شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۶۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۷
 فرد طمع کاری که در بهبهان دو بزغاله کوهی را در زمان زاد و ولد بزهای کوهی زنده گیری کرده و به منظور فروش، آنها را در خانه اش نگهداری می کرد، توسط یگان حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شد و بزغاله ها از چنگال وی نجات یافتند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست کهگیلویه از روز سه شنبه در این ارتباط به خبرنگار ایرنا گفت: این دو راس بزغاله کوهی که اسیر دست یک طماع بودند، با پیگیری و اقدام یگان حفاظت محیط زیست، از خانه وی به پاسگاه محیط بانی خاییز انتقال یافتند.

سید قدرت علی پور افزود: این دو راس بزغاله کوهی 10 ماه از سن آنها می گذرد و به طور قطع در فصل زاد و ولد بز کوهی زنده گیری شده اند.

وی از جریمه قطعی فرد خاطی به خاطر جرم بودن هرگونه خرید، زنده گیری و نگهداری گونه های حیات وحش خبرداد و گفت: این بزغاله ها پس از معاینه دامپزشک و اطمینان از سلامت آنها در منطقه حفاظت شده خاییز رها سازی می شوند.

علی پور اظهار کرد: جریمه زنده گیری و نگه داری هر راس کل و بز 18 میلیون ریال است و علاوه بر این میزان ، جریمه عمومی نیز اعمال می شود. 

علی پور عنوان کرد: 50 درصد از وسعت منطقه حفاظت شده خاییز در شهرستان بهبهان قرار گرفته که از سوی یگان حفاظت محیط زیست خاییز محافظت می شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست کهگیلویه خواستار همکاری بیش از پیش مردم در حفاظت از گونه های حیات وحش و شناسایی متعرضان به محیط زیست شد.

منطقه حفاظت شده کوه خاییز در حوزه استحفاظی شهرستان های گچساران، کهگیلویه و بهبهان با مساحتی معادل 33 هزار هکتار سال 77 در ردیف مناطق حفاظت شده کشور قرار گرفت.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار