شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۵۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۷:۱۳

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: آموزش علوم در دانشگاه های کشور باید مبتنی بر اسلام باشد تا با این کار دانشگاه های ما بیشتر به سمت اسلامی شدن پیش بروند.

حسن مروتی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ارتباط دانشگاه و حوزه های علمیه یکی از اصلی ترین مولفه های دانشگاه اسلامی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و قوانین و احکام اسلامی همواره سرلوحه تمامی امور باشد.

مروتی تصریح کرد: دانشگاه مهد علم و تمدن است و مرکز پیشرفت علوم مختلف از علوم نظری گرفته تا علوم انسانی و اسلامی، ارزشمند بودن علم و جایگاه تحصیل و دستیابی به دانشها و دانسته های علمی از سفارشات پیامبران و ائمه اطهار(ع) بوده و تهذیب نفس از الزامات محققان و پژوهشگران دانشگاهی است.

وی تصریح کرد: رویکردهای دانشگاه در راستای اهداف انقلاب اسلامی باشد و در یک کلام دانشگاه اسلامی باید به آرمانها و ارزشهای انقلاب پایبند باشد. بی شک ارتباط دانشگاه و حوزه های علمیه یکی از اصلی ترین مولفه های دانشگاه اسلامی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و قوانین و احکام اسلامی همواره سرلوحه تمامی امور باشد، تلاش برای تعمق در معلومات و دانشهای مختلف نیز از جمله رایج ترین مسائل هستند.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: بزرگترین بعدی که از اسلامی شدن دانشگا‌ه ها مدنظر است آموزش علوم مبتنی بر اسلام است. به خصوص علوم انسانی که باید بر اساس اسلام تدوین شده و سرفصلهای لازم آن تدریس شود. نظریات فلاسفه اسلامی می تواند به عنوان منابع قابل دسترس برای تدریس مورد استفاده قرار گیرد.

دکتر مروتی با تاکید بر اینکه پایه و اساس دانشگاه ها پس از انقلاب اسلامی، اسلام ناب محمدی است، اظهار کرد: در این راستا گسترش علوم اسلامی در دانشگاه ها، گسترش رشته های علوم انسانی و علوم تربیتی بر اساس مولفه های اسلامی جزو لاینفک دانشگاه اسلامی است و یکی از اصلی ترین رویکردهای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای تحقق این امر مهم بوده و هست.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار