اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۵۹۱۱
تعداد نظرات: ۱۸ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۱
در جلسه شورای شهر اهواز چه گذشت؟
صالحپور گفت: نگاه مردم به شهرداری نگاه منفی است و باید با ارائه خدمات خود این نگاه را تغییر بدهیم.
بیست و پنجمین جلسه شورای شهر اهواز در سالن اجتماعات شورای شهر برگزار شد. در ابتدای این جلسه دکتر مهرعلیزاده از اساتید دانشگاه به ارائه گزارش پژوهشی و تحقیقی مربوط به سال 87 درخصصوص  اولویت بندی مطالبات شهروندان از شهرداری اهواز پرداخت. 

ضرورت ترسیم نقشه راه برای شهرداری اهواز 
دکتر یداله مهر علیزاده در این باره بیان داشت: در کشور ما مدیریت در بازه زمانی چهارساله تعریف شده است. مدیر مربوطه در دو سال اول با چالش ها و آسیب شناسی ها موجود درحوزه کاری خود تعریف می شود و در سال های پایانی مدیریت به نقشه راه دست می یابد. این استاد دانشگاه گفت: شورای شهر نیاز به مرکز پژوهش دارد که بتواند برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت برای شهر و شهروندان تعریف و اجرا کند. در این نقشه راه برای هر منطقه کوتاه مدت 3 ساله ترسیم شود. بر اساس منابع درآمدی شهرداری برای هر منطقه می بایست 3 پروژه کلیدی و زیربنایی تعریف شود. وی خواستار تشکیل اتاق فکر برای اجرای برنامه های شهرداری اهواز شد.
دکتر محمد علی معتمدی نیز در این ارتباط در صحن علنی شورای شهر اهواز بیان داشت:در شهرداری اهواز،شهروندان به عنوان ذینفعان تعریف شده اند. وی فرآیند خدمات دهی در شهرداری اهواز را به سه دسته وضعیت موجود، اهمیت و اولویت خدمات و شکاف انتظاری  تقسیم کرد. این استاد دانشگاه گفت: باید مدت اقامت شهروندان در شهر را طولانی تر کنیم. این مهم بر اساس تدبیر و برنامه های مدون قابل دسترسی است. 

برای اداره شهر و سیستم شهرداری نیازمند برنامه مدون هستیم
در ادامه سیدمحمدجواد رضوی عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر اهواز گفت: برای اداره شهر و سیستم شهرداری نیازمند برنامه مدون و مشخصی هستیم.این خواسته تاکنون عملیاتی نشده است. به هر حال ما انتظار داریم کلیات طرح آماده شود. باید شناخت جامع و مانعی از نیازهای شهروندان پیدا کنیم. رضوی بیان داشت: تحقیقات و پژوهش تا به مرحله اجرا نرسد ثمره ای نخواهد داشت. هر منطقه باید دارای شناسنامه باشد. 

ضرورت راه اندازی دانشگاه شهرداری اهواز 
در ادامه این جلسه ، مریم ابریشمکار عضو شورای شهر اهواز در نطق قبل از دستور خود خواستار راه اندازی دانشگاه شهرداری اهواز در راستای ارتقای دانش مدیران و پرسنل شد. وی گفت: ارتباط میان صنعت و دانشگاه در برخی از مقاطعی در جامعه مطرح می شود ولی پس از مدتی دوباره فراموش می شود. شهرداری اهواز از جمله نهادهای خدماتی و اجتماعی است که برای ارائه خدمات کیفی تر و بهتر نیاز به ارتباط مستقیم با دانشگاه های استان از جمله دانشگاه شهید چمران اهواز دارد. ابریشم کار بیان داشت: با راه اندازی دانشگاه  شهرداری پیوند مستمری میان تخصص و تجربه برقرار خواهد شد. وی در ادامه به ارائه گزارشی از مشکلات برخی از مناطق شهرداری اهواز پرداخت و خواستار حل مشکل فاضلاب ، کمبود فضای سبز ، سرعت گیرهای غیراصولی ، کمبود پل عابر پیاده  در برخی از مناطق اهواز شد. ابریشمکار همچنین خواستار ساماندهی خیابان انوشه مشهور به خیابان فلافل فروش ها در راستای جذب توریست از سایر استان ها ی کشور شد. 

ساماندهی دستفروشان مرکز شهر اهواز 
حجت الاسلام کاظم سواری دومین ناطق قبل از دستور شورای شهر اهواز بود. این عضو شورای شهر اهواز در ابتدا خواستار ارائه گزارش از سوی اعضایی که به سفر چین رفته بودند شد.
عضو شورای شهر اهواز با نادرست خواندن عبارت مشاغل مزاحم و کاذب برای دستفروشان اهواز گفت:گروهی از شهروندان از راه دستفروشی به امرار معاش می پردازند و ساماندهی آنان باید در دستور کار قرار گیرد. وی خواستار تعبیه محلی مشخص برای استقرار دستفروشان به ویژه در هسته مرکزی شهر اهواز شد.
سواری ادامه داد: شهرداری منطقه یک می بایست برای استقرار دستفروشان درهسته مرکزی شهر در آستانه نوروز چاره اندیشی کند.
این عضو شورای شهر اهواز ادامه داد: در برخی از مناطق آسفالت ریخته شده استاندارد لازم را ندارند و بعضا فاقد قیر لازم هستند. هزینه آسفالت توسط بیت المال تامین می شود و سازمان عمران شهری می بایست بر پروژه های عمرانی خود نظارت بیشتری داشته باشد.
وی گفت: در بسیاری از کشور ها آسفالت را متناسب با شرایط اقلیمی ان منطقه تولید می کنند. اما در اهواز شن را رنگ کرده جای آسفالت در خیابان ها می ریزیم. طبق استانداردهای شهر آسفالت باید 8 سانتی متر باشد. سازمان عمران شهرداری اهواز باید در این زمینه پاسخگو باشد. اما مشاهده میکنیم که پروژه های تحویل داده شده از سوی پیمانکاران این سازمان دارای نواقص اساسی است. این انتقادات به معنای مخالفت با فلان مدیر سازمان نیست. ما نمایندگان شهروندان  هستیم و می بایست در این زمینه درد مردم را بیان کنیم. وی خواستار تعریف پروژه های هر منطقه بر اساس اولویت ها و نیاز سنجی متاسب با آن شد. سواری همچنین خواستار اصلاحنامگذاری اتوبان ها و خیابان های شهر شد.
عضو شورای شهر اهواز ادامه داد: در برخی از نمادهای میادین شهر از الگوهای غربی استفاده شده است.به عنوان مثال خیابان جمهوری اسلامی ناقص خیابان جمهوری حک شده است و اتوبان آیت اله بهبهانی که از علمای بنام شیعی است به اختصار اتوبان بهبهانی نوشته شده است که باید اصلاح شود. 

شهرداری اهواز بودجه را به موقع به شورا ارائه دهد
در ادامه این نشست زیبا صالحپور سومین ناطق قبل از دستور بود که خواستار ارائه لایجه بودجه سال آینده شهرداری در موعد قانونی خود برای بررسی  آن در شورای شهر اهواز شد.
وی گفت: لایحه بودجه شهرداری اهواز بر اساس آیین نامه می بایست در دی ماه سال جاری به شورای شهر اهواز ارائه می شد که این امر تاکنون انجام نشده است.
این لایحه باید هر چه سریع تر به شورا واصل شود تا اعضای شورای شهر فرصت لازم برای بررسی و کار کارشناسی بیشتر را روی ان داشته باشند. این تصور که لایحه دیرتر به شورا بیایید تا اعضای شورای شهر زمان کمتری برای بررسی آن داشته باشند و تغییرات چندانی در آن صورت نگیرد تصور نادرستی است. اگر لازم باشد بودجه دو دوازدهم را به تصویب می رسانیم اما لایحه بودجه را با کمل دقت بررسی می کنیم.
وی در ادامه خواستار حل مشکل یکی از شهروندان ساکن خیابان سیمتری اهواز در خصوص بازگشت زمین خود که به استناد طرح تعریض این خیابان محل منازعه با شهرداری منطقه یک شد.
صالحپور گفت: نگاه مردم به شهرداری نگاه منفی است و باید با ارائه خدمات خود این نگاه را تغییر بدهیم. 

مرخصی شهردار اهواز مسلتزم تصویب اعضای شورا ست
سید محمدجواد رضوی عضو شورای شهر اهواز نیز در تذکر آیین نامه ای خود گفت: در روزهای گذشته شهردار اهواز به مرخصی رفته بود. این در حالی است که طبق آیین نامه شورای شهر، شهردار اهواز ملزم به اخذ مصوبه شورای شهر برای رفتن مرخصی است. مرخصی شهردار می بایست در جلسه شورای شهر به تصویب می رسید. اینکه فقط رییس شورای شهر اهواز در جریان مرخصی شهردار اهواز باشد کفایت نمی کند و می بایست این امر به تصویب اکثریت شورای شهر اهواز می رسید.
عضو شورای شهر اهواز بیان داشت: طبق آیین نامه حقوق و مزایای شهرداران ماده 9 تبصره دو ، تاریخ استفاده از مرخصی بنا به تقاضای شهردار توسط شورای اسلامی شهرتعیین خواهد شد ولی با تصمیم شورای مزبور ممکن است استفاده از مرخصی تا دو ماه به تعویق افتد. در صورتی که به دلیل تعویق تاریخ استفاده از مرخصی، شهردار نتواند از مرخصی تقاضا شده استفاده نماید تمام مرخصی مزبور ذخیره خواهد شد. در این هنگام رییس شورای شهر اهواز در مقام پاسخ به رضوی گفت: در این خصوص رونوشت نامه ای که شهردار اهواز برای استانداری خوزستان ارسال کرده است در جریان مرخصی شهردار بودیم. رضوی همچنین در ادامه  تذکر خود خواستار پیگیری موضوعات و مشکلاتی که از سوی اعضای شورای شهر اهواز در قالب نطق های قبل از دستور شد.
برخی از اعضای شورای شهر اهواز نیز در خلال این جلسه به تذکراتی پرداختند که در ادامه به صورت فهرست وار از نظرتان می گذرد: 
علی ناصری عضو شورای شهر اهواز خواستار تجهیز سازمان آتش نشانی به پله 55 متری برای پیشگیری از حادثه ای که در خیابان جمهوری تهران اتفاق افتاد شد. 
آذر زمانپور و هدایت ممبینی از اعضای  شورای شهر اهواز نیز خواستار ارائه گزارشی شفاف  در خصوص حادثه آتش سوزی سازمان خدمات موتوری  شد.هدایت ممبینی گفت: رییس شورای شهر می بایست در زمینه آتش سوزی در سازمان خدمات موتوری شهرداری اهواز گزارش شفافی را از مدیران مربوطه اخذ و در صحن شورای شهر قرائت کند.

بحث اعضا برای تعیین محدوده منطقه پنج اهواز
در ادامه جلسه علنی شورای شهر اهواز، لایحه تعیین محدوده منطقه پنج اهواز مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت که البته اختلافات در این خصوص آن قدر بالا بود که نتیجه در این باره حاصل نشد.  لایحه تعیین محدوده منطقه پنج، بهای خدمات نگهداری و توسعه فضای سبز، بهای خدمات نخاله های ساختمانی، هرس درختان در منازل، پرداخت غرامت در عرصه تعویض خیابان آزادگان، تفریق بودجه سال گذشته و اصلاح شیوه نامه سرمایه گزاری و مشارکت های اقتصادی شهرداری مورد بررسی قرار گرفت.
منطقه پنج اهواز در گذشته شامل منطقه کوت عبدالله محسوب می شد که به دلیل شهرستان شدن این منطقه، مشکلاتی در تقسیم بندی مناطق شهر اهواز به وجود آمده است.
جان علی خورشیدی یکی از اعضای شورای شهر اهواز درباره لایحه تعیین محدوده منطقه پنج اهواز  عنوان کرد: این لایحه باید برای بررسی بیشتر به کمیسیون عمران و یا تلفیق شود ارجاع و بر روی آن به صورت تخصصی تحقیق تا نتایج مطلوبی حاصل شود.حجت مظفری دیگر عضو شورا نیز در این باره اظهار کرد : منطقه دوم شهرداری اهواز  درآمد به خصوصی برای شهرداری ندارد و افزودن این منطقه به منطقه شش تنها باعث کاهش ارزش زمین در منطقه دو می شود.
کاظم سواری نیز در پاسخ به حجت مظفری تصریح کرد: این صحبت شما توهین به همه مردم ساکن در ناحیه دو شهر اهواز محسوب می شود. در آخر نیز لایحه تعیین محدوده منطقه پنج اهواز پیس از رای گیری توسط اعضا برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع داده شد.
مشکلات هسته مرکزی شهر 
در ادامه حاج عبدالرحیم نمکی 83 ساله از شهروندان قدیمی ساکن شهر با بیان مشکلات تردد ساکنان هسته مرکزی شهر خواستار ساماندهی خیابان ها این منطقه حساس کلانشهر اهواز شد.
وی گفت : تمام خیابان ها منتهی به خیابان سلمان فارسی مسدود شده است و خیابان انباشته از سنگفرش شده است . بدلیل کمبود پارکینگ خیابان های مسکونی مرکز شهر مملو از خودروهای پارک شده است. همچنین فاضلاب شهر دچار مشکلات اساسی است. 

بحث یکی از اعضا با یک شهروند 
در پایان جلسه نیز هوشنگ شیرمردی عضو هیات رییسه  شورای شهر اهواز با یکی از حضار وارد بحث شد که با حضور حراست شورا این مسئله خاتمه یافت.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
انتشار یافته: ۱۸
comment
comment
موسوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
comment
0
0
comment انشا... بسلامتی و آزادی شورا بسر شود.
البته [...] محترم نیز حواس جمع باشد که جریانات ایشان نیز توسط مردم کاملا" رصد میشود
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
comment
0
0
comment بازم درگیری های شورا
comment
دوست دار شما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
comment
0
0
comment سلام اقاي [...]خسته نباشيد صحبتاهي قشنگي ميكنيد ولي باور بفرمايد شما جون به رياست شورا نرسيدي اينجور قهرمان بازي مي كني خدا ناظر اعمال شما وديگر دوستان مي باشد
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
comment
0
0
comment اقاى [...] چگونه براحتى از ان همه تخلفات معاونت [...] رد شديد
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
comment
0
2
comment متاسفانه ٩٠ درصد نظارت ها در شهردارى و ساير ادارات فرماليته است
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
comment
0
2
comment اقايان شورا نه فقط نظارت ها بلكه قيمتها و فهرست بها در قراردادها هم
غير واقعى وگاهى چند برابر است
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
comment
0
0
comment آیا شورا نظارتش را گم کرده است ؟
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
comment
0
1
comment متاسفانه در ان سه دوره گذشته عملكرد نماينده شورا در قرارداد هاى شهردارى بسيار ضعيف عمل كرده بود و براى نماينده دوره چهارم بايد
تجربه شده باشد
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
comment
0
5
comment نتیجه بررسی های آتش سوزی مشکوک در سازمان خدمات موتوری شهرداری چه شد بالاخره؟ آنهم آتش سوزی در روز تعطیل و در بخش بایگانی اسناد مالی؟!!!!
پاسخ ها
comment
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
comment
comment چرا شوراییان پاسخگو نیستن فقط به دنبال لذت و سفر و [...]
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
comment
0
1
comment نتيجه گزارش اتش سوزى اسناد ومدارك سازمان فضاى سبز شهردارى در سال ٨٦ به كجا رسيد
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
comment
0
0
comment شوشان چرا واقعیات را در خصوص تخلفات مالی سازمان [...] وسفر [...]را به اطلاع مردم نمی رسانی.این حق مردم است که بدانند.اگر اسناداین موارد را هم میخواهید موجود است.دلیل سکوت شما مطبوعات در خصوص تضعیع بیت المال نیز قابل تامل است.
مدیر پایگاه دورنویس 06112221082 اگر سندی دارید لطفا برای بررسی بفرستید
با تشکر
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
comment
0
0
comment اقايان اعضاى شورا. نطق هاى خوبى را عنوان مى كنيد اما نتيجه انها
چى كى بايد انها را عملى كند
comment
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
comment
0
0
comment شوشان سلام.بلاخره مانفهميديم كدام يك از اعضابه چين رفتندوموضوع ماموريت شان چي بوده؟
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
comment
0
0
comment آقای ناشناس تو اگر مدرک داشتی صدبار رسواشون میکردی نمی آمدی دست به دامن شوشان بشی همه متخلفن غیر جنابعالی که ساختمان سازی میکنی
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
comment
0
0
comment متاسفانه در شهرداري ها بعضي هستند كه اصلا سركار نمي آيند ولي حقوق آنچناي مي گيردند لطفا رسيدگي گردد
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
comment
0
0
comment اخر عزيز دلم برخى مواقع ما يقىن داريم كه در فلان سلزمان تخلفى صورت گرفته است وكد ان را بشما مى دهيم اما اسناد ان در اختيار ما نيست و كد را مى دهيم كه مراجع نظارتى پيگيرى كنند مثلا [...]
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
comment
0
0
comment مطلب دوست عزيز ناشناس صحيح است مدت ٧سالى هست كه در شهردارى هر مديري را عزل مى كنند امور ادارى محل خدمت جديد
انرا مشخص نميكند. وگاهى شده شش ماه درمنزل مى نشيند و حقوقش را هم مى گيرد وحتى يك روز كهم غيبت نمى خورد
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار