شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۵۷۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۰
در بازدید، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر یشنهاد کرد:
شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی هم اکنون بزرگترین تولید کننده شکر، الکل و خمیر مایه در ایران محسوب می شود و همچنین مرکز تحققات نیشکر یکی از مهمترین مراکز تحقیقاتی در خاورمیانه محسوب می گردد
در بازدیدی که مهندس حجتی وزیر کشاورزی، دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و حجه الاسلام و المسلمین انصاری معاون امور مجلس ریاست جمهوری از شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی و کارخانه الکل و خمیرمایه این شرکت داشتند،  نسیم صادقی مدیر عامل این شرکت ضمن تشریح عملکرد و جایگاه شرکت توسعه نیشکر در چشم انداز توسعه اقتصادی و اجتماعی استان خوزستان از دکتر ستاری درخواست کرد که نخبگان استان خوزستان را به این شرکت معرفی نمایند تا از توانایی های علمی آنها در بخش های تحقیقاتی و حوزه های مختلف صنعت و کشاورزی بهره گیری مناسبی صورت پذیرد.
در این بازدید دکتر ستاری ضمن استقبال از این موضوع، عنوان کرد: که در بنیاد علمی نخبگان حدود 160 نخبه خوزستانی عضویت دارند و می توان با وارد کردن نخبگان به چرخه فعالیت های صنعتی و کشاورزی بهره وری در این صنایع را افزایش و توسعه همه جانبه و پایدار را محقق کرد.
صادقی نیز در این خصوص اظهار داشت ما بر این باوریم که با ارتباط هرچه بیشتر نخبگان و مراکز علمی و پژوهشی خوزستان با شرکت توسعه نیشکر می توان دستاوردهای علمی و تحقیقاتی که هم اکنون از طریق مرکز تحقیقات این شرکت پی گیری می شود را افزایش داد به نحوی که الگوی شرکت های دانش بنیاد را در بخش زیر ساخت های تحقیقاتی و پژوهشی بطور کامل پیاده سازی کرد و ارزش افزوده کل مجموعه را ارتقا داد. به گمان ما راز موفقیت و ماندگاری در پیوستن به همین چرخه نوآوری و خلاقیت در عرصه صنعت و کشاورزی است.
گفتنی است شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی هم اکنون بزرگترین تولید کننده شکر، الکل و خمیر مایه  در ایران محسوب می شود و همچنین مرکز تحققات نیشکر یکی از مهمترین مراکز تحقیقاتی در خاورمیانه محسوب می گردد که در حوزه نیشکر به فعالیت تحقیقاتی مشغول است و یکی از فعالیت های این مرکز بومی سازی نیشکر و تولید گونه های جدید نیشکر متناسب با شرایط اقلیمی خوزستان است. این مرکز می تواند به منزله پل ارتباطی بین نخبگان استان و مجموعه این طرح عظیم قلمداد شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار