شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۶۳۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۳
آیت اله موسوی جزایری:
وی افزود: پل سوم برای اهواز مسئله مهمی است زیرا در این شهر در چند نقطه گره ترافیکی وجود دارد که یکی از آنها همین پل است.
نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: تعریض پل سوم اهواز، مشکل گره ترافیکی این شهر را رفع می‌کند.

 آیت‌الله سید محمدعلی موسوی‌جزایری در مراسم کلنگ‌زنی تعریض پل سوم اهواز اظهار کرد: کلنگ‌زنی تعریض پل سوم در صورت اتمام می‌تواند گره ترافیکی که در این منطقه شاهد آن هستیم را برطرف کند.

وی افزود: پل سوم برای اهواز مسئله مهمی است زیرا در این شهر در چند نقطه گره ترافیکی  وجود دارد که یکی از آنها همین پل است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان تصریح کرد: پل سوم نسبت به بار ترافیکی که دارد بسیار کوچک و باریک است.

وی همچنین عنوان کرد: باید از شهرداری و کسانی که در حال کار هستند تشکر کنم و امیدوارم با همکاری دیگر مسئولان شاهد شکوفایی اهواز باشیم.

موسوی‌جزایری اضافه کرد: یکی از ویژگی‌های انقلاب ما این است که با گذشت زمان، طراوت و جوانی خود را حفظ کرده و همان طور که می‌بینید مردم مانند روزهای نخست انقلاب در حوزه های سیاسی، اقتصادی و عمرانی حماسه می‌آفرینند و حضور دارند.

وی در ادامه با اشاره به شهردار گذشته اهواز عنوان کرد: کتبانباف خدمات خوبی انجام داد ولی من به دلیل سوابق خوبی که موسوی دارد با شهردار شدن وی موافقت کردم که امیدوارم این تحول یک قدم خوب به سمت تحول و آبادانی باشد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه خوزستان نماد وحدت کشور است، ابراز داشت: امیدوارم مردم خوب خوزستان مانند سال‌های گذشته با حضور مقتدرانه و مومنانه در راهپیمایی 22 بهمن دست رد بر سینه یاوه‌گویان بزنند.

 عبدالحسن مقتدایی اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنم در تمام شهرهای استان یک میدان تحت عنوان میدان تجمعات افتتاح شود که در خور مردم باشد.

وی افزود: این اقدام برای مواقعی که احتیاج به یک مکان روباز داریم محقق شود تا تجمع‌های مردمی به‌مناسبت‌های مختلف در آن ساماندهی شود.

استاندار خوزستان تصریح کرد: همچنین نسبت به جمعیت هر شهر کوچک یا بزرگ باشد و اسامی 23 هزار شهید استان را نیز با سنگ در آن حک کنیم، تا یک اثر ماندگار برای آیندگان باشد

وی ادامه داد: یکی دیگر از پیشنهادهای من این است که شرایط را مساعد کنیم تا مردمی که در اهواز، خرمشهر، آبادان و هر شهر دیگری هستند هر وقت که اراده کردند بتوانند با قایق‌های شخصی خودشان به شهرهای دیگر بروند.

مقتدایی اضافه کرد: افرادی که در کارهای عمرانی مشغول هستند باید سعی کنند طرح‌ها و ایده‌های جدیدی بدهند و از تکرار در کارهای عمرانی پرهیز کنند.

وی بیان کرد: باید کارهایی که انجام می‌دهند ماندگار و جزو معماری‌های خاص باشد و بر زیبایی مناظر شهری بیفزایند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه امکانات خوبی در استان موجود است و نیازی به پول نداریم عنوان کرد: کلنگ‌زنی این پل فقط تعریض آن از 12 به 30 متر نیست بلکه به عقیده من احداث یک پل جدید است که به عنوان پل شهید سردار دقایقی در سال آینده افتتاح خواهد شد.

مقتدایی با اشاره به اینکه در صورت اتمام اقدامات عمرانی، این پل از کارهای ماندگار در استان خواهد بود گفت: من سمت سیاسی دارم ولی به کارهای عمرانی علاقه زیادی دارم به دلیل آنکه معتقدم کارهای عمرانی به یادگار خواهد ماند.

* سيدخلف موسوي اظهار كرد: پروژه تعريض پل سوم در طرح اوليه دو لاين 3.5 متري با سازه آهني بود كه مطالعات دوباره‌اي بر اين پروژه انجام شد و ظرف 2 ماه طراحي آن كاملا تغيير كرد.

 شهردار اهواز گفت: امروز همزمان با كلنگ‌زني پروژه تعريض پل سوم، پروژه‌هاي ديگر از جمعه احداث تقاطع غيرهمسطح جواد‌الائمه(ع)، جاده ارتباطي پل ششم به بلوار گلستان، با اعتبار 8.5 ميليارد تومان، مجموعه فرهنگي ورزشي غدير با حدود 4 ميليارد تومان و زيربناي 6 هزار مترمربع و احداث 4 پل معلق عابرپياده بر روي رودخانه كارون به طول 450 متر و 3.5 ميليارد تومان نيز كلنگ‌زني مي‌شوند.

وي تصريح كرد: همزمان با دهه مبارك فجر از 48 پروژه خدماتي، عمراني، تفريحي و ورزشي با اعتباري بالغ بر 43 ميليارد تومان بهره‌برداري خواهد شد. از جمله اين پروژه‌ها خيابان سلمان فارسي است. در طول اين مدت حفاري قطاري شهري، تخريب پل روگذر سلمان فارسي، و اقدامات ديگر در اين خيابان كار را براي كسبه اين خيابان دشوار كرده بود كه از اين بابت عذرخواهي مي‌كنم.

شهردار اهواز افزود: در اجراي عمليات ساماندهي خيابان سلمان فارسي و احداث پياده‌راه، به راستي يك كار جهادي صورت گرفت و عليرغم اينكه كار بسيار سريع در حال انجام بود ولي دقت را فداي سرعت نكرديم و با بهترين مصالح ساختماني و با كيفيت بالا، كار پيشرفت كرد.

موسوي در پايان به امضاي تفاهم‌نامه‌اي با قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبياء اشاره كرد و گفت: در اهواز سالانه بيشتر از 150 تا 170 ميليارد تومان كار انجام نمي‌شد ولي به دليل اينكه شهرداري مشكل مالي دارد، به موجب اين توافق در ساخت و ساماندهي ميدان چهارشير، احداث زيرگذرها و تقاطع‌هاي غيرهمسطح در مقابل 200 ميليارد تومان هزينه، 65 درصد به صورت ملك تواتر صورت مي‌گيرد و 35 درصد از آن به صورت نقدي پرداخت مي‌شود.

وي اظهار كرد: سعي بر اين است كه اين هزينه‌ها را به 500 ميليارد تومان نيز برسانيم. بناست در 2 سال آينده آن گونه كه شايسته شهروندان است، اهواز را متحول كنيم.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
comment
0
0
comment سلام . لطفاً از پایگاه خبری NewsOfAhwaz.blogfa دیدن فرمایید . باتشکر .
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار