شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۰

مديرعامل جمعيت هلال احمر خوزستان از برگزاري انتخابات شوراي اجرايي هلال احمر در 22 ارديبهشت‌ماه خبر داد.

به گزارش ايسنا علي‌عسگر ظاهري، اظهار كرد: مهمترين وظيفه جمعيت هلال احمر، تلاش براي كاهش مشكلات افراد جامعه است؛ اين مجموعه مانند يك پل است كه مي‌تواند توان توانمند را به نياز نيازمند ارتباط دهد.

وي با بيان اينكه جمعيت هلال به پشتوانه مردم خدمت مي‌كند، افزود: داوطلبان اعضاي اصلي جمعيت هلال احمر هستند و براي انجام بيشتر فعاليت‌ها از داوطلبان استفاده مي‌شود. در حال حاضر 110 هزار داوطلب در مجموعه هلال احمر خوزستان فعاليت مي‌كنند كه از اين تعداد 65 هزار نفر در سازمان جوانان هلال احمر و بقيه نيز در ديگر بخش‌هاي هلال احمر فعاليت دارند.

ظاهري تصريح كرد: نژاد و جنسيت براي جمعيت هلال احمر اهميتي ندارد و هرجا كه به كمك نياز باشد، اين مجموعه وارد عمل مي‌شود؛ به عنوان مثال در حادثه سومالي 40 ميليارد تومان به حادثه‌ديدگان كمك شد و كه اين كمك‌ها از سوي فعالان جمعيت هلال احمر جمع‌آوري شد.

مديرعامل جمعيت هلال احمر خوزستان خاطرنشان كرد: از سال 89 يك تحول عظيم در مجموعه هلال احمر ايجاد شد و تجهيزات مورد استفاده در اين مجموعه پيشرفت كرد. در اين مدت 36 خودرو به ناوگان جمعيت هلال احمر استان افزوده شد كه هر يك از خودروها نيز با هزينه‌اي معادل 150 تا 200 ميليون تومان تجهيز شده‌اند و اكنون بيش از 100 خودرو امدادي در استان فعاليت مي‌كنند. همچنين 12 پايگاه‌ جاده‌اي در استان مستقرند و 19 شعبه نيز در سراسر استان وجود دارد؛ به تازگي نيز شعبه هفتكل به اين شعبه‌ها افزوده شده است.

وي با بيان اينكه 18 تا 24 ارديبهشت‌ماه با عنوان هفته هلال احمر نام‌گذاري شده است، ادامه داد: 18 ارديبهشت با عنوان "زندگي به رنگ صلح" نام‌گذاري شده كه در اين روز مانور امداد روستايي برگزار خواهد شد. روز سه‌شنبه، 19 ارديبهشت نيز به نام "همراهان مهر و دوستي" نامگذاري شده كه در اين روز از سوي داوطلبان خدماتي ارائه مي‌شود.

ظاهري گفت: 20 ارديبهشت با عنوان "امدادگران، پيشگامان صلح و دوستي"، 21 ارديبهشت با عنوان "ياد ياران هلال"، 22 ارديبهشت با عنوان "انتخابي براي همه"، 23 ارديبهشت با نام "فرشتگان نجات" و 24 ارديبهشت با عنوان "توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني" نام‌گذاري شده است. در اين يك هفته مانورهايي در سطح شهرهاي استان برگزار مي‌شود و يك روز از اين هفته به صورت نمادين به 936 نفر از امدادگران درجه اعطا مي‌شود.

مديرعامل جمعيت هلال احمر خوزستان با بيان اينكه انتخابات شوراي هلال احمر استان در روز 22 ارديبهشت‌ماه برگزار خواهد شد، عنوان كرد: 200 نفر از اعضاي هلال احمر در استان براي شركت در اين انتخابات نامزد شده‌اند و به اين ترتيب در هر شهرستان چهار نفر به عنوان اعضاي اصلي شوراي اجرايي شهرستان انتخاب خواهند شد و اعضاي شوراي استاني نيز از ميان اين افراد برگزيده مي‌شوند. همچنين يك نفر از اعضاي شوراي استاني هلال احمر به عنوان نماينده در شوراي عالي كشور شركت مي‌كند.

وي افزود: در حال حاضر 164 صندوق در استان پيش‌بيني شده و اقدامات عملي مورد نياز براي برپايي انتخابات انجام شده است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار