شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۶۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۱:۲۶
 معاون برنامه ریزی استاندار خوزستان گفت: به منظور بررسی و شتاب در اجرای مفاد توافقنامه بین خوزستان و میسان عراق، کمیته هدایت و نظارت بر همکاری های دو استان تشکیل می شود.
کمیته هدایت و نظارت بر همکاری های خوزستان و میسان عراق تشکیل می شود
به گزارش خبرنگار ایرنا معاون برنامه ریزی استاندار خوزستان در آیین انعقاد توافق نامه همکاری بین استان های خوزستان و میسان عراق روزپنجشنبه در محل سالن شهید رجایی استانداری افزود: این کمیته با ساز و کاری منظم روند اجرای مفاد تفاهمنامه و همکاری بین دو استان را بررسی می کند.

ˈامید حاجتی ˈ افزود: سفر هیات عراقی از استان میسان عراق با هدف گسترش ارتباطات اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی دو استان، از سه شنبه هفته جاری تا امروز ادامه دارد و دراین سفر تلاش شد برنامه های مفیدی برای مسوولان استان میسان عراق تدارک دیده شود.

وی گفت: ازجمله این برنامه ها دیدارهای رسمی با مسوولان استان خوزستان، نشست های تخصصی با بخش خصوصی و بازدید های میدانی از پروژ های عمرانی کلان شهر اهواز است.

معاون برنامه ریزی استاندار خوزستان با اشاره به برگزاری جلسه ای به مدت پنج و نیم ساعت برای تدوین پیش نویس تفاهمنامه همکاری افزود: در این جلسه تلاش شد با شناخت استعداد های هر دو استان از تمامی ظرفیت های موجود در خوزستان و میسان در تنظیم این تفاهمنامه استفاده شود.

حاجتی گفت: این تفاهمنامه در بخش های مختلف صنعت،کشاورزی،زیر ساخت خدمات شهری،بهداشت و درمان،همکاری های علمی ،هنری و فرهنگی ،ورزش وجوانان و فرابخشی منعقد شده است.

وی افزود: در تفاهمنامه منعقد شده بین دو استان خوزستان و میسان تلاش کردیم با بهره گیری از تجارب و آسیب شناسی تفاهمنامه ای که در گذشته بین دو استان منعقد شده بود ،تفاهمنامه جدید به گونه ای تنظیم شود تا موجب تسریع در روند اجرای فعالیت های دو استان باشد.

معاون برنامه ریزی استاندار خوزستان گفت: امیدواریم این تفاهمنامه نقطه عطفی در فعالیت های استان های خوزستان و میسان عراق و آغازی برای شروع دور جدید همکاری های دو استان باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار