شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۵۹۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۸
 حادثه آتش سوزی دربایگانی سازمان خدمات موتوری شهرداری اهواز ازموضوعاتی بود که دربیست و پنجمین نشست شورای شهراهواز مطرح و دلایل بروز این حادثه را درهاله ای ازابهام قرارداد.

این آتش سوزی جمعه ( 13 دیماه جاری ) در بخش بایگانی اسناد مالی سازمان خدمات موتوری شهرداری اهواز اتفاق افتاد اما درعین حال رییس این سازمان اعلام کرده است که به اسناد مالی صدمه ای وارد نشده است .

یکی ازاعضای شورای شهر اهواز درنشست روزگذشته این شورا وقوع آتش سوزی درسازمان خدمات موتوری شهرداری اهواز را به چالش کشید و ازرییس شورای خواستار توضیحاتی دراین زمینه شد .

ˈهدایت ممبینیˈ خطاب به رییس شورای شهراهواز گفت : این حادثه برای دومین بار است که در شهرداری اهواز اتفاق می افتد و انتظار داشتیم رییس شورای شهر اهواز در ابتدای صحبت های خود تذکراتی در این زمینه بدهند.

وی افزود: یک سری حرکات در شهرداری اهواز اتفاق می افتد که نگران کننده است و بروز این حادثه برای دومین بار در مجموعه شهرداری اهواز باید با جدیت دنبال شود.

رامی علاسوند رییس شورای شهر اهواز در پاسخ گفت: طی نامه ای از شهر داری اهواز خواسته ایم که در خصوص علت آتش سوزی در بایگانی اسناد مالی سازمان خدمات موتوری شهرداری اهواز گزارش کاملی ارایه دهد .

اما ممبینی عضو شورای شهراهواز ابرازامیدواری کرد که ارایه این گزارش دچار سرنوشت گزارش سرقت مجسمه شهر اهواز درفلکه دانیال اهواز که ماه ها است بطول انجامیده و هنوز گزارشی ارایه نشده ،نشود.

بخش بایگانی امور مالی سازمان خدمات موتوری شهرداری اهواز، روز جمعه سیزدهم دی ماه سال جاری دچار حریق شد . این درحالی است که در دیماه سال 91 ساختمان شهرداری منطقه 2 اهواز واقع درخیابان انقلاب درمنطقه کمپلو این شهرکاملا دچار حریق شد و علت آن انفجار گاز اعلام گردید.

گزارش ایرنا همچنین حاکی است که حدود سه سال پیش نیز درساختمان سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اهواز آتش سوزی رخ داد که منجربه نابودی برخی از اسناد این سازمان گردید.

ˈسجاد حیدریˈ مدیر عامل سازمان خدمات موتوری شهرداری اهواز اعلام کرده است که آتش سوزی به طور سطحی در بخش بایگانی امور مالی این سازمان به وقوع پیوسته که البته سطح آتش سوزی وسیع نبوده و تنها قسمت اولیه این بخش دچار حریق شده است. 

مدیرعامل سازمان خدمات موتوری افزود: در این واحد اسناد مالی سازمان خدمات موتوری شهرداری اهواز مربوط به سنوات گذشته از سال 87 تا دو سال پیش نگه داری می شود و آسیبی به مدارک و اسناد وارد نشده است. 

به رغم گذشت بیش از 20 روز از وقوع این حادثه ، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز اعلام کرده است که علت حادثه همچنان از سوی کارشناسان دردست بررسی است .

* بررسی مسئله واگذاری زمین تعاونی مسکن بسیجیان اهواز ازدیگر مواردی بود که دربیست و پنجمین جلسه شورای شهر اهواز مطرح گردید و مقرر شد به دلیل مشکلاتی که این پرونده وجود دارد در کمیسیون مربوطه مورد بررسی قرار گیرد.

*در این جلسه بار دیگر علی ناصری عضو شورای شهر اهواز با اشاره به مشکلات آتش نشانی این شهر همچنان بر تهیه نردبان 55 متری در ایستگاه های آتش نشانی تاکید داشت .

وی گفت: حادثه هیچ گاه خبر نمی کند و نباید منتظر بمانیم تا حادثه ای مانند آتش سوزی چند روز قبل در تهران اتفاق بیفتد تا بعد به فکر راه چاره بود.

*بررسی لایحه تعیین محدوده منطقه 5 شهرداری اهواز یکی دیگر از موضوعات بیست و پنجمین جلسه شورای شهر اهواز بود که در این زمینه حجت الاسلامˈکاظم سواریˈ گفت: بهتر است منطقه امانیه اهواز از حوزه شهرداری منطقه 2 به منطقه 5 منتقل شود که این مسیله با مخالفت برخی از اعضای شورای شهر اهواز مواجه شد و با نظر اکثریت اعضاء شورای شهر معین شد این لایحه از دستور کار جلسه خارج شو د و در کمیسیون تلفیق شورا مورد بررسی قرار گیرد .

*با توجه به اینکه بررسی شش لایحه در دستور کار شورای شهر اهواز قرار داشت و زمان سه ساعته جلسه شورای شهر اهواز نیز به اتمام رسیده بود ،رامی علاسوند رییس شورای شهر اهواز در ابتدا از اعضا خواست یک ساعت دیگر زمان جلسه تمدید شود که با عدم موافقت آنان روبرو شد.

وی بار دیگر از اعضا خواست جلسه شورا به مدت 30 دقیقه تمدید شود که در میان تعجب تمامی حاضران در جلسه ،مانند آخرین جلسه شورای شهر اهواز که پیش از سفر هیات دولت به استان خوزستان تشکیل شده بود ،اعضابا این پیشنهاد نیز موافقت نکردند و جلسه شورای شهر در زمان قانونی به اتمام رسید!

* در پایان این جلسه در حالی که تمامی حضار و اعضاشورای شهر اهواز قصد ترک جلسه و سالن را داشتند ،بین هوشنگ شیرمردی عضو شورای شهر اهواز با یکی از شهروندانی که در سالن شورای شهر حضور داشت درگیری لفظی رخ داد که با وساطت نیروی انتظامی حاضر در جلسه خاتمه یافت.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۱
comment
comment
غلامرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
comment
0
0
comment مدیر عامل سازمان خدمات موتوری گفته سطح آتش سوزی وسیع نبوده و تنها قسمت اولیه این بخش دچار حریق شده است.
احتمالا اسناد مربوط به برخی قراردادهای خاص که اتفاقا مربوط به سال87 و بعد آن است هم در همین«قسمت اولیه» این بخش بودند و احتمالا بر حسب اتفاق!! در آتش سوختند!
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار