شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۶۲۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۵
شوشان : در جلسه این هفته شورای شهر، اعضای شورا برخی از لوایح درآمدی شهرداری – کسب عوارض مختلف از شهروندان برای افزایش درآمد شهرداری-  را رد کردند که با استقبال حاضران در جلسه علنی شورا مواجه شد.
اسکندر زنگنه در این جلسه با اشاره به ارائه این لوایح به شورا گفت: ما چرا برای درآمدزایی بیشتر، فشار بیشتری را به شهروندان آنهم در این اوضاع اقتصادی وارد کنیم؟ زنگنه گفت: شهرداری باید توجه داشته باشد که انجام برخی از اموری که برای آنها لایحه داده جزو وظایف ذاتی شهرداری است و دلیلی ندارد که دوباره عوارض جدیدی را به مردم تحمیل کنیم.
زنگنه گفت: امور مربوط به فضای سبز، خدمات شهری و... جزو وظایف شهرداری است و شهروندان با پرداخت عوارض مختلفی چون عوارض نوسازی و بهای خدمات شهری به شهرداری کمک می کنند و شهرداری باید این امور را انجام دهد. چرا می خواهیم با وضع عوارض جدید بر خلاف قانون، مردم را تحت فشار قرار دهیم.
وی به اعتراض برخی شهروندان بدلیل اخذ عوارض سنگین از سوی شهرداری به انحای مختلف بویژه از کسبه اشاره کرد و گفت: باید در این زمینه تامل و حساسیت به خرج بدهیم.
به نظر می رسد اقدام شورای شهر در رد لوایحی که می تواند فشار سنگینی را برای شهروندان اهوازی وارد کند قابل تحسین است و انتظار از اعضای شورا نیز همین است که با دقت و حسیاسیت به چنین موضوعاتی توجه کنند.
متاسفانه این نگاه در برخی از شهرداری ها در حال حاکم شدن است که برای افزایش درآمد سالانه خود، جیب مردم را هدف قرار بدهند و با وضع عوارضی جدید – وتصویب آن در شورا توسط نمایندگان مردم- باعث رشد درامد خود بشوند در حالی که وضع اینگونه عوارض، پیامدهای اقتصادی، اجتماعی و... دارد. از طرفی اعضای شورا می بایست شهرداری را به سمت جذب سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی در پروژه های شهری تشویق کنند و اجازه ندهند بنام شورای شهر، عوارض جدیدی به مردم تحمیل شود. 
در همین جلسه اخیر شورا، رییس شورا از مشارکت چند هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در پروژه های شهری مشهد سخن گفت. شهرداری باید در این مسیر گام بردارد و گرنه افزایش فشار بر گرده های مردمی که برای دریافت یارانه کالایی صف های طویل می بندند هنر نیست و بازتاب منفی را به دنبال خواهد داشت.
این اقدام شورا را به فال نیک می گیریم و لازم دانستیم ذکری از این اقدام صحیح آنان بعمل آوریم.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
comment
0
0
comment پس بالاخره زنگنه شروع كرد
اقاي زنگنه مردم از جنابعالي انتظار داشتند زودتر از اينها از منافعشون دفاع كني و مثل رفتارتون در دوره گذشته در اين دوره هم مقابل زياده خواهي ها و رانت بازي ها بايستي اما معلوم نيست چرا تا امروز ساكت موندي
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار