان و دانشجویان صحبت کرده و شرح اعتیاد و بدبختی های خود را بیان نمایند تا از این بابت تاثیرات بیشتری حاصل آید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار