شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۵۸۰۵
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۷
در نقد مقاله فاین تذهبون به قلم یوسف الهی مندنی زاده
ژاک دریدا فیلسوف فرانسوی نوشت براستی که نوشتار به صاحبش خیانت می کند . این سخن عمیق و پرمغز حکایت از برندگی تیغ بیرحم نقد می کند.
عبدالرحمن نیک سرشت : ژاک دریدا فیلسوف فرانسوی نوشت براستی که نوشتار به صاحبش خیانت می کند . این سخن عمیق و پرمغز حکایت از برندگی تیغ بیرحم نقد می کند. پس قبل از نوشتن صاحبان قلم و اندیشه باید سعی کنند منطق در مطالب شان قوی و محکم باشد. زیرا ممکن است همان نوشتارش میزان عقل و حکمت او را به بوته آزمایش ببرد. معنای تفسیری و نیز شان نزول آیه مبارکه ( فاین تذهبون) مشهور در نزد مفسران چیزی نیست مگر همین گفتاری که به نوعی درمنظور ژاک دریدا نیز نهفته باشد. قرآن کتاب آسمانی منیر و هدایتگر است برای همه عالمیان ، پس هر کس بهتر از آن سراغ دارد  ارائه دهد. و ای کسانی که که غیر از قرآن ، کتاب دیگری را پیروی می کنید پس به کجا می روید؟ فاین تذهبون یعنی راهی که منطق و سپهرش روشن نیست و هدایتگر نمی باشد." و لاهدی و لاکتاب منیر" یعنی کتابی که نه هدایتگر است و نه روشنگر، این معنای فاین تذهبون است و شان نزولش را برخی مفسران در مورد داستان پرماجرا افک ( تهمت عظیم)تفسیر کرده اند. واما در خصوص مقاله جناب آقای یوسف الهی مندنی زاده وارد یک نقد ساختارمند و محتوایی می شویم و درصدد آن بر می آییم که ببینیم که استفاده از این آیه یعنی فاین تذهبون و الم یعلم بان اله یری با آن چیزی که ایشان ارائه داده اند همخوانی دارد یا خیر؟ و چقدر منطق پشت آن نوشتار قابل نقد و تحلیل می باشد. مندنی زاده در مقاله اش نوشته است دولت دکتر احمدی نژاد بیشترین بودجه  استانی را به خوزستان اختصاص داده در حالی دولت دکتر روحانی چنین و چنان نکرد و قس علی هذا. 
خود و خدا وجدانا آقای احمدی نژاد با توجه به آن درآمد آسمانخراش که از فروش نفت خام بالغ بر هشتصد هزار میلیارد دلار در اختیار داشت چه گلی بر سر و روی استان خوزستان زد؟ کدام آلودگی اعم از هوا، ریزگردها ، آب شرب  و دیگر آلاینده های ناشی از وضعیت صنعتی و اقتصادی که گریبانگیر این استان شده است را توانست حل و فصل کند؟ مگر در زمان همین دولت عدالت ، سدگتوند احداث نگردید که کل رودخانه کارون را از شوشتر گرفته تا نقطه صفر خلیج فارس را از انتفاع آشامیدنی انداخت . افزایش تولید الکتریسته به چه بهایی  و قیمتی ؟  حالا منصفانه است که  معنی فاین تذهبون است را به  دولت روحانی که میراث دارد تحریم و ندانم کاری های دولت قبل است در قیاس با دولت احمدی نژاد تفسیر کنیم؟  اینجاست که مصداق سخنان ژاک دریدا در مورد این مقاله صحت پیدا می کند که این قیاس یک قیاس مع الفارق است. آقای مندنی زاده از همین بازی ملی یعنی کلان گفتمان کشوری گفتمان خود را یک درجه تقلیل  داده و وارد زمین استانداری خوزستان شده است. ایشان در این خصوص گفته است منتصبان در استانداری خوزستان همه پیر و فرتوت هستند و همانند سریال های قدیمی همه تکراری. باید این نکته را به جناب مندنی زاده متذکر شوم که اکثر آقایان همه سن و سال شما هستند. اکثرا افرادی مجرب و کارکشته اند. افرادی صاحب رزومه و کم و بیش به کار آشنا هستند . در حالی که افراد صفر کیلومتر در مدیریت اجرایی کشور در دوره احمدی نژاد عامل ناکارآمدی در کشور بودند و شما چشم بسته از این مسائل عبور کردی چرا؟ آیا این معنای آیه الم یعلم بان الله یری است؟ جالب اینکه جناب مندنی زاده 180 درجه تغییر مسیر داده و دیوار کوتاه تری از شهرداری اهواز ندیده و وارد میدان پرمعارض مدیریت شهری شدند. ایشان مثل یک آموزگار سختگیر در حالی که شاگردانش  ثلث اول را کامل پاس نکرده بودند بی موقع اعلام امتحان نموده و مجازی همه مسئولان شهرداری به خصوص شهردار کلانشهر اهواز را آزموده و عینی نمره ی صفر بر  برگه آنان زد. این جانب انصاف است؟ 
نگارنده نه حامی دولت و نه هوادار استانداری و نه اینکه مایلم در نقد منصفانه دیگران از مدیریت شهری مانع و سدادی حائل کنم. نگارنده این مقاله در خاتمه یک انتقاد  نسبت به امحای کامنت های تخصصی مربوط به مقاله فاین تذهبون در سایت شوشان دارد و یک تشکر ویژه از مدیر مسئول سایت شوشان نسبت به حذف کامنت های بی ادبانه ی تیفوسی های فضای مجازی رسانه ای . 
در ضمن کسی نباید بابت اراده ، قصد و نیت جناب آقای مندنی زاده در مطلبی که به آن معتقد  است نسبت ناروا وارد نماید. ضمن احترام به جناب آقای مندنی زاده صاحب این مقاله ، صرفا این نقد را در جهت تنویر افکار عمومی به تحریر درآورده و در آینده خواهان وجود یک کرسی آزاداندیشی رسانه ای می باشم. 

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۵
انتشار یافته: ۱۰
comment
comment
خوزستانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
comment
0
1
comment سلام جناب آقای نیک سرشت عزیز.
از اینکه دوباره مقاله نوشتی در عجبم!!! چرا که نقد کردن دیگران آسان و تحمل نقد نداشتن بسیار سخت؟جناب آقای نیک بهتر است در مورد مشکلات و معضلات مردم خوزستان بیشتر عمیق شویم و مقایسه های پوچ وبی معنا رو کنار بزاریم و از تعریف و تمجید بیخود و [...] دوری یجواییم که بسیار زشت و نارواست.اگر دانته،نیچه،سقراط و ماکیاولی هم در مقاله ها شکافته و بند بند شود افکارشان، مطمئناً گفتار و نوشتار انسانهایی با دست رسی به رسانه در یاد مردم خواهند ماند و باتوجه به اینکه مشکلات این استان شده بازیچه چند مسئول کارنابلد و اطرافیان [...] خواهشمندم بیشتر در مورد افکار و نوشتار خود مشورت بگیریدو خود را مورد [...] عده ایی قرار ندهید .
comment
كارمندشهرداري مركزي اهواز
|
Canada
|
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
comment
0
1
comment سلام اقاي نيك سرشت. يه سوال ازت ميپرسم خدايي راستش رو بگو.
حقيقت داره تو شهرداري سركار نميري فقط [...] ؟
comment
سهرابی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
comment
0
0
comment نیک بزرگ است.چشم دیدنش راداشته باشی.توهین به استادنیک سرشت پشت به خوبی هاست.نیک رادرشعرهایش ببینید.نیک همتاندارد.منطق الهی راعلمی پس زد.[...]
comment
چهارده چریک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
comment
0
0
comment بزرگش نخواننداهل خرد
که نام بزرگان به زشتی برد
آقای نیک سرشت درکمال ادب نقدعلمی وروشنگری رادرشوشان ارایه نمود.به چه دلیل بایدهتک شود.مثلابنده دریدارانمی شناختم.بعدازمقاله آقای نیک سرشت رفتم درموردش تحقیق کردم.عجب فیلسوف عمیقی است
comment
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
comment
1
0
comment کارمند محترم شهرداری اهواز استاد نیک سرشت حتی اگر به محل کار خود در شهرداری نرود شما مطمئن باش ایشان جایی دیگر و در سنگری دیگر در حال دفاع کردن از خوزستان و مردم پاکش میباشد.نیک سرشت جایی کار میکند که من و شما نمیتوانیم .او در جایی که حق مظلوم و شهرش پایمال میشود در حال کار کردن است.
comment
مسوول
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
comment
1
0
comment نیک سرشت جون کتانباف به بانگ خروس برسرکارمی رود.قبل ازهرکس.شک داریرازصفری بپرسید.شک داریدازکتانباف بپرسید.ازسیدمحمدموسوی ازبختیاری وترک زاده ازسیدخلف بپرسید.ازحراست درب شهرداری بپرسید.هرشهرداری که آمدنیک سرشت راخواست.چراکه اوریش سفیدشهروخیربه مردم است.من فکرنکنم.کارمندشهرداری باشد.که این مطلب رانوشت.واقعانیک سرشت درست نوشت.چراپیشداوری عجولانه می کنیدسیدخلف مگرچندماه آمده است.یاآقای روحانی چقدردرآمدکشوری داردکه بادولت قبلی قیاس شود
comment
جمشیدتامرادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
comment
0
0
comment نیک سرشت و [...] از بزرگان کشوری هستند.[...] افرادی که چشم موفقیت این دو روزنامه نگار استانی را ندارند کامنت های آن چنانی می نویسند. شوشان با قلم نیک سرشت و [...] پیام زاگرس و خلیج همیشه ی فارس را به جهانیان می رساند
comment
جمیلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
comment
1
0
comment درتعجبم ازآقای خوزستانی نیک سرشت درمقاله اش ازکسی تمجیدنکرداونگذاشت کسی نابه حق تخریب شود.آنان که حرمت قلم رامی شناسندمی فهمندنیک سرشت چه کارانسانی کردوطرفین موردنقدچه اشتباه بزرگی رامرتکب شدند
comment
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
comment
1
0
comment من دانشجوی علوم سیاسی هستم.ازمتدلوژی نقدنیک سرشت لذت بردم بدون آن که علاقمندبه اصل موضوع باشم.ازسایت شوشان هم خوشم آمد.واقعاکلاس کارش بالاست.
comment
پیش بین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
comment
0
0
comment ای همه بزرگان اهل قلم که به تک تک شما احترام می گذارم.اگر برای وضعیت اسفبار مدیریت شهری اهواز در مقایسه با سایر کلان شهرها نگرانید ،با طرح راه کارهای اجرایی وتلاش دراجرایی نمودن ان دین خود را به شهرمان ادا کنید.پیش بینی بنده این است که با توجه به وضعیت و ترکیب 4 شورای شهر اهواز ،برای 20 سال اینده نیز اهواز دارای مدیریت شهری مناسبی نخواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار