اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۶۳۰۹
تعداد نظرات: ۱۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۰
در نشست جمعی از نخبگان:
گامی بلند در جهت توسعه پایدار در نشست هم اندیشی جمعی از نخبگان دوستدار مسجدسلیمان بزرگ صورت گرفت.
گامی بلند در جهت توسعه پایدار در نشست هم اندیشی جمعی از نخبگان و پیشکسوتان علاقه مند و دوستدار مسجدسلیمان بزرگ ( مسجدسلیمان ، هفتکل ، لالی ، اندیکا ) در تالار باغ معین اهواز صورت گرفت .
پیرو دعوت جمعی از دوستداران مسجدسلیمان نشست صمیمی در تاریخ قید شده در محل تالار باغ معین اهواز برگزار گردید که در ابتدا جلسه با تلاوتی از آیات قران مجید توسط برادر ارجمند جناب سردار حسین هاشم پور مزین گردید .  سپس با نواخته شدن سرود جمهوری اسلامی و ادای احترام حضار جلسه بطور رسمی آغاز گردید.

در ابتدای جلسه مجری محترم برنامه جناب مهندس پیام حاجی پور مد یر روابط عمومی شهرکهای صنعتی خوزستان قطعه شعری در وصف مسجدسلیمان قرائت و از جناب پرفسور کرمزاده ریاست انجمن  دعوت به ایراد سخنرانی کردند.

پروفسور امیدعلی شهنی کرم زاده
چهره ملی و ماندگار جناب پرفسور کرمزاده ضمن خوش آمد گویی بیان نمود : تشکر می کنم که دعوت انجمن را پذیرفتید و امیدوارم که انجمن بتواند مفید فایده واقع گردد . انجمن با این شکل و ساختاری که الان وجود دارد قبلا نبوده است . حدود ۱۵ سال پیش شنیدیم که آقای دکتر نهاوندی پزشکی که قریب ۵۰ سال در مسجد سلیمان خدمات بیشماری به شهروندان ارائه نمودند دارفانی را وداع کردند ، دکتر نهاوندی حتی با وجود ی که خانواده اش در مسجد سلیمان نماندند  با کوشش وتلاش بسیار توانست بیماری تراخم را که سالانه تعداد زیادی از همشهریان عزیز را نابینا می کرد به طور کامل ریشه کن کنند و مسجد سلیمان اولین شهری بود که تراخم در آن ریشه کن شد . بعد از مرگ دکتر نهاوندی شرکت نفت تجلیلی که بایسته و شایسته این شخصیت فقید بود را انجام ندادند لذا با جمعی از دوستان تصمیم گرفته شد که مراسم بزرگداشت ایشان گرفته شود ، و انجام این مراسم نطفه این فکر را کاشت که از تمامی نامدارانی که برای مسجد سلیمان از خود گذشتگی کرده اند پاسداشت بگیریم و انجمن به این صورت شکل گرفت .

در اغلب کشور های دنیا مردم مشارکت بالایی در اداره کشور دارند . در ایران هم حکومت با مشارکت مردم هیچگونه مخالفتی ندارد . به همین دلیل می بینیم که شهر هایی مثل شوشتر ، بهبهان و دزفول پیشرفت خوبی داشته اند ولی شهرهای نفتی مثل مسجد سلیمان  هفتکل و .. دچار پسرفت شدند . ما نباید دنبال مقصر بگردیم بلکه باید دلایل این عقب ماندگی را عقلانی تحلیل کنیم . مسجد سلیمان شهری بود که جهت فرار از چشم نگهبانان شرکت نفت حراست ساخت و ساز  درست شد ، یعنی شبها مسجد سلیمان درست شد ، به همین دلیل شرکت نفت که از مسجد سلیمان رفت اداره شهر چون زیرساخت های درست و صحیحی نداشت بسیار مشکل شد. همیشه این سوال برای من بود که چرا شرکت نفت از مسجد سلیمان رفت . وقتی مطالعه کردم متوجه شدم بدون هیچ توجیه و دلیلی مسجد سلیمان رها شد و شرکت نفت به اهواز رفت.

اهواز به جز چند چاه نفت چیز دیگری نداشت ، به خاطر منافع ساده و شخصی تعدادی که زمین های کورش و ملی راه را در اختیار گرفتند و خانه سازی کردند و اجازه دادند به شرکت نفت به همین سادگی با سرنوشت یک شهر به دلیل سود شخصی بازی شد. باید کمپانی های نفتی را وادار میکردند که از مسجد سلیمان نروند. من فکر میکنم اگر این انجمن قبل از انقلاب وجود داشت اجازه نمیداد که شهر به این مشکل دچار شود و عدم مشارکت مردم در آن زمان این فاجعه را ببار آورد.

مسجد سلیمان الان به فکر شما نیاز دارد ، همه باید کمک کنند تا این شهری که در همه دنیا شناخته شده است از بین نرود.ما هیچ کس را سرزنش نمیکنیم ، حتی خود ما هم مقصریم.

بعد از سخنرانی پروفسور کرمزاده  توسط روابط عمومی انجمن دوستداران کلیپ بسیار زیبایی دررابطه با مسجدسلیمان از پیدایش تا کنون پخش گردید که باعث تاسف جمع حاضر گردید .

دکتر مجید نبی پور

  دکتر مجید نبی پورچهره علمی برجسته و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهوازوعضو هیئت مدیره انجمن دوستداران به بیان دیدگاه ها واهداف این نشست پرداخت متن گفتار ایشان بدین شرح است :  با درود به به روح پاک شهدای انقلاب و دفاع مقدس که فضای باز بعد از انقلاب را مدیون جانفشانی این عزیزان هستیم. بنده همانند آقای دکتر کرمزاده از تک تک شما جهت حضور در این نشست تشکر میکنم و بسیار شاکرم که فضایی بوجود آمد که با جمع حاضر به گفت و گو بنشینیم. انجمن دوستداران مسجد سلیمان پوست اندازی و تجدید قوای جدیدی داشته است . قدرت همیشه زائیده زور و ثروت نیست بلکه داشتن فکر و اندیشه می تواند ابزار بسازد ایجاد ثروت کند و یک مملکت را به قدرت والائی برساند.اما خبر های دیگری در دنیا هست و آن فکر است ، پس اگر یک جمع محدود ایجاد فکر میکند و فکر ایجاد ثروت ، و ثروت ایجاد قدرت میکند. اگر احیانا افرادی برای مسجد سلیمان بتوانند کاری بکنند و انجام ندهند احتمالادر محکمه عدل الهی مستوجب بازخواست هستند . اگر هزار بهانه برای نپیوستن به انجمن هست ولی یک بهانه فقط یک بهانه برای پیوستن باشد  باید حتما بیاییم .این انجمن بازوی کمک به نظام جمهوری اسلامی جهت آبادانی مسجد سلیمان است. انجمن از کمیته های مختلفی تشکیل گردیده است که شاکله این کمیته های هشت گانه بدین شکل میباشد :

-  تعیین چارت تشکیلاتی ،تهیه لیست افرادی که مناسب این کمیته هستند .
  - تعیین حداقل ۵ مسئله در مسجد سلیمان که با پیگیری آن ها تحولی ایجاد گردد .
-  تهیه روش اجرایی
- شناخت مشکلات طرح های در حال اجرا در مسجد سلیمان
- تعیین نشست های کمیته ها
-  شناخت مسجد سلیمانی های ذی نفوذ در ادارات کشور
- تعیین افق های آینده
- تعیین تیم های پیگیری برای طرح های مصوب
- جدول زمان بندی فعالیتهای آینده هر کمیته.

تمام افرادی که تحول در کشورشان بوجود آورده اند ، جمعیت محدودی بوده اند و به شما قول می دهم اگر صد نفر پای کار بیایند بین ۵ و ۷ سال آینده در مسجد سلیمان تحول اولیه صورت  گیرد . اما آفت این تشکل دومسئله است.  مسائل جناح بندی سیاسی و طایفه گری .

پس از بیانات جناب دکتر نبی پور از حاضرین در خواست شد که  جهت ایراد دیدگاه ها و نقطه نظراتشان اعلام آمادگی  فرمایند  که بدلیل ضیغ وقت فقط برای ۸ نفراز حضار  این فرصت فراهم گردید .

سردار کریم پور
  در جمع پیشکسوتان و نخبگان جناب سردار کریم کریمپور یکی از فرماندهان بزرگ ۸ سال دفاع مقدس و فرمانده اسبق سپاه و بسیج مسجدسلیمان و فرمانده گردان پر افتخار سلمان  به ایراد نقطه نظر های خود پرداختند ایشان فرمودند : امروز روز عزیزی است چرا که سالروز عملیات کربلای ۵ است . گردانسلمان مسجد سلیمان خط شکن کربلای ۵ بود شبی اینچنین ۳۵ جوان برومند مسجد سلیمانی به مقام رفیع شهادت رسیدند یادشان گرامی باد . می خواهم یادی از یک بزرگمرد مسجد سلیمانی بکنم . شهید مسلم حاتمی که با رشادت و از خود گذ شتگی های بسیار نام خود را بر پیشانی تاریخ پر افتخار مسجد سلمان حک کرد .
به نظر بنده ما قبل از هر کاری باید مصوبات قبلی انجمن را پیگیری کنیم . یعنی مصوبه جدیدی نداشته باشیم بلکه همان قبلی ها را با پیگیری مستمر به نتیجه برسانیم . جای افسوس دارد که هنرستان فنی حرفه ای ارتش که بسیار تلاش کردیم که تبدیل به یک دانشگاه فنی بزرگ شود کاملا تخریب شد و از بین رفت .

آقای  حیات غیب

سخنران بعدی جناب آقای مهندس علیرضا حیات غیب از چهرهای نخبه  فرهنگی واجتماعی  بودند.
اوی بیان نمود : با سلام و عرض ادب به تمامی نخبگان و پیشکسوتان حاضر در این نشست . بسیار باعث مباهات بنده است که در محضر بزرگان چند کلمه ای بیان کنم . انجمنی که ۱۵ سال سابقه فعالیت دارد . متاسفانه هنوز برای بسیاری از همشهریان شناسایی نشده و با آن آشنا نیستند . و این یک نقیصه می باشد . بحث توسعه شد لازم می بینم بگویم که انجمن حلقه مفقوده بین حاکمیت و مردم در این عرصه می باشد و به نظر من بزرگترین کار کرد این انجمن نخبه شناسی است و سم این انجمن سیاسی کاری است و باید به شدت از آن پرهیز کرد . بنده دو پیشنهاد دارم اول اینکه بیشتر از هر فعالیتی باید کار فرهنگی کنیم و دوم اینکه تعصبات قومی را کنار بگذاریم.

دکتر افقه
آقای دکتر مرتضی افقه چهره مطرح اقتصادی کشور وعضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز به ایراد سخنرانی پرداخت :  اگر دور هم نشینی باشد و حرف بزنیم خیلی خوب است ، اما اگر هدف توسعه مسجد سلیمان است و این جمع هم کمک کند باید بپذیریم که توسعه یک علم است که باید به اهلش سپرده شود. توسعه بسیار پیچیده تر از آن است که به نظر می رسد .مسائل مسجد سلیمان با توجه به شاخصه هایی که دارد خیلی پیچیده تر ازجاهای دیگر است. من معلم توسعه هستم . همیشه به دانشجویانم توصیه می کنم اگر می خواهید توسعه را بفهمید باید یک سفر به مسجد سلیمان بروید. شهری که کل خاورمیانه راتکان داد خود به این سرنوشت دچار شده . دلیلش هم من و امثال من می باشد مقصر نه انگلیس است نه کس دیگری است. با عرض معذرت شما هم هستید . اگر این را بپذیریم این شروع توسعه است اما اگر اومدیم و فقط دیگران را مقصر جلوه دادیم مسجد سلیمان بیشترین امار معتاد و بیکار را دارد. توسعه با رشد یکی نیست . با یک طرح دو طرح توسعه اتفاق نمی افتد و اگرنه شرکت نفت که توسعه داد و می رفت . از نظر علم توسعه ، توسعه وقتی اتفاق می افتد که آدم های آن توسعه یافته باشند . تا آدم ها توسعه نیابند هیچ اتفاقی نمی افتد بنابراین به دنبال توسعه ی آدم ها بگردیم .

مهندس اسمعیل فرهادیان
 مهندس اسمعیل فرهادیان کارشناس ارشد مخازن نفت ودبیر انجمن دوستداران مسجدسلیمان و نیز مدیر عامل اسبق شرکت بهربرداری نفت و گاز مسجدسلیمان به ایراد نقطه نظراتشان پرداختند : من بر اساس تخصصم میدان های زیادی را مطالعه کردم ، اعم از کانادا ، انگلیس ، امریکا . وقتی با مخزن آسماری مقایسه می کردم با توجه به شرایط بسیار مساعد مانند نفت سبک ، گاز مناسب همچنین سنگ ترک خورده مناسب میزان تخلیه از مخزن آسماری ۱۸% بوده و مخازن آنها ۵۰% بوده که در تلاش هستند تا ۷۰% تخلیه صورت بگیرد .

در مخزن آسماری ما  ۵/۶ میلیارد نفت در جا داریم که ۲/۱ میلیارد تخلیه شده و ۳/۵ میلیارد مانده . البته ضخامت ۷۰۰ متر بوده که الان به ۱۰۰ متر رسیده .

مخزن بنگستان کشف شده و هیچ استخراجی صورت نگرفته ، برآورد حداقل ۵/۲ میلیارد بشکه نفت می باشد . در جوار میدان مسجد سلیمان ؛ میدان یکمهه می باشد . همچنین ۱۳ میدان کشف شده که هیچ کدام توسعه کامل پیدا نکرده اند . میزان نفت در این ناحیه ۳۰ هزار کیلومترمربعی شرکت بهره برداری نفت مسجد سلیمان ۳۰ میلیارد بشکه نفت و ۳۵ تریلیون متر مکعب گاز برآورد شده که به اندازه چند کشور نفتی اروپاست و درپایان نتیجه میگیریم که نفت و گاز در مسجدسلیمان هنوز باقی است و تا ۱۰۰ سال دیگر میتوان از آن بهربرداری نمود و میتوان روی صنایع بالادستی و پایین دستی آن سرمایه گذاری نمود .

آقای سینایی
جناب آقای سینایی دبیر بازنشسته آموزش و پرورش و استاد دانشگاه و ریاست دفتر نماینده محترم مردم مسجد سلیمان در مجلس شورای اسلامی جناب دکتر جلیلی بیان فرمودند : وقتی ما دوست دار مسجد سلیمان هستیم باید جلسه در مسجد سلیمان برگزار گردد. صحبت کردن از نفت و گاز مشکل ما را حل نمی کند بلکه باید فکر اساسی کرد . من به عنوان نماینده دکتر جلیلی اعلام می کنم ایشان آمادگی کامل دارند همسو با اهداف انجمن دوشا دوش شما در جهت خدمت به مسجد سلیمان و مسجد سلیمانیها هر اقدام مناسبی راانجام دهند.

خانم سهرابی
سرکار خانم  سهرابی (  خواهر شهید ایرج سهرابی) ومعاونت  پشتیبانی فرودگاه اهواز بیانات خود را این چنین آغاز فرمودند : قبل از صحبت هایم یا دی از یک مسجد سلیمانی متعهد می کنم که حق بزرگی به گردن این شهر دارد . معلم گرانقدر مرحوم حسین دیناروند که هر سال با تلاش و کوشش بسیار بچه های محروم مسجد سلیمان را آموزش می داد و نتایج تلاش های بی پایان آن عزیز ، پزشکان و مهندسان بسیاری است که هر سال مسجد سلیمان به ایران اهدا می کند . قوم بختیاری در هر حکومتی معترض بوده ، چه در زمان حکومت قاجار ،چه پهلوی ، اما انصافا بعد از پیروزی انقلاب اسباب رحمت برای ایران اسلامی بوده نه اسباب زحمت . اما متاسفانه مسجد سلیمان هیچ وقت مورد لطف شایسته قرار نگرفتند . من به عنوان یک زن شاهد  تغییرات زیاد رو به جلویی در مسجد سلیمان نبوده ام . هر حرکتی به محوریت نیاز دارد و این حرکت جمعی در قالب انجمن دوستداران با محوریت افتخار شهرمان پروفسور کرم زاده قطع و یقین به سر منزله مقصود خواهد رسید . ما بختیاری ها توانمندی در خارج از کشور داریم که باید آنها را دعوت به سرمایه گذاری در مسجد سلیمان بکنیم .

آقای داریوش باقرفر

   آقای داریوش باقرفر دبیر بازنشسته آموزش و پرورش و ریاست اسبق اداره ارشاد شهرستان مسجدسلیمان و نیز امور تربیتی آموزش و پرورش شهرستان با ایراد دیدگاه های خود پرداختند ایشان بیان نمودند : افتخار می کنم که در جمع اساتید خود هستم . دلیل صحبت من درد مشترک همه ماست . بی پناهی نسل جوان من به عنوان یک فرهنگی کسی که سالهاست معلم بوده ام و فعالیت های فرهنگی و هنری دارم ، تقاضای کمک می کنم . درد امروز ما درد نسل جوان است .

سالها ست که همه به گذشته مسجد سلیمان می پردازیم ، شهر اولین ها و این قیاس با گذشته نسل جوان را دچار نا امیدی کرده است. شاید نسل جوان ندانند ولی ما که می دانیم چگونگی شکل گرفتن مسجد سلیمان را . مسجد سلیمان یک شرکت شهر بود ؛ به نظر بنده حتما باید دفتری از انجمن دوست داران در مسجد سلیمان ایجاد گردد.

آقای سوار نژاد

آقای سوار نژاد دبیر بازنشسته و چهره مطرح حوزه ی هنر و فرهنگ مسجدسلیمان بودند وی در بیان دیدگاه های خود با بیانی شیرین  فرمودند : من هرچند که اصالتان شوشتری هستم و لی افتخار میکنم که در این شهر بزرگ شد م درس خواندم و مشغول شدم و تا پایان بازنشستگی در این شهر ساکن بودم . وی با بیانی شیرین به یکی از مشکلات در فرهنگ مسجدسلیمان اشاره کرد که در سابق در این شهر هیچ تبعیض  قومیتی و فرهنگی و حتی دینی وجود نداشت و تمام عزیزان از بختیاری ، لر ، شوشتری ، سده ای ، وعرب و … و حتی ارامنه بخوبی و خوش و خرم در کنار هم بزندگی میپرداختند و مشکلات از آنجا شروع شد که نه تنها در مسجدسلیمان بلکه در غالب شهر های استان به تبعیض قومیتی دامن میزنند و امیدوارم انجمن دوستداران در دامان همچون مشکلی دچار نگردد.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
انتشار یافته: ۱۶
comment
comment
سیدسبحان موسوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
comment
1
5
comment باتشکر از پرفسور کرم زاده و بقیه سروران گرامی،
به امید پروردگار وهمت شما بزرگواران مسجدسلیمان شهر اولین ها همانند سالهای دور شود
comment
اعضا تعاونی مسکن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
comment
1
1
comment با سلام آقای [...] که خود را از دوست داران مسجدسليمان می دانی!!!! تو اصلا [...] چه برسد به شهر مسجدسلیمان!!! 20ساله که پول يه مشت فرهنگی فلک زده رو گرفتی برای تعاونی مسکن پس کوووووو چی شد؟؟؟؟ شما قرار بود با 25 ميليون خانه تحويل بدهی شد الان به 60تا رسوندی و خونه تحويل ندادی!!!! کدوم شهر که تو دم می زنی ازش !![...]
comment
فرهنگی
|
United States
|
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
comment
0
2
comment دوستداران مسجدسلیمان بررسی کند چه بلایی سر پول فرهنگیان نگون بخت توسط [...] آمد که بعد از ده سال هنوز خانه دارنشدند.....
comment
شهروند
|
United States
|
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
comment
3
1
comment این انجمن هیچ نقشی در حل مشکلات مسجد سلیمان ندارد و جایگاهی بین همشهریان ندارد چه کردید این 15سال برای شهربابا دست بردارید
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
comment
0
0
comment یکی از استاتید عنوان کردن آدمها توسعه یافته ، استاد عزیز این انسان توسعه یافته و دارای رشد چگونه به این رشد و توسعه یافتگی میرسد؟
مگر نه اینکه شغل ، امکانات زندگی شهری، آموزشی ،بهداشتی،تفریحی ... همه و همه در رشد و بالندگی انسانها نقش دار د ؟
اگر همه اینها در زندگی انسانها باشد آن وقت نه انسان به تباهی میرود نه شهر ویران و ویران تر میشود و این امکانات رفاهی را باید دولتها برای مردم خود به وجود بیاورندو مدیرانی شایسته و دلسوز انتصاب کنند و مردم را نیز در آن مشارکت دهند.
comment
بهار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
comment
1
3
comment من سالهاست كه از اين شهر بيرون زدم ولي زاده ان شهر هستم و هميشه نسبت به اين شهر احساس خاص دارم ووقتي وارد شهر مي شوم و عقب ماندگي و محروميت اين شهر رامي بينم افسوس مي خوردم چراهر استاندار ي كه مي آيد خوزستان را فقط اهواز [...]و [...]و [...]مي داند درصورتي ان زمانهاكه باسواد ترين وبااصالت ترين افراد دراين شهر بودند در هيچ كجا اين استان نبودند سالهابا دردجنگ زندگي كردند اگر شهر [...]موشك باران مي شد بيشتر ازان هم مسجدسليمان هم بمباران و موشك باران شد پس چرا باشهر توجه شد درصورتي كه مردمان اين شهر شايد انسانهاي ديگر بودند كه بودونبودشان يكي است بيكاري و اعتياد دراين شهراولي ها بيدادمي كنند ان موقع كه حتي اهواز نه آب و گازو برق وتلفن نداشت اين شهر درخاورميانه داراي امكانات زندگي بالايي و با كيفيت بود دراين شهر راه اهن و فرودگاه بود الان سايه انها فقط است من دوستداراين شهر هستم و اسمش درقلبم وروح زنده است و ارزوي اباداني دارم ازاين محفل حمايت مي كنم و پيشنهاد مي نمايم اين صدارابگذاريد به گوش ريس جمهوربرسد و دروهله اول وظيفه نماينده شهراست كه ازحقوق مردمش دفاع كند وبعدهمدلي اقشاربختياري مسجدسليماني كه درهرجايگاه و هرجايي كه هستند
comment
عبدالله
|
Germany
|
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
comment
2
0
comment ای بابا شما چقدر ساده هستید بحث اصلی انتخابات مجلس شورای اسلامی است . به صحبتهایی که شده نگاه کن هر کسی درد دل خود را گفته و بس آدم دلش از این گونه حرکتها درد می گیره آنهم تحت عنوان مسجدسلیمان !!!!!!!!!!!
comment
عبدالله
|
Germany
|
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
comment
0
1
comment وقتی دوستداران مسجدسلیمان نمی توانند در خصوص انتخاب شهرستان مسجدسلیمان دخالت داشته باشند . ببخشید !!!!!!!!
comment
عبدالله
|
Germany
|
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
comment
1
0
comment دکتر سلام حداقل اگر سالی یک کلاس ریاضی دانشگاهی نه اگه یک شعبه از دانشگاه را در مسجدسلیمان دائر می کردید الان وضعیت بگونه ای دیگر بود . دکتر اتفاقا به نکته خوبی اشاره کردید دکتر نهاوندی آن کار را با توجه به تخصصش انجام داد دکتر شما چی ؟
comment
عبدالله
|
Germany
|
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
comment
0
0
comment هم اندیشی یعنی خرد جمعي، حس عمومی یا عرف عام نيز می گویند. اما معنای دیگر آن "جان جمعي و روح جمعي" گرفته اند(خرد جمعی را به سخنی می توان ضمیر ناخودآگاه کالبد جامعه دانست).
comment
عبدالله
|
Germany
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
comment
0
0
comment هم اندیشی ها دیگه دیر شده است آرام زندگی کنید .دنبال تحصیلات خود و فرزندان خود باشید . شما که مسجدسلیمان نیستید شاید یک ایام عید یا بهاری بیایید و بروید .
همه راه خودشان را پیدا کرده اند شما در شهر هیچ نقشی ندارید و در شهر هم نیستید و نمی دانید شهر چند دکتر تحصیکرده دارد .
comment
کلبعلی
|
United States
|
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
comment
0
2
comment انجمن دوستداران مسجدسلیمان دراهواز جلسه می گیرند و یاد ایام می کنند....مسجدسلیمان شانس از هیچی نداره!!!!!!!!!!!!!!!!
comment
کیوان
|
United States
|
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
comment
0
1
comment دوستان عزیزم کاش دوست داران مسجدسلیمان درکنارمردم بینوای مسجدسلیمان گردهم می آمدید....باواژه هابازی نکنیدهرکدوم شمادارای پست های مختلفی دردوره های مختلف بودیدپس چراکاری نکردید
comment
عبدالله
|
United Kingdom
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
comment
0
1
comment نوشتم تا بدانی که مردم ما ساده نیستند و بیدارند و لی چیزی نمی گویند .
comment
tage
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
comment
1
0
comment برخی از سخنرانان بزرگان عل و ادب هستند ولی متاسفانه وجود وایراد سخنرانی بعضی افراد که بدون داشتن هیچ گونه عتقاد به کار فرهنگی پرچم دار شده اند زهی ......
comment
عبدالله
|
United States
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
comment
0
1
comment مسجدسلیمان سابق معروف به شهر اولین‌ها در کشور و خاورمیانه بود، لیست زیر گواه این مطلب است، فکر می‌کنید وضعیت فعلی این شهر در این زمینه‌ها کجاست؟

شهر اولین‌ها مسجد سلیمان:

۱- اولین چاه نفت در کشور و خاورمیانه

۲- اولین چاه گاز در کشور و خاور میانه
۳- عمیق ترین چاه در کشور و خاورمیانه
۴- اولین چاه گاز ترش در کشور وخاورمیانه با ۳۵%گاز هیدروژن سولفوره
۵- اولین کارخانه گوگرد سازی در کشور وخاور میانه
۶- اولین تصفیه خانه آب در کشور
۷- اولین لوله کشی آب در کشور
۸- اولین کارخانه برق در کشور
۹- اولین کابل کشی برق در کشور
۱۰- اولین لوله کشیفاضلاب در کشور
۱۱- اولین تصفیه خانه فاضلاب در کشور
۱۲- اولین راه آهن در کشور
۱۳- اولین فرودگاه در کشور
۱۴- اولین پرواز هواپیما در کشور
۱۵- اولین باشکاه تفریحی در کشور
۱۶- اولین سینما در کشور
۱۷- اولین باشگاه گلف در کشور
۱۸- اولین استخر در کشور
۱۹- اولین باشگاه سوارکاری در کشور
۲۰- اولین ومجهزترین بیمارستان در کشور
۲۱- اولین ومجهزترین آزمایشگاه طبی در کشور
۲۲- اولین باشگاه کریکت در کشور
۲۳- اولین باشگاه تنیس در کشور
۲۴- اولین باشگاه پینگ پنگ در کشور
۲۵- اولین باشگاه فوتبال در کشور
۲۶- اولین باشگاه شنا در کشور
۲۷- اولین باشگاه والیبال در کشور
۲۸- اولین باشگاه اسکواش در کشور
۲۹- اولین باشگاه بسکتبال در کشور
۳۰- اولین لوله کشی گاز شهری در کشور
۳۱- اولین تصفیه خانه نفت در کشور
۳۲- اولین اتومبیل در کشور
۳۳- اولین جاده آسفالته در کشور
۳۴- اولین تاسیسات ودستگاههای هواشناسی در کشور
۳۵- اولین نقشه های زمین شناسی در کشور وخاور میانه
۳۶- اولین واحد بهره برداری نفت در کشور
۳۷- اولین شبکه تلفن در کشور
۳۸- اولین شبکه تلگراف در کشور
۳۹- اولین ایستگاه تقویت فشار نفت در کشور
۴۰- اولین زمین گلف در کشور
۴۱- اولین زمین فوتبال رسمی در کشور وخاور میانه
۴۲- اولین باشگاه وزنه برداری در کشور
۴۳- اولین کارخانه شیر پاستوریزه در کشور
۴۴- اولین واحد نوشابه سازی در کشور
۴۵- اولین واحد آتش نشانی در کشور
۴۶- اولین واحد کارگاهی با ماشین تراش در کشور
۴۷- اولین پیست وتیم دوچرخه سواری در کشور
۴۸- اولین کارخانه گچ در کشور
۴۹- اولین پروازهای هلیکوپتر در کشور
۵۰- اولین راه داری در کشور
۵۱- اولین کارخانه ماسه در کشور وخاورمیانه
۵۲- اولین آموزشگاه رانندگی در کشور
۵۳- اولین پل فلزی در کشور وخاورمیانه
۵۴- اولین وبلندترین پل فلزی در کشور وخاورمیانه
۵۵- اولین تله کابین در کشور وخاورمیانه
۵۶- اولین آموزشگاه پرستاری در کشور وخاورمیانه
۵۷- اولین هنرستان صنعتی در کشور وخاورمیانه
۵۸- اولین کارخانه نان ماشینی درکشور وخاورمیانه
۵۹- اولین کارخانه سنگ شکن در کشور وخاورمیانه
۶۰- اولین نقاله حمل بار ومسافر در کشور وخاورمیانه
۶۱- اولین کارخانه آسفالت در کشور وخاورمیانه
۶۲- اولین باشگاه وسالن بولینگ در کشور
۶۳- اولین تیم دو و میدانی درکشور
۶۴- اولین تیم شنا در کشور
۶۵- اولین تیم بیلیارد در کشور
۶۶- اولین شهر صنعتی ایران وخاور میانه
۶۷- اولین موزه زمین شناسی درکشور وخاورمیانه
۶۸- اولین کامپیو تر در کشور وخاور میانه
۶۹- بالاترین در صد باسواد در کشور تا سال ۱۳۶۷
۷۰- بالاترین درصد متخصص تا سال ۱۳۵۲
۷۱- بالاترین درصد اشتغال درکشور تاسال ۱۳۵۲
۷۲- اولین باشگاه گلف بانوان در کشور وخاورمیانه
۷۳- اولین انجمن باغبانی بانوان در کشور وخاورمیانه
۷۴- اولین سالنهای نمایشی وتئاتر در کشور وخاورمیانه
۷۵- مرکز اجرای برنامه های اکتشاف نفت وگاز وحفاری اولین چاهها در عربستان - کویت وعراق
۷۶- اولین فرستنده خصوصی در ایران وخاورمیانه به نام رادیو نفت
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار