شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۶۴۱۹
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۵۸
نماینده مسجدسلیمان:
اسماعیل جلیلی گفت: آقای میرتاج الدینی قول دادند این دغدغه و موضوع را در جلسه شورای معاونین بسازمان صدا و سیما، به رئیس آن سازمان انتقال دهند.
نماینده مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی، در پی پخش قسمت سوم سریال "سرزمین کهن"، اقدام صداوسیما در تحریف تاریخ بختیاری را غیرحرفه ای، اختلاف افکنانه و دشمن شاد کن دانست و خواستار توقف این سریال تا زمان اصلاح آن شد.
  
 دکتر اسماعیل جلیلی نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل در مجلس شورای اسلامی در پی پخش قسمت سوم سریال "سرزمین کهن"، گفت: بعد از پخش قسمت اول سریال سرزمین کهن، اعتراض علنی کردیم و به صداوسیما تذکر دادیم ولی شاهد ادامه این رویه هستیم. درپی پخش قسمت سوم این سریال، امروز و در ابتدای جلسه علنی مجلس مجدداً با آقای میرتاج الدینی معاون پارلمانی و امور استانهای صداوسیما صحبت کردم و درخصوص نگرانی جدی از رویکرد سریال سرزمین کهن و توهین آشکار به قوم بختیاری، مجدداً تذکر داده شد.

اسماعیل جلیلی گفت: آقای میرتاج الدینی قول دادند این دغدغه و موضوع را در جلسه شورای معاونین بسازمان صدا و سیما، به رئیس آن سازمان انتقال دهند. 

دکتر جلیلی اظهار داشت: در ایام دهه فجر و پیروزی انقلاب که حاصل اتحاد اقوام ریشه دار و پایدار ایران اسلامی بوده و همچنین شرایط فعلی کشور که رویکرد قدرتهای استکباری ایجاد نفاق در کشور هست، اصرار بر استفاده از دیالوگهایی که بی ادبی به قومیت های اصیل کشور (که مبارزات سرداران آن با استبداد و پادشاهان ظالم، گواه تاریخ هست) کاملاً غیر حرفه ای و اختلاف افکنانه و دشمن شاد کن است. 

جلیلی افزود: قوم بختیاری همواره دغدغه تمامیت ارضی و کشور را در طول تاریخ داشته و هرگز بر علیه آن اقدامی ننموده و بزرگان آن همچون علیمردان خان چهارلنگ، ابوالقاسم خان، علیقلی خان سردار اسعد بر علیه استبداد و بیگانگان بپاخاسته و در انقلاب و جنگ تحمیلی نیز خوان عزیزان خود را تقدیم سرزمین کهن خود کردند و وفاداری خود را به ارزشها و فرهنگ غنی اثبات نموده اند. 

اسماعیل جلیلی گفت: لذا بختیاریها با این فیلم و سریالها، آلوده به رفتار کسانی که نه از قومیت ها خبر دارند و نه به یکپارچگی ایران اسلامی اعتقادی دارند، نخواهد شد.

وی افزود: از اصرار صداوسیما که دعوای دو خانواده در قالب یک سریال را تعمیم می دهد، متعجبم. آیا ساخت چنین سریالی بعنوان دغدغه مردم و با استفاده از پول بیت المال، بر علیه یک قوم اصیل ایرانی صحیح است؟
 
نماینده مسجدسلیمان گفت: پخش چنین سریال تفرقه افکنانه، آنهم در شرایطی که فضای عمومی کشور و عید انقلاب بایستی تداعی کننده وحدت باشد، خواه سهوی باشد یا عمدی، ضربه مهلکی به اتحاد اقوام ایران اسلامی (که توطئه گران و فتنه گران با قصد جدایی در بین اقوام، سرمایه گذاری های فراوان در این خصوص کرده اند) وارد نموده است. 

دکتر جلیلی افزود: از رفتار صداوسیما و بی توجهی به تذکر قبلی نمایندان مردم، در تعجب هستم. صداوسیما به عنوان رسانه ملی، وظیفه انسجام و یکپارچگی ملی را بعهده دارد و امیدوارم جلوی ادامه سریال را بگیرند و نسبت به پیشگیری از چنین اقدامات دشمن شاد کن، اقدام نمایند. 
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
انتشار یافته: ۸
comment
comment
منجزی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
comment
1
3
comment باز هم توهینی دیگر به بختیاری ها!!!
صداوسیما جدا شرم کند بنظرم دیگه بس این همه توهین...
واقعا ما مظلوم واقع شده ایم...
ما اعتراض خود را اعلام و از آقای جلیلی متشکریم بابت پیگیریشون
پاسخ ها
comment
ناشناس
| United States |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
comment
comment کلا از کلمه مظلوم متنفرم
لطفا کسی این کلمه رو بکار نبره
چند نفر یتصمصم اشتباه میگیرن با متوجه بشن که دارن اشتباه میکنن . وقتی کسی تاریخ رو بلد نباشه فکر میکنه دنیا دیروز بوجود اومده نمیدونه که آرامشی که داره ناشی از میلیونها شهید و گذشت اقوامی در گذشته است . تاریخ به آدم یاد میده هر حرفی رو به زبان نیاره
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
comment
0
1
comment سلام . لطفاً از پایگاه خبری NewsOfAhwaz.blogfa دیدن فرمایید . باتشکر .
comment
عماد جعفری پور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
comment
0
0
comment در خصوص سریال سرزمین کهن و بخشی از فرهنگ بختیاری ها مقاله ای در وبلاگم نوشتم که در سایتهای خبری جنوب از جمله دزنیوز منتشر شده. عنوانش هست:

دره به دره گرد، درسی از متانت خوانین بختیاری خطاب به مذاکره کنندگان هسته ای و صدا و سیما

لینک مطلب. همه اش را در براوسر کپی کنید و اینتر بزنید باز میشود
http://deznews.net/1392/11/21/%D8%AF%D8%B1%D9%87-%D8%A8%D9%87-%D8%AF%D8%B1%D9%87-%DA%AF%D8%B1%D8%AF%D8%8C-%D8%AF%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D8%AA%D8%A7%D9%86%D8%AA-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%86%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%AE%D8%AA/
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
comment
2
0
comment دکترجلیلی سپاس ازدفاع جانانه ات.واقعابزرگواری
comment
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
comment
1
1
comment اقای ضرقامی مثل اینکه بدت نمی اید به بختیاری ها توهین شود اون از ماجرای اقای خسرو معتضد تحریف کن تاریخ ایران و این هم عده ای [...] که به ما بختیاری ها توهین می کنند
اون زمان دیر نیست که بختیاری ها مثل گذشته قدرت مند شوند
با علم دانش به ان خواهند رسید
درود بر تمامی بختیاری ها شریف
درود بر بزرگ مردان ایل بزرگ بختیاری
comment
ناشناس
|
United States
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
comment
0
1
comment بختیاری ها از اقوامی هستند که برای تمامیت ارزی کشور جنگیدن و دفاع کردن
نمونه آن زمان مشروطه رو میشه مثال زد که در اوج قدرت هم ملی فکر میکردند و دیکتاروی بکار نبردند. ذاتا مخالف دیکتاتوری و استبداد هستند
comment
رضا آرین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
comment
0
0
comment بختاریها خوشنامترین سلسله ایران یعنی سلسله زندیه را پایه گذاری کردند ، در انقلاب مشروطه و پایان دادن سلسله ننگین قاجار نقش اساسی داشتند ولی در صدا و سیمای ما فقط به [...]خان و [...]خان و میرزا[...]،[...]و ..... اشاره می شود و در انعکاس مبارزات سردار اسعد،علیمردان خان، صمصام السلطنه و ... هیچ اثر هنری تولید نکرده است.اگر به یک فلسطینی در یکی از رسانه های بیگانه توهین می شد صدا و سیما چه کارها که نمی کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار