شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۶۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۳
نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز :
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: ایران با جایگاه و نفوذی که در منطقه دارد ، با ورود و پشتیبانی خود می تواند بسیاری از مسایل پیش آمده را حل و فصل کند.
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: ایران با جایگاه و نفوذی که در منطقه دارد ، با ورود و پشتیبانی خود می تواند بسیاری از مسایل پیش آمده را حل و فصل کند.

آیت الله  سیدمحمد علی موسوی جزایری درحاشیه دیدار استاندار میسان عراق با وی که درمحل بیت امام جمعه انجام شد در پاسخ به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: درنشستی که با استاندار میسان عراق داشتیم در خصوص فرقه ضاله وهابیت و نفوذ آن در منطقه گفت وگو هایی بعمل آمد و از آنجایی که کشورعراق در استان الانبار دراین زمینه با گرفتاریهایی مواجه است ، اعلام کردیم که در کنار مردم و شیعیان عراق هستیم و جنایت های وهابیون در عراق را محکوم می کنیم.

وی افزود: همچنین مساله سوریه و تجاوزهای تکفیری ها در این کشور یکی دیگراز محورهای گفت و گوی ما در نشست با استاندار میسان عراق بود. 

نماینده ولی فقیه دراستان خوزستان گروه تکفیری ها و وهابیون را تروریست خواند و افزود: جمهوری اسلامی ایران با حمایت و پشتیبانی خود از کشورهای مسلمان منطقه و بلحاظ نفوذی که دارد می تواند مسایل پیش آمده را حل و فصل کند.

وی افزود: دردیدار با استاندار میسان عراق در خصوص همکاریهای مختلف اقتصادی، دامداری بویژه تجاری صحبت هایی شد که در دیدارهای پیش از این با استاندار خوزستان این موضوعات مطرح بوده و برای آن برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به مشترکات فرهنگی بین دو استان خوزستان و میسان عراق گفت: با توجه به فعالیت وسیع حوزه های علمیه در خوزستان و تحصیل طلبه های عرب در این استان , در صورت تحکیم و توسعه روابط فرهنگی با استان های عراقی همجوارخوزستان , این طلبه ها می توانند از توانمندی های استان میسان عراق در این بخش هم بهره ببرند.

امام جمعه اهواز افزود: با توجه به تاسیس دانشگاه جامع امیرالمومنین(ع) خوزستان و ایجاد دانشگاه امام صادق(ع) و دانشکده امام کاظم(ع) در عراق , این مراکز علمی مذهبی می توانند در تعمیق و توسعه روابط فرهنگی و مذهبی بین دو استان نقش آفرین باشند.

در این نشست به تاسیس شبکه ماهواره ای الاهواز دراستان خوزستان که به زبان عربی برنامه پخش می کند هم اشاره شد که طرف عراقی خواستار استفاده ازبرنامه های این رسانه درگسترش تعاملات فرهنگی بین دو استان شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار