شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۵۹۷۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۶
رئیس دانشگاه شهیدچمران اهواز خبر داد:
رئیس دانشگاه شهیدچمران اهواز از کسب رتبه سیزدهم کشور از سوی این دانشگاه در سال 91 خبر داد.
حسن مروتی در سیزدهمین کنگره علوم خاک ایران که پیش از ظهر امروز در سالن آمفی تئا‌تر شهید مطهری دانشکده علوم دانشگاه شهید چمران اهواز آغاز به کار کرد، اظهار کرد: دانشگاه شهید چمران اهواز در سال 1391 رتبه سیزدهم را در بین دانشگاههای کشور کسب کرد.

وی در ادامه به رشد علمی دانشگاه شهید چمران اهواز اشاره کرد و گفت: در سال گذشته یک‌هزار و 293 مقاله در ISC به نام دانشگاه شهیدچمران اهواز به ثبت رسید.

رییس دانشگاه شهیدچمران اهواز در ادامه به معرفی این دانشگاه پرداخت و گفت: پردیس دانشگاه شهیدچمران 240 هکتار مساحت دارد که60 هکتار آن در اختیار دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز است.

وی بیان کرد: دانشگاه لرستان نخستین شاخه دانشگاه شهید چمران اهواز است که در قبل انقلاب اسلامی از آن جدا شد.

به گفته مروتی، دانشگاه علوم‌وفنون دریایی خرمشهر، دانشگاه صنعتی خاتم‌الانبیاء بهبهان و دانشگاه جندی‌شاپور دزفول از شاخه‌های دانشگاه شهیدچمران بوده‌اند که از آن جدا شده‌اند.

رییس دانشگاه شهیدچمران اهواز خاطرنشان کرد: دانشگاه صنعتی شهدای هویزه نیز یکی دیگر از مراکزی بوده که در حال جدا شدن از این دانشگاه است، همچنین پارک علم‌وفناوری خوزستان نیز از شاخه‌های علمی و تحقیقاتی دانشگاه شهیدچمران اهواز بود.

وی گفت: همچنین پارک علم‌وفناوری خوزستان به‌صورت یک مرکز در حال فعالیت می‌کند و یکی از پارک‌های موفق کشور به حساب می‌آید.

مروتی دانشکده کشاورزی را یکی از قدیمی‌ترین دانشکده‌های دانشگاه معرفی کرد و گفت: دانشگاه کشاورزی و منابع‌طبیعی رامین خوزستان که در ملاثانی قرار دادرد یکی از بخش‌های این دانشکده بوده که هم اکنون یک دانشگاه مستقل است.

وی عنوان کرد: گروه آبیاری این دانشکده نیز به‌نام دانشکده علوم آب فعالیت می‌کند و تنها قطب علوم آب کشور محسوب می‌شود.

این مقام مسئول در دانشگاه شهیدچمران اهواز با اشاره به پیشرفت‌های علمی کشور گفت: بخش بزرگی از پیشرفت علمی و تحقیقاتی کشور مربوط به دانشگاه‌ها و مراکز علمی است که دانشگاه شهیدچمران از نظر تولید مقاله، سهم بزرگی در ارتقا رتبه علمی کشور ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه دانشگاه شهید چمران اهواز 550 نفر عضو هیأت‌علمی دارد اضافه کرد: هم اکنون 17 هزار دانشجو در این دانشگاه در حال تحصیل هستند.

مروتی خاطرنشان کرد: دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز در 13 دانشکده مشغول به تحصیل هستند و بیش یک‌هزار و 300 نفر نیز به عنوان نیرو در این دانشگاه کار می‌کنند.

وی گفت: با توجه به مقالات ثبت شده در ISC، دانشگاه شهید چمران اهواز رتبه 9 از نظر تولید مقاله را دارد و با احتساب سایر موارد رتبه 13 کشور را دارا است.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
رضا احمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
comment
1
1
comment بنظر گزارش خداحافظی می یاد
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
comment
0
0
comment مسولان محترم سایت دیروز سالگرد شهاذت شهید بقایی بود.
مدیر پایگاه از تذکرتان سپاسگزاریم. دو مصاحبه در خصوص این شهید والامقام از همرزم و اخوی ایشان در سایت انعکاس یافته است. 
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار