شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۶۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۱

شوشان: مدیر کل آموزش و پرورش استان خوزستان در سخنانی هفته بزرگداشت مقام معلم را یادآور شکوه و عظمت عاشقان سرافرازی دانست که در سنگر تعلیم و تعلم،خالق زیباترین و صادقانه ترین جلوه های ایثار و فداکاری میباشند.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای معلم انقلاب اسلامی واستاد شهید مرتضی مطهری خاطرنشان کرد: استان خوزستان با داشتن 305 معلم شهید انقلاب اسلامی و 2هزار و 829 شهید دانش آموز دین خود را به اسلام ادا کرده ست.

رحمن فلاحی با اشاره به تعداد معلمین نمونه استان خوزستان اظهارداشت: یک هزار و 461نفر از معلمین استان به عنوان معلم نمونه انتخاب شدند که از این تعداد 21 نفر به عنوان نمونه کشوری، 181 نفر نمونه استانی ویک هزار و 259 نفر نیز به عنوان معلم نمونه شهرستانی انتخاب شده اند.

وی در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص مقام معلم عنوان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با معلمین نمونه کشور جایگاه ، شان و منزلت معلم را آن گونه تبیین کردند که همه آحاد ملت اعتقاد دارند که باید به این جایگاه توجه ویژه داشت.

وی معلم را به عنوان نقش الگویی سازنده برای جایگاه بشریت عنوان کرد و گفت معلمین مهمترین رکن نظام اسلامی هستند که باید با درست فکر کردن و درست کارکردن این شان را پاس بدارند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان خوزستان با اشاره به مهمترین برنامه وزارت آموزش و پرورش افزود: مهمترین برنامه وزارت آموزش و پرورش اجرای سند بنیادین وزارت آموزش و پرورش در سال آینده است و این سند از مطالبات آموزش و پرورش میباشد.

فلاحی جامعه پیشرفته و توسعه یافته را حاصل دست رنج معلمان خیر دانست و گفت: به تعبیر رسول اکرم (ص)آنچه در آسمان و زمین و آنچه در هستی است برای معلمی که آثاری از او به جای مانده طلب غفران و مغفرت میکند استان خوزستان بر خود میبالد که با داشتن چنین معلمان فرهیخته ای گامی در جهت رشد و ارتقا سطوح مختلف علمی ، آموزشی و پرورشی برداشته است.

وی تصریح کرد: اگر امروز میبینیم که جایگاه علمی استان از رتبه 15 به 20 ارتقا یافته ، اگر استان خوزستان درامور پژوهشی ، اقامه نماز، شورای پژوهشی ، جشنواره هنری هنرستان ها، پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ... رتبه برتر کشوری را کسب کرده است بدون شک این حاصل دست رنج معلمان زحمت کش استان می باشد.

رحمن فلاحی نگاه دولت را به آموزش و پرورش استان بادیدگاهی مثبت بسوی پیشرفت خواند و خاطرنشان کرد: قطعا استان خوزستان با دارا بودن 14 هزار نیرو در این سازمان میتواند همگام با سایر استانها راه ترقی و پیشرفت را بپیماید.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار