شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۶۲۰۱
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۶
با محقق شدن حماسه سیاسی مد نظر رهبری و روی کار آمدن دولت تدبیر و امید ،متاسفانه شاهد هستیم گروه ها و افراد خاص برای مطامع سیاسی خود به دنبال سهم خواهی از دولت اعتدال هستند و قطعا نفوذ جریانات به دولت و زیر مجموعه های آن لطمه های جبران ناپذیری را بر عملکرد دولت وارد خواهد ساخت.

این روزها بر خلاف رویه اعتدال،جریانی که دولت را وامدار خود می داند ، تغییرات راخیلی زود به حوزه دانشگاه آزاد اسلامی تسری داد و ریاست دانشگاه مذکور از سوی هیئت امنای دانشگاه تنها پس از 18 ماه به شکلی کاملا غیر منتظره و سیاسی برکنار شد و این در حالی بود که مدیر اسبق این دانشگاه دوره ای 28 ساله را در کارنامه خود ثبت کرد .
دوره ای که در آن مدرک سازی های دانشگاه نامبرده در دولت لیبرال کار گزاران تمامی مدیران آن زمان را آلوده کرد و پرونده های فساد اقتصادی و زمین خواری ها، ماجرای تاسف بار خانواده هادوی همگان را به مقابله بر مافیای حاکم بر این دانشگاه وا داشت که به دنبال برخوردهای سنگین با منتقدین از محرومیت تحصیلی تا بازداشت و تهدید تنها گوشه ای از سیاهه مدیریت آن دوران است .
البته از نقش و نفوذ خاندانی خاص بر این مجموعه و تبدیل آن به حیاط خلوت و منبع مالی نجومی که در فتنه 88 علنا پیاده نظام اغتشاشات را مهیا می کرد هیچکاه نمی توان صرف نظرکرد تا جاییکه برای حفظ این سرمایه 40 هزار ملیاردی طرح وقف آن را پیش کشیدند و حتی به دروغ از رهبری هزینه کردند اما متاسغانه این روزها حضور این مافیای قدرت و ثروت را بر تمامی بخش های این دانشگاه شاهد هستیم تا بلکه بتوانند از این منبع بزرگ مالی و بدنه دانشجویی آن در جهت مطامع سیاسی خود بهره گیری کنند .
در ادامه حضور کمیته استعداد یابی در وزارت علوم در دانشگاه ها و ، هیئت 3 نفره ای نیز تحت عنوان هیئت بازرسان فرهنگی دانشگاه آزاد با حضور نماینده رسمی هیئت امنای دانشگاه آزاد تشکیل شده که در یکی از سفرهای خود راهی خوزستان شدند .
با حضور سر زده این هیئت به اصطلاح فرهنگی در دانشگاه های خوزستان می توان به صراحت برنامه ها و اهداف این هیئت جهت تغییرات در دانشگاه ها و مسموم سازی ذهن و فضای دانشگاه ها پی برد .
راه اندازی تشکل های به اصطلاح مستقل دانشجویی، برگزاری اردوهای مختلط به کیش و قشم و برگزاری کنسرت ، عدم لزوم حجاب در انشگاه ها تنها گوشه ایی از سخنان و برنامه های این مدیران با سابقه فرهنگی در جهت احیای جو ضد فرهنگی و ضد اسلامی و تنش زایی در دانشگاه های آزاد اسلامی کشور است ؛ اینان در ادامه تمام فعالیت های بسیج در دانشگاه مخالف نظام خواندند و با جسارت تمام خواستار تصاحب اتاق های این تشکل در دانشگاه های آزاد شدند .
البته این افاضات نوع نگاه دیکتاور مابانه و تمامیت خواه طیف حاکم بر این مجموعه را انشان می دهد که با پز روشنفکری و پوشش دولت اعتدال بسیجی را که به فرموده امام راحل شجره طیبه است را مقابل خود و نظام می خوانند و بر خلاف ادعایشان حتی تحمل شنیدن صدای مخالف ندارند.
همچنان که این نوع نگاه دیکتاتوری و برخورد با منتقد میان مدیران گذشته دانشگاه آزاد اسلامی که اکنون مدیران اعتدال نام گرفته اند عادت مالوفشان بوده و این روزها هر گونه نقد و حرف دلسوزانه از سوی رئیسان واقعی این دانشگاه!!! افراطی گری و شرارت خوانده می شود .
در پایان این بیانانه تحلیلی ، بسیج اساتید استان خوزستان به همراهی دیگر دانشگاهیان ارزشی ؛ اجازه غارت بیت المال و قلدر مابی ها و بازگشت عناصر مساله ساز و شاختار شکن را تحت لوای فعالیت های فرهنگی در دانشگاه ها نخواهد داد و تا نابودی کامل تمامی ضربه زنندگان به حقیقت انقلاب لحظه ای عقب نشینی نخواهد کرد . و امیدواریم در دولت اعتدال از نفوذ این جریانات که هدفی جز ایجاد تشویش در دانشگاه ها و از بین بردن جو علمی حاکم بر آن ندارند،تدابیر لازم را بیندیشد.

و ا.. بما تعلمون خبیر 
شورای تبیین مواضع سازمان بسیج اساتید استان خوزستان
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۷
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
comment
2
3
comment جای تاسف شدید که این بیانیه با چنین لحن و ادبیاتی به نام استادان دانشگاه صادر شده است.خجالت آور است که ماندن بر پست های اجرایی شیشه عمر عده ای شده است.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
comment
2
2
comment اين بيانيه براي خوانندگان عادي مبهم است و گويا نيست نويسندگان اين متن بايستي نكات مورد اشاره را با توضيح بيشتر مي نوشتند. در ضمن سراسر اين متن پر از تهمت و بد گويي و بد زباني است كه در شان استادان دانشگاهي نيست.روشن نيست كه عصبانيت نويسندگان متن از چيست و خواننده را به اين گمانه وامي دارد كه مبادا نگران از دست دادن پست هاي خود هستند.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
comment
2
1
comment من يك استادم وعضو بسيج اما اين بيانيه را قبول ندارم
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
comment
2
1
comment بار علمي اين ها که بنام اساتيد نامه مي نويسند را بايد سنجيد.وقتي اکثريت آنهابا رابطه بازي وبدون يک امتحان استاندارد علمي به عضويت هيات علمي در آمدند بايد انتظار چنين بيانيه هايي را هم داشت.
comment
استاد دانشگاه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
comment
1
1
comment اين اساتيد [...] كه به واقع 5درصد دانشگاهيان را تشكيل مي دهند و با تطميع و ترغيب به انحائ مختلف سعي در اضافه كردن كميت خود دارند خود را متولي همه دانشگاهها مي دانند بيشتر از اين ازشان نمي توان انتظار داشت.
comment
عضو هیات علمی دانشگاه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
comment
1
1
comment 1- این بیانیه، آن چنان با عجله نوشته شده است که بسیاری اشکالات نگارشی و مفهومی در آن دیده می شود.
2- در این بیانیه اشاره می کند که "این روزها حضور این مافیای قدرت و ثروت را بر تمامی بخش های این دانشگاه شاهد هستیم تا بلکه بتوانند از این منبع بزرگ مالی و بدنه دانشجویی آن در جهت مطامع سیاسی خود بهره گیری کنند" حال سئوال این است که هنگامی که 18 ماه پیش، مدیریت سابق دانشگاه آزاد تغییر کرد و براداران بسیج اساتید استان خوزستان بسیاری از مناصب را بدست گرفتند، با علم به این بود که به یک منبع بزرگ مالی با بدنه دانشجویی بزرگ، در جهت مطامع سیاسی دست پیدا می کنند؟
3- در جایی اشاره کرده اند که این هیات عدم لزوم حجاب را اشاره کرده اند. مطمئنا چنین سخنی نادرست است زیرا که هیچ کس به مخیله خود وارد نمی کند که حجاب را در نظر نگیرد، احتمالا منظور نویسندگان این بیانیه، عدم لزوم چادر به عنوان حجاب است. این مساله با نبود حجاب کاملا متفاوت است.
4- دوستانی که مشخص است سیستم دانشگاه آزاد را قبول ندارند، پس چرا در این سیستم، همزمان با استخدام تمام وقت در دانشگاه شهید چمران، بر کرسی ریاست چنگ زده اند؟
5- در این بیانیه، سخنانی را به افراد حقیقی نسبت داده اند که علی القاعده، کسانی که با حقوق آشنایی دارند، می دانند که این موارد قابل پیگیری حقوقی است.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
comment
0
0
comment به برادران بزرگوار استادان بسيجي كه عنوان شوراي تبيين مواضع سازمان بسيج اساتيد استان خوزستان را به خود داده اند عرض مي كنم بنده هر حركتي را كه در راستاي تضعيف نظام مقدس جمهوري اسلامي و رهبري باشد را محكوم مي كنم، و از اين شورا مي خواهم كه قدري عجولانه قضاوت و تحليل نكنند و اصولا پاسخ دهند كه اين شورا منتخب كيست؟و با كدام مجوز به نام اساتيد بسيجي خوزستان اعلاميه مي دهد. ما جمعي از استادان بسيجي اين گونه برخوردها را قبول نداريم در پايان بايد عرض كنم كه سازمان [...] خوزستان مديريتي بسيار ضعيف دارد كه انشاالله بايد اصلاح شود. آمين
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار