شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۶۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۵
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان خبر داد
امسال در آستانه عید نوروز نسبت به سال گذشته به یک ثبات نسبی و مطلوب دست یافته‌ایم.
 امیرحسین نظری در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان  اظهار کرد: امسال در آستانه عید نوروز نسبت به سال گذشته که با یک تورم لجام گسیخته مواجه بودیم، به یک ثبات نسبی و مطلوب دست یافته‌ایم.

وی ادامه داد: در بعضی از اقلام مصرفی شاهد کاهش قیمت بوده‌ایم و از نظر تامین و قیمت؛ ثبات نسبی خوبی در استان برقرار است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با بیان اینکه ایام پایانی سال روزهای پرتقاضایی در بازار است اذعان کرد: به دلیل تقاضای زیاد در بازار رابطه بین عرضه و تقاضا دستخوش تحول می‌شود که برای ایجاد تعادل، اقدام به ذخیره‌سازی کالاهای اساسی مورد نیاز مردم خواهیم کرد.

وی در زمینه ذخیره‌سازی میوه گفت: نزدیک به 3 هزار تن میوه را به صورت متمرکز از باغداران خریداری کرده‌ایم و عرضه میوه از ابتدای اسفند ماه آغاز می‌شود.

نظری با بیان اینکه در زمینه مواد پروتئینی هیچ مشکلی در استان وجود ندارد عنوان کرد: سال‌های گذشته در چنین روزهایی قیمت مواد پروتئینی افزایش می‌یافت اما در حال حاضر شاهد کاهش قیمت در این زمینه هستیم.

وی با بیان اینکه جوجه‌ریزی وضعیت مطلوبی در استان دارد تصریح کرد: بیش از 4 هزار تن مرغ را منجمد و ذخیره‌سازی کرده‌ایم و اگر روند عرضه و تقاضا در بازار به این شکل ادامه یابد به جهت حمایت از تولید، ذخایر استراتژیک را وارد بازار نخواهیم کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با بیان اینکه اگر قیمت کالا‌ها در بازار دچار نوسان شود از ذخایر استراتژیک استفاده خواهیم کرد گفت: برای 23 شهرستان، نمایشگاه خشکبار و پوشاک در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: در این نمایشگاه‌ها از بخش تولید و پخش دعوت شده است تا کالا‌ها با 10 تا 20 درصد ارزان‌تر عرضه شود.

نظری به مشکلاتی که در رابطه با توزیع سبد کالا به وجود آمد اشاره کرد و گفت: برنامه‌ریزی برای توزیع سبد کالا در استان صورت نگرفت و تنها بخش نظارتی در دست ما بود.

وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مشکلات مربوط به روند توزیع سبد کالا در خوزستان مرتفع شد و نقاط توزیع سبد از 12 مرکز به 18 مرکز ارتقا یافت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان از افزایش مراکز توزیع سبد کالا به 30 مرکز در امروز خبر داد و بیان کرد: این مراکز در روزهای آینده به 50 مرکز افزایش خواهد یافت.

وی ضمن عذرخواهی از مردم خوزستان به دلیل مشکلات ناشی از توزیع سبد کالا اذعان کرد: خوزستان نسبت به استان‌های دیگر کمترین مشکلات را در زمینه توزیع سبد کالا داشت.

نظری خاطرنشان کرد: از نظر تامین کالاهای این سبد مشکلی وجود ندارد تنها بحث تامین تخم مرغ است که به دلیل وضعیت جوی و سرمای هوا با مشکلاتی مواجه شد که امروز این مشکل برطرف می‌شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار