شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۵۹۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۷
حليل حاج‌رضايي از عملكرد فولاد؛
امیر حاج‌رضایی معتقد است فولاد تيمي است با شخصيت قهرماني كه شايستگي رسيدن به اين عنوان را هم دارد.

اين کارشناس فوتبال  اظهارکرد: نمی‌توانم حدس بزنم امسال چه تیمی قهرمان لیگ می‌شود اما شخصا به عنوان یک هوادار فوتبال دلم می‌خواهد فولادخوزستان كه بهترين تيم ايران است، قهرمان شود. من برای این خواست خودم دلایل بسیاری دارم که در همین راستا می‌توانم به این موضوع اشاره کنم که خوزستان مهد فوتبال است و قبل از انقلاب نيز چنین وضعیتی را داشت و بازیکنان بسیاری را به فوتبال ایران و ملی داده است.

وی ادامه داد: به هر حال شرایط اجتماعی و جنگ تحمیلی، مصیبت‌های بسیاری را به مردم خوزستان تحمیل کرد و البته قهرمانی فولاد در سومین دوره لیگ برتر کشور روحیه زیادی به مردم خوزستان بخشید و اکنون که از آن شرایط گذشته فاصله گرفته‌اند به نظر من این حق مردم خوزستان است که با تیم فولاد به عنوان قهرمانی برسند.
این کارشناس و مفسر فوتبال ایران عنوان‌کرد: هم‌چنين در حال حاضر هفت، هشت بازیکن فولاد متعلق به استان خوزستان هستند که این می‌تواند فاکتور بسیار مهمی باشد. ورای این موارد مربی‌ خوش‌نام، دانا و با اخلاقی مانند فرکی در فولاد کار می‌کند که بدون هیچ حاشیه‌ای به کار خود مشغول است و اکنون در دو جبهه لیگ برتر و جام‌حذفی مدعی است.

وی بیان‌کرد: علاوه بر این موارد دهکردی، مديرعامل اين باشگاه یکی از عاشقان فوتبال است و خودش نیز فوتبالیست بوده و در تیم گمرک اهواز بازی کرده و در دوران جوانی هم با من نیز هم دوره بوده است. او مدیری عاشق است که زیر و بم فوتبال را می‌داند و خاک فوتبال را خورده و تمام مراحل فوتبالی را نيز طی کرده است.

حاج‌رضایی گفت: درکل تمام این موارد باعث شده تا باشگاه فولاد مجموعه‌ای آرام و دور از تنش باشد. در اين باشگاه هر کسی در حوزه خود کارش را بلد است و تیم را اداره می‌کند. این تیم توانسته با تکیه بر نیروهای بومی و تماشاگران خود علاوه بر نتیجه‌گیری، فوتبال زیبایی را هم ارايه دهد. سطح لیگ فوتبال ايران پایین است ولی وقتی بازی فولاد در جام‌حذفی مقابل پرسپولیس را دیدم، واقعا لذت بردم چرا که در این بازی سرعت بالا بود و گردش توپ نیز بسیار بود، بنابراین رای من برای قهرمانی در لیگ برتر کشور به فولادخوزستان است که در حال حاضر بهترین تیم ایران می‌باشد.
وی افزود: دهکردی و همکارانش کار خود را بلد هستند و من نکته‌ای را نيز تاکنون چندین بار درباره آقای فرکی گفته‌ام و اکنون نیز بار دیگر به آن اشاره می‌کنم؛ به نظر من فرکی تنها فرد فوتبالی است که دو بار در جام‌جهانی حضور داشته است؛ یک بار به عنوان بازیکن و یک بار هم به عنوان مربی، که این امتیاز کمی نیست. او 10 سال مربی تیم‌ملی بود و جدا از خصوصیات فردی متمایزی که دارد، فوق‌العاده با فوتبال آشنا است.
این مفسر فوتبال درباره این‌که فولاد امسال چقدر شخصیت قهرمانی پیدا کرده است، عنوان‌کرد: فولاد شخصیت قهرمانی دارد و خوشحالم که برخلاف سالیان گذشته که این تیم تلاش می‌کرد که فقط در لیگ بماند، اکنون تیمی شده است که در هر دو جام مدعی است و به اعتقاد من اگر قهرمان ایران شود، تیم قابل احترامی است.
وی در ادامه با بیان این‌که تلاش فولاد در سه جام حذفی، لیگ برتر و باشگاه‌های آسیا فشار بسیاری به آن وارد کرده است، افزود:‌ تلاش در دو جام‌حذفی و لیگ‌برتر فشار بسیاری به این تیم وارد کرده است که این فشار در اسفندماه با حضور این تیم در جام باشگاه‌های آسیا مضاعف هم می‌شود.
حاج‌رضایی ادامه‌داد: به هر حال این تیم باید هر چند روز یک بار مسابقه دهد. فولاد این هفته پس از بازی مقابل سایپا در لیگ برتر، باید برای بازي نیمه‌نهایی جام‌حذفی به تبریز برود و همان طور که می‌دانید شرایط آب و هوایی خوزستان و آذربایجان‌شرقی با یکدیگر متفاوت است. درکل فولاد بايد تمام مشکلات فنی و بیولوژیکی را حل کند تا بتواند حریف قدری باشد.

وی عنوان‌کرد: فولاد در اسفندماه باید در سه جبهه تلاش کند. این تیم کادرفنی قوی‌ای دارد و به اعتقاد من احمد خداداد که فردي تحصیلکرده است و در زمینه مسایل بدنسازی و پزشکی ورزشی جزو اساتید است، حضورش در اين تيم تاثیرگذار است. درکل به نظرم فرکی کادر بسیار خوبی را فراهم کرده است و تصور من این است که می‌توانند مشکلات را حل کنند. به هر حال برنامه‌ریزی مسابقات برای چهار تیمی  كه باید در جام باشگاه‌های آسیا کار کنند، به ویژه برای فولاد که در سه جام حضور دارد، پرفشار است.
این کارشناس فوتبال در پاسخ به این سوال که فشردگی مسابقات تا چه اندازه روی کیفیت لیگ تاثیر گذاشته است؟ گفت: در ابتدا سازمان لیگ باتوجه به برنامه‌های کی‌روش بازی‌ها را فشرده برگزار كرد اما زمانی‌که برنامه‌های تیم‌ملی به دلیل بی‌پولی لغو شد، مسابقات را به صورت هفتگی برگزار کردند. در حال حاضر نیز مجددا برای این‌که بتوانند بیستم فروردین‌ماه ملی‌پوشان را به کی‌روش بدهند، بازی‌ها را فشرده برگزار می‌کنند. طبیعتا تیم‌هایی که کمتر بازی دارند، خیلی دچار مشکل نمی‌شوند ولی به تیم‌هایی که باید در سه جام بازی کنند، فشار وارد مي‌شود.

وی به اعتقادي كه فرگوسن دارد، اشاره و بیان‌کرد: فرگوسن به موضوعی اعتقاد داشت که حاصل تجربیات بسیار او بود و می‌گفت اگر تیمی در انگلستان که مدعی قهرمانی است و در ماه‌های آوریل و می، مصدوم و محروم کلیدی نداشته باشد، عنوان قهرمانی را به دست می‌آورد و اکنون اگر ما این ماه‌ها را با اسفند و فروردین‌ماه کشورمان مقایسه کنیم، تیمي می‌تواند به عنوان قهرمانی برسد که از محرومیت و مصدومیت آسیب نبیند، چرا که تيم‌ها فصلی فرسایشی را پشت سر می‌گذارند و به انتهای آن می‌رسند، پس باید قدرت کشش داشته باشند و نوسان آن‌ها هم کم باشد.
 
حاج‌رضایی اظهارکرد: در کل محرومیت و مصدومیت در طبیعت فوتبال است و این دشواری‌ها برای تیم‌ها وجود دارد و این هنر کادر آن‌ها است که بتوانند این مشکلات را باتوجه به این‌که نمی‌توانند آن‌ها را از بین ببرند، کاهش دهند. اصلا تیم‌ها باید آن قدر بازیکن داشته باشند که بتوانند چرخشی به آن‌ها بازی دهند و به دو، سه مهره کلیدی خود استراحت دهند و یا آن‌ها را کمتر به بازی بفرستند.
وی در ادامه در پاسخ به این سوال که امسال در لیگ چه تیم‌هایی شانس قهرمانی دارند؟ گفت: امسال سه، چهار تیم در کورس هستند و به اعتقاد من تراکتورسازی و پرسپولیس از کورس خارج شده‌اند، مگر این‌که اتفاقات بسیار عجیبی که در فوتبال هم بسیار رخ می‌دهد، پيش بيايد. به هر حال واقعا قهرمانی فولاد را حق مردم خوزستان می‌دانم، مگر این‌که حوادث فوتبال چیز دیگری را رقم بزند. من معقتدم در فوتبال حوادث از خیلی از مربیان تراز اول دنیا هم جلوتر است و بسیار می‌تواند پیش‌بینی کارشناسان را به حالت تعلیق دربیاورد. من به خاطر تمام هم‌وطنان خوزستانی آرزو می‌کنم این تیم قهرمان شود.
 

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار