شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۶۰۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۲
 سخنان حمید رسایی نماینده تهران درباره مذاکرات هسته ای و توافق ژنو در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه سال 93 کل کشور با مخالفت نمایندگان همراه شد و دقایقی نظم جلسه مجلس را بر هم زد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، رسایی نماینده تهران، ری و شمیرانات در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس یکی از سخنرانان مخالف با کلیات لایحه بودجه سال 93 بود.

وی در سخنان خود به توافق ژنو و آزادشدن دارایی های ایران توسط آمریکا اشاره کرد و گفت: شاید بتوان بر مراکز تحقیقاتی مهر پلمب زد اما نمی توان بر دهان مخالفین مهر زد. 

هنگامی که وی اظهارداشت مشاورعالی رییس جمهوری منتقدان دولت را تندرو می نامند، نمایندگان مجلس به مخالفت با سخنان وی پرداختند و فریاد دو- دو سردادند.

در این هنگام محمدحسن ابوترابی فرد که ریاست ساعاتی از جلسه رسیدگی به لایحه بودجه 93 را برعهده داشت به رسایی گفت که قضاوت عمومی این است که شما خارج از دستور مجلس سخنرانی می کنید و باید به نقد گزارش کمیسیون تلفیق به مجلس بپردازید. 

اما این نماینده مجلس به ادامه نطق خود درباره موضوع هسته ای پرداخت، ابوترابی فرد نیز بار دیگر به وی اخطار داد که اگر صحبت های رسایی درباره نقد لایحه بودجه 93 نباشد ، سخنرانی وی را قطع می کند.

رسایی سخنران مخالف کلیات لایحه بودجه 93 همچنان به موضوع هسته ای پرداخت که ابوترابی فرد سخنان وی را قطع و تاکید کرد: براساس ماده 113 آیین نامه داخلی هرگاه دو بار رییس جلسه به سخنران اخطار دهد که خارج از دستور سخنرانی نکند و سخنران به سخنان خود ادامه دهد برای بار سوم رییس جلسه می تواند نطق وی را قطع و در تمامی جلسه وی را از سخن گفتن منع کند. 

وی تصریح کرد: رعایت انضباط مجلس اهمیت ویژه ای دارد، شما درباره گزارش کمیسیون تلفیق از لایحه بودجه بحث کنید. 

در این هنگام که مخالفت های نمایندگان با سخنان رسایی همچنان ادامه داشت ، این نماینده مجلس سخنان خود درمورد موضوع هسته ای را قطع کرد و به تشریح نظرات خود درباره لایحه بودجه پرداخت.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار