پرونده شکایت یکساله بعضی کارخانجات تولید آرد روی میز محاکم قضایی بخاطر عدم تحویل سهمیه آرد خانوار عشایر در جریان است.

"> نان عشایر خوزستان در تنور گرم کارخانجات سوخت
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۲

پرونده شکایت یکساله بعضی کارخانجات تولید آرد روی میز محاکم قضایی بخاطر عدم تحویل سهمیه آرد خانوار عشایر در جریان است.

 

شوشان : پرونده شکایت یکساله بعضی کارخانجات تولید آرد روی میز محاکم قضایی بخاطر عدم تحویل سهمیه آرد خانوار عشایر در جریان است.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های عشایر استان خوزستان با شوشان موضوعی را مطرح نمود که ضمن ابراز تاسف به دلیل عدم تسریع در اجرای قانون دل هر شنونده ای را بدرد می آورد . ایشان با اشاره به اینکه آرد خریداری شده برای خانوار عشایر در اسفند 1389 و فرودین 1390 همچنان در برخی کارخانه های تولیدی بدون تکلیف باقی مانده است، گفت: این اتحادیه براساس وظیفه خطیر خود توزیع ارزاق کالا برگی، مایحتاج زندگی، علوفه دائمی و همچنین آرد مورد نیاز عشایر را بصورت ماهیانه از سرمایه خود عشایر خریداری و توزیع می نماید. در پایان سال 89  جهت خرید سهمیه آرد خانوار عشایر مبالغی به حساب کارخانجات تولید آرد واریز و مقرر گردید طبق روال گذشته خروج آرد از کارخانجات بطور مستمر صورت گیرد اما با ابلاغیه ای که شرکت غله و بازرگانی استان در خصوص افزایش قیمت آرد در مورخه 5/2/90 صادر نمود، متاسفانه کارخانجات آن را ملاک فروش خود قرار داده و خروج آرد را منوط به واریز مابه التفاوت قیمت اعلامی قلمداد نمودند.

مهندس شینی با اشاره به اینکه طرح این موضوع در ادعای کارخانجات خلاف دستور العمل ابلاغی غله و قوانین تجارت می باشد آن را مغایر با دین ، شرع و اخلاق اسلامی دانست . وی با بیان اینکه در همان ابتدا این موضوع از طریق صاحبان کارخانه و شرکت غله و بازرگانی استان پیگیری گردید اما بدلیل عدم پاسخ دهی مناسب ناچاراً مجبور شدیم از طریق تعزیرات استان موضوع را دنبال کنیم که متاسفانه تاکنون نتیجه ای حاصل نگردید.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های عشایری استان بیان کرد: علی رغم مکاتبات متعددی که از طرف اداره تعزیرات صورت گرفت متاسفانه احساس می شد اداره بازرگانی یا پتانسیل و توان پیگیری موضوع را ندارد یا خدایی ناکرده نسبت به احقاق حقوق خانوار عشایر کم توجه است. حتی جلسه ای که در اداره بازرگانی با حضور صاحبان کارخانه و مسئولین بازرگانی برگزار شد نماینده حقوقی بازرگانی که در جمع ما حضور داشت با مشاهده مدارک و مستندات ارائه شده موضوع را تمام شده تلقی نمود و شفاهاً خواستار این شد در اولین فرصت کارخانجات نسبت به پرداخت و تحویل آرد مورد شکایت اقدام نمایند.

اما این موضوع نیز بعد از مدتی بدلیل نبود تضامین قانونی مسکوت ماند، موضوع به همیجا ختم نشدو پس از پیگیری های مجدد و مکاتبات جدی تر اداره تعزیرات، کار به جایی رسید که شرکت غله و بازرگانی استان پادرمیانی کرد تا شاید با ریش سفیدی و کدخدامنشی موضوع فیصله پیدا نماید اما متاسفانه چنین اقدامی هم نتیجه بخش نبود.مهندس شینی در ادامه ضمن ابراز تاسف گفت: متاسفانه مدیران کارخانه حتی با وساطت شرکت غله نمی دانم به چه دلیل به تعهد خود وفا ننمودند و در حال حاضر نیز این مشکل هنوز به قوت خود باقیست.

وی با اشاره به تخلف کارخانجات آرد شعله دزفول- مهریاز اهواز- زمرد ایذه و آرد بهبهان گفت: تعداد آردهای مورد اشاره 5356 کیسه بوده که ارزش تقریبی آنها چیزی در حدود 62 میلیون تومان می باشد و این پول از سال گذشته تا بحال دست کارخانجات باقی مانده است.

مهندس شینی ضمن تشکرو قدردانی از تعزیرات استان که پیگیر موضوع می باشد کمک و یاری سایر مسئولین ذیربط را خواهان شد. ایشان در پایان سالی را عنوان نمود که برای همگی ما جای تامل دارد: قوت اصلی عشایر نان می باشد و متاسفانه باید گفت تمام و یا قسمت اعظم سبد یک خانوار عشایری را نان تشکیل می دهد بطوری که سرانه مصرف نان در یک خانواده عشایری 4 برابر خانواده شهری است.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار