شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۸

شوشان: مدیرعامل سازمان هلال احمر خوزستان با تشریح برنامه های هفته هلال احمر، از گرامیداشت این هفته با برگزاری برنامه های متعدد در استان خبر داد.

علی عسکر ظاهری اظهار کرد: امسال در حالی نودمین سال تاسیس هلال احمر را جشن می گیریم که در ۳۰ سال بعد از انقلاب اسلامی ایران شاهد شکوفایی در ارائه خدمت و فعالیتهای بشر دوستانه جمعیت بوده ایم.

وی با بیان اینکه شعار امسال هفته هلال احمر «صلح و دوستی، برای همه، برای همیشه» است، افزود: جمعیت هلال احمر ایران پیام ‌آور صلح و دوستی، برای جهانیان است و اقدامات بشر دوستانه این جمعیت به خصوص عملیات گسترده در سومالی و پاکستان در طول تاریخ تاسیس جمعیت بی نظیر بوده است.

ظاهری با اشاره به برگزاری هفته هلال احمر از ۱۸ لغایت ۲۴ اردیبهشت گفت: روز اول این هفته به نام زندگی به رنگ صلح نامگذاری شده است که در این روز برنامه های غبارروبی و گل افشانی مزار شهدا، دیدار با ائمه جمعه و مانور امداد روستایی در شهرهای رامهرمز، شوش، بهبهان و امیدیه برگزار می شود.

وی دومین روز از هفته هلال احمر را روز همراهان مهر و دوستی عنوان کرد و افزود: در این روز با برگزاری همایش تجلیل از اعضای فعال و پرسنل جمعیت، فعالان هلال احمر از جمله جوانانی که در فعالیتهای بشردوستانه شرکت می کنند و دواطلبان فعال تقدیر می شوند.

مدیرعامل سازمان هلال احمر خوزستان ادامه داد: امدادگران، پیشگامان صلح و دوستی نام سومین روز از هفته هلال است که در این روز برنامه هایی چون اجرای مانور امداد و نجات تخلیه اضطراری، مانور امداد و نجات زلزله در مدارس و ورزش صبحگاهی در بوستان ها انجام می شود.

ظاهری، چهارمین روز از هفته هلال را روز یاد یاران هلال اعلام کرد و گفت: در این روز مسئولان جمعیت هلال احمر، جوانان و داوطلبان با حضور در منزل شهدای امدادگر یاد و خاطره آنها را گرامی می دارند.

به گفته وی مهمترین رخداد هفته هلال احمر برگزاری سومین دوره انتخابات مجامع هلال احمر در روز پنجم از هفته هلال احمر است که این روز به نام انتخابی برای همه نامگذاری شده است.

ظاهری تصریح کرد: سومین روز این هفته با توجه به اینکه تعیین کننده افرادی است که در سیاستهای جزئی شهرستان، سیاستهای میانی استان و سیاستهای کلان جمعیت هلال احمر تاثیر گذارند، روزی مهم برای کارکنان، پرسنل، امدادگران، داوطلبان و تمام اعضای جمعیت هلال احمر است.

وی ششمین روز از هفته هلال احمر را که مصادف با میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) است را روز «فرشتگان نجات» عنوان کرد و افزود: در این روز تجمعی با حضور امدادگران زن و تیمهای توانا برگزار می شود و ازپرسنل و اعضای برتر خواهر تقدیر می شود.

مدیر عامل سازمان هلال احمر خوزستان ادامه داد: آخرین روز از هفته هلال احمر با نام «تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی» نامگذاری شده که در این روز کارگاه آموزشی تاب آوری ویژه خواهران و مراسم اعطای درجه به نجات گران و امدادگران و رژه نیروها و خودرهای امدادی برگزار می شود.

ظاهری با اشاره به اینکه داوطلبان آموزش دیده جمعیت هلال احمر در کل کشور دو میلیون و 500 هزار نفر هستند، افزود: در استان خوزستان 110 هزار و 536 نفر عضو رسمی و آموزش دیده وجود دارد که از این جمعیت 65 هزار نفر جوان هستند.

وی افزود: در حال حاضر 123 پایگاه در سطح استان فعال است. همچنین بیش از 100 دستگاه خودرو در 19 شعبه موجود در شهرستانها وجود دارد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار