شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۵۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۴
معاون وزیر جهادکشاورزی خواستار شد

معاون وزیر جهادکشاورزی از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی خواست تا در تحقیقات کلیدی کشاورزی فعال‌تر عمل کنند.

 اسکندر زند در سیزدهمین کنگره علوم خاک ایران ظهار کرد: دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور باید در تحقیقات کلیدی کشاورزی فعال‌تر عمل کنند.

وی با بیان اینکه در کشور ما هنوز ارگان هماهنگ کننده موسسات کشاورزی وجود ندارد، افزود: باید تحقیقاتی که صورت می‌گیرد از عرضه محور به تقاضا محور تبدیل شود.

معاون وزیر جهادکشاورزی با اشاره به این که در موضوع کشاورزی باید برخی از امور مانند تولید بذر به بخش خصوصی واگذار شود، تاکید کرد: باید بخش خصوصی در تحقیقات کشاورزی جدی‌تر عمل کند و سهم دانشگاهها نیز در این عرصه باید بیشتر شود.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با اظهار اینکه جامعه از ما تقاضاهایی دارد که یکی از آنها امنیت غذایی است، گفت: موجود بودن مواد غذایی و در دسترس بودن آن از جمله مولفه‌های مهم امنیت غذایی است که این مسئله به خاک برمی‌گردد.

به گفته زند، منابعی که داریم بی‌ضابطه از آن استفاده کردیم و با این استفاده نادرست منابع خود را به خطر انداختیم. خاطرنشان کرد: یکی از منابعی که در خطر خواهد بود خاک است که برای برخورداری از خاک پایدار سه چالش اساسی فرسایش ، شوری و کاهش موادآلی خاک را داریم.

معاون وزیر جهادکشاورزی گفت: 60 درصد از خاک زراعی ما کمتر از یک درصد کربن آلی دارند لذا ما باید خاک خود را تغذیه کنیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار