شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۶۴۱۲
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۱
 جناح اصولگرا در هرچه که تبحر نداشته باشد در یک مورد سابقه خوبی دارد و آن شبیه سازی جریانات، افراد و اتفاقات جناح رقیب در اردوگاه خودی است.

معرفی و تبلیغ رسانه ای برای سیداحمد خاتمی در سال هایی که سید محمد خاتمی محبوبیت داشت،تشکیل انجمن های اسلامی موازی با تشکیلات دفتر تحکیم وحدت از جمله این موارد است. 

در روزهای گذشته نیز حضور سید علی خمینی در صفحه اول رسانه های اصولگرایی که چندان میانه ای با بیت امام(ره) نداشته اند، نیز می تواند در همین زمینه ارزیابی شود.

حضور گسترده صادق زیباکلام درعرصه سیاسی و دفاع وی ازمواضع اصلاح طلبان و حملات شدید وی به عملکرد جناح اصولگرا در هشت سال گذشته که به وسیله نوشتن نامه، حضور در میزگزدها، مناظره ها و مصاحبه های مطبوعاتی صورت گرفته، از وی چهره های جنجالی ساخته که در غیاب برخی از چهره های اصولگرا که با محدودیت های رسانه ای مواجه بوده اند،توانسته مواضع این جناح سیاسی کشور را مطرح کند.وی اما در روزهای گذشته یک بار دیگر خبرساز شد و از سوی دادستان انقلاب به دادگاه فراخوانده شد و به خاطر مطالبی که در نامه وی به حسین شریعتمداری درباره پرونده هسته ای ایران کیفرخواستی علیه وی صادر شد.وی که همواره از موافقان شیوه روحانی و تیم هسته ای در مذاکرات ژنو بوده است، روز گذشته با به میدان آمدن برادرش «سعید زیباکلام» در مخالفت با سیاست های دکتر حسن روحانی مواجه شد. صادق زیباکلام چندی پیش در مصاحبه ای درباره سعید برادرش گفته بود که اگرچه با او برادر است ولی قرابت فکری میان آن ها وجود ندارد.روزگذشته سعید زیبا کلام در نامه ای به رئیس جمهور به سخنان اخیر وی درباره منتقدان برنامه هسته ای، انتقاد کرد.وی نوشت: در سخنرانی اخیر خود خطاب به دانشگاهیان اظهار تألم کرده اید که”چرا دانشگاه خاموش است؟ˈ و”چرا دانشگاهیان و اساتید ما سکوت می کنند؟ˈ و”چرا فریاد نمی زنید؟ چرا وارد میدان نمی شوید؟ˈ.سعید زیباکلام ادامه داد: جناب آقای رئیس جمهور! آیا اساتید دانشگاهی از جریان مذاکرات که همواره توسط وزیر خارجه دولت جنابعالی بر محرمانه بودن آن اصرار و تأکید ویژه ای داشته اند کمترین اطلاعی دارند که بتوانند پس از ارزیابی آن ها به میدان آمده اعلام نظر کنند؟این عضو خانواده زیباکلام در بخش دیگری از نامه خود نوشت: آقای رئیس جمهور! آیا هنگامی که حضرت عالی با تأکید تمام می گویید:”همه اصول و خطوط قرمز نظامˈ در مذاکرات رعایت شده،”دستاوردهای قطعی این توافق اولیه، به رسمیت شناخته شدن حقوق هسته ای ایران استˈ و نیز”فرزندان انقلابی … توانسته اند حقانیت ملت ایران در فعالیت های هسته ای را در صحنه بین المللی اثبات کنندˈ، به راستی انتظار دارید اساتید دانشگاهی بی هیچ خوف و نگرانی وارد بحث و بررسی توافقنامة ژنو شوند؟برادر صادق زیبکلام در بخش دیگری از نامه خود با انتقاد از سخنان اخیر رئیس جمهور نوشت: آیا واقعاً برای حضرتعالی آشکار نیست که لحن شدید و غلیظ سرزنش های تان، بی سواد یا کم سواد خواندن منتقدانی همچون این بندة جهول، به عوض تمهید و ترغیب آن محیط و پرورش دانشجویان متعهد به منافع ملی و مصالح انقلاب و محبّ وطن، هم دانشجویان و هم اساتیدشان را یکجا و با یک ضربه به محافظه کاری و عزلت طلبی و عافیت طلبی های فرومایة دنیوی سوق می دهد؟ در این صورت، آیا به نظر حضرتعالی این قبیل سخنان در جهت پرورش و رشد فرهنگ اجتماعی ـ سیاسی دانشجویان، و در نتیجه به نفع آرمان های انقلاب اسلامی، به ویژه استقلال کشور است؟وی در پایان ادامه داد: در یک کلام، اگر به راستی خواهان فضای باز دانشگاهی و شکوفایی اندیشیدن و نظریه سازی هستیم تحت هیچ شرایطی با دانشگاهیان سرلشکرانه رفتار نکنیم.

منبع : روزنامه ابتکار
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار