شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۶۳۶۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۹
قلم زدن کاری است سخت و قلم زدن در مورد شهید و شهادت،سخت تر.دوازدهمین یادواره 3300 شهیدجهادگر را پیش رو داریم وخوزستان سرافراز و اهوازمقاوم در اسفند ماه امسال افتخار میزبانی یاد لاله های پرپر شده جهاد کشاورزی را دارد. شهیدانی که در زمان زنده بودنشان نیز در این سرزمین مقدس مشغول جهاد فی سبیل الله بودند.

خوزستان باز هم بر خود می بالد که این افتخار به افتخارتش افزوده شود. خوزستانی که به فرموده امام عظیم الشأن (ره) دین خود را به اسلام ادا کرد. خوزستانی که به کربلای ایران معروف است. یادآوری حماسه های شهیدان بخون خفتهءحماسه آفرین،روح حماسه و معنویت را در دلها زنده و تابنده می کند.شهیدان نیازی به ما ندارند .

آنان سایل الله صمد بودند و عبد واقعی خدا. وآنکه سر فرود در مقابل حق لایزل است و به معنای حقیقی عبد خالص خداست سرفرازترین، در مقابل همگان است و آنان که دست نیاز بسوی بی نیاز دراز کردند ،و با خدا معامله کردند خدا هم به نیازشان پاسخ داد و هم اکنون نزد خدا و روزی خوار خدایند.آنان عند ربهم یرزقونند و چه نعمتی بالاتر از این. خدایا آنکه تورا دارد چه ندارد؟ و آنکه تورا ندارد چه دارد؟
ما نمی توانیم و قادر نیستیم که شهدا را بطور تمام و کمال بشناسیم و بشناسانیم و حق آنها را به طور کامل ادا کنیم اما این دلیل نمی شود که از شهدا یاد نکنیم و یاد آنها را در حد وسعمان زنده نکنیم!. مگر ما خدا را به همان اندازه که باید بپرستیم و شکر کنیم ، می پرستیم و عبادت می کنیم ؟

قطعا" نه! اما این دلیل نمی شود که به اندازه توانمان عبادت نکنیم.خدای رحمان و رحیم هم به اندازه وسعمان بر ما تکلیف کرد.پس برهمین اساس به اندازه توانمان برماست که یاد شهدای گرانقدر را گرامی بداریم چرا که: آب دریا را اگر نتوان کشید هم به قدر تشنگی باید چشید. ما حتی اگر شبانه روز شکرگذاری کنیم باز شکر خدا را کامل بجا نیاوردیم. دریکی ازادعیه صحیف سجادیه امام سجاد(ع)این گونه دعا می کند: اللّهُمّ إِنّ أَحَداً لَا يَبْلُغُ مِنْ شُكْرِكَ غَايَةً إِلّا حَصَلَ عَلَيْهِ مِنْ إِحْسَانِكَ مَا يُلْزِمُهُ شُكْراً.

یعنی...... ولی تا جان در بدن داریم و تا توان داریم و به اندازه ای که می توانیم باید شاکر در گاه الهی باشیم هم بازبان و هم درعمل. یکی از مصداقهای بارز شکر الهی شکر نعمت شهدایی است که داریم و یکی از نمادهای سپاسگزاری از جهاد گران فی سبیل الله یادکرد جمعی آنها در قالب یادمان و یادواره است.

این کار پر ارزش و پربها باعث می شود که بار دیگر خودمان را با شهدا مقایسه کنیم و از این فاصله ای که افتاده حیرت کنیم و با همه وجود برای کم کردن این فاصله دست به کار شویم .یادآوری یاد شهدا برای سپاس از آنان و شناخت بهتر و بیشتر و بازشناسی شهید و شهادت است و هرچه ما بیشتر شهدا را بشناسیم و باسیره آنان آشنا بشویم به همان نسبت از دنیا و دنیا پرستی و دنیا خواهی فاصله می گیریم و با یادآوری شهدا و سرمست شدن از یاد و نام آنان ،بوی غرور و نان و نام از سرمان دور می شود .

گرچه نمی توانیم شهدا را آنگونه که شایسته است بشناسیم و می دانیم و می دانید که شهیدان را فقط و فقط شهیدان می شناسند اما بیاییم برای حفاظت از شرفمان، ناموسمان، دینمان و میهنمان ، هر از گاهی از شهیدانمان ،این عظیم ترین و عزیزترین سرمایه های معنویمان یادی کنیم تاآنان و خدای آنان نیز از ما یاد کنند که اگر چنین شد زهی سعادت. 

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۳
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
comment
0
0
comment درود برشماکه در این هیاهوها یادی ازشهیدان کردی
comment
شهروند اهوازی و رزمنده دفاع مقدس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
comment
0
0
comment چرا انتقاد بنده را ننوشتی وافعاً ......
comment
جها دگر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
comment
0
0
comment تشکر یاد کردن شهدا برای نسل امروزی کار با ارزشی است
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار