شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۶۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۳
مدیر کل کتابخانه های عمومی استان خوزستان:
منصوری ادامه داد: انقلاب های بزرگ چون: انقلاب 1789 فرانسه، اکتبر 1917 روسیه، 1949 چین، 1959 کوبا و 1962 الجزایر نه در ایدئولوژی نه در رهبری و نه در آرمان با انقلاب کبیر اسلامی قابل مقایسه نیستند.
آیین افتتاح کتابخانه ی عمومی «نیایش» با حضور آیت الله دکتر حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری؛ حجت الاسلام و المسلمین قاضی دزفولی امام جمعه دزفول؛ مخمل زاده مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان؛ لفته منصوری مدیر کل کتابخانه های عمومی استان؛ احسانی نیا فرماندار ویژه شهرستان دزفول؛ شهردار و شورای اسلامی شهر شمس آباد و دیگر مسئولان شهرستان دزفول و شمس آباد ؛ اصحاب رسانه و عموم مردم در کوی توحید شهر شمس آباد برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان: لفته منصوری مدیر کل کتابخانه های عمومی استان گفت: استاد شهید مرتضی مطهری در کتاب «پیرامون انقلاب اسلامی»  راجع به ویژگی های انقلاب شکوهمند اسلامی نوشت: «اگر قرار باشد نظیری برای انقلاب اسلامی ایران پیدا کنیم، شاید بتوانیم انقلاب صدر اسلام را مثال بزنیم».
منصوری ادامه داد: انقلاب های بزرگ چون: انقلاب 1789 فرانسه، اکتبر 1917 روسیه، 1949 چین، 1959 کوبا و 1962 الجزایر نه در ایدئولوژی نه در رهبری و نه در آرمان با انقلاب کبیر اسلامی قابل مقایسه نیستند.
وی افزود: عدم توانایی انقلاب های جهانی در انتقال آرمان خود به نسل های بعد و گسست نسل ها، سیر قهقرایی و تحجر و انجماد را در آرمان های اولیه انقلابیون ایجاد کرد. اما انقلاب اسلامی ایران به مدد ولایت فقیه و ایمان و همبستگی مردم پر فروغ تر  و با نشاط تر از گذشته آرمان های عدالت طلبانه و آزادی خواهانه ی خود را ذیل ایدئولوژی شیعی – اسلامی پی می جوید.
وی با بیان این نکته که امام خمینی (رض) برای بنیان گذاری این نظام مقدس به مردم اعتماد داشتند و در سال های مبارزه از طریق منبر و کتاب و نوار پیام های خود را به مردم می رساندند افزود: امروز جامعه اسلامی و شیعی هم به انقلاب دائمی نیاز دارد و انقلاب دائمی به آگاهی مستمر و منبع آگاهی کتاب و کتابخوانی است.
مدیر کل با اشاره به سالگرد ارتحال یار امام و روحانی انقلابی و عارف نامی دزفول آیت الله سید مجدالدین قاضی دزفولی تاکید کرد: دزفول با مختصات ویژه ای چون عالم پروری، دلیری و شجاعت و حزب اللهی بودن افتخار استان ، ایران و تشیع است.
منصوری با تشکر از شورای اسلامی و شهردار شمس آباد که ساختمان کتابخانه ی «نیایش» را با مساحت 330 متر مربع و زیر بنای 160 متر مربع شامل یک سالن مطالعه، بخش مخزن، بخش کودک، بخش اداری و سرویس بهداشتی در اختیار نهاد کتابخانه ها قرار دادند با تجهیز و بهره برداری از این کتابخانه بیست و چهارمین کتابخانه ی عمومی شهرستان دزفول و دویست و پنجمین کتابخانه ی عمومی خوزستان متولد شد. هم اکنون به ازای هر 17800 نفر دزفولی یک کتابخانه وجود دارد که در این شاخص از متوسط استان و کشور وضعیت بهتری دارد.
مدیر کل اضافه کرد به ازای هر 100 نفر جمعت ساکن دزفول 33/3 متر مربع فضای کتابخانه ای و 67 جلد کتاب در کتابخانه های عمومی داریم و 4% جمعیت دزفول عضو کتابخانه های عمومی هستند.   

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار