شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۵۹۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۹
روزنامه ی نورخوزستان در ویژه های خود نوشت: قصه صادرات و واردات کشور ما هم برای مردم، قصه پر غصه ای شده که معلوم نیست چرا در تمام موارد به زیان مردم انجام می شود. به این معنی که برخی اقلام ضروری که مورد نیاز خودمان است را صادر می کنیم، بعد معلوم نیست با استفاده از چه راه هایی، همان اقلام را وارد می کنیم، آن هم به قدری که تولیدات خودمان روی دست کشاورزان و تولید کننده می ماند. مثلا در خبرها از قول معاون وزارت کشاورزی آمده بود که مجوز صادرات 10 هزار گوساله و 40 هزار تن مرغ و تخم مرغ به زودی ابلاغ می شود. این صادرات در شرایطی است که هر روز نرخ مرغ و تخم مرغ به دلیل برخی کمبودها یا بهانه ها گرانتر می شود. 
همین طور شکرهای ما در انبارها می ماند و آن وقت از خارج شکر وارد می کنند، یا همین دیروز اعلام شد که سالانه 2/1 میلیارد دلار ذرت وارد می کنیم در حالی که کشاورزان ما بخوبی توان تامین ذرت کشور را دارند. 
حالا کار به این هم نداریم که از یک طرف ما صادر کننده گاز هستیم و از سوی دیگر با رسیدن فصل زمستان مسئولان مرتباً هشدار می دهند و مردم را به قطع یا جیره بندی گاز تهدید می کنند یا در حالی که به برخی کشورهای همسایه برای تامین آب آنها کمک می شود، وزیر نیرو بحث بحران آب را پیش کشیده در حالی که کشورهایی که واقعاً کمبود آب و منابع آبی دارند از این استرس ها به مردم خود وارد نمی کنند. 
خلاصه معلوم نیست ما را چه می شود و این همه تضاد در مواردی مانند صادرات و واردات از خوردنی گرفته تا انرژی و غیره بخاطر چیست و این مردم دیگر چطور و چقدر قناعت کنند تا دولتمردان از آنها راضی شوند و به نحوه مصرفشان خرده نگیرند؟ 
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
comment
0
0
comment ایوول حرف حق زدی .
واقعا نمیدونی چرا! ؟ جوابش خیلی آسونه ما مدیران کار بلد نداریم هر چی میکشیم از نابلدی و. ضعف مدیران است .
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار