شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۶۵۵۶
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۰:۲۳
روزنامه ی نورخوزستان در ویژه های نوشت: فرماندار اهواز در شورای ترافیک خوزستان با حضور فرمانداران، رؤسای شوراهای اسلامی وشهرداران خوزستان گفته است: «در شهر اهواز، پروژه های متعددی در سالهای اخیر در بحث توسعه راههای دسترسی و زمینه های مختلف اجرا شده که ساختن پل های مختلف در جهت حل معضل ترافیکی، یکی از این اقدامات است.
در اینکه آقای فدعمی از با تجربه ترین و با سابقه ترین فرمانداران استان و حتی کشور است، شکی نداریم و قطعا اظهار نظرهای تخصصی ایشان مستند به شواهد و مدارک است، اما با تمام احترامی که برای این نظریه ها داریم ناگزیر از ذکر این نکته هستیم که به نظر کارشناسان ترافیک و شهرسازی، مشکلات ترافیکی کلانشهر اهواز با افزایش پل حل نمی شود زیرا در ساختن پل، به جاده های دسترسی و مسایل فنی که مکمل پل است، توجه نشده و نتیجه آن می شود که هم اکنون از پل هایی مانند پل کابلی و پل ششم استفاده مطلوب نمی شود و در مواردی خود مزید بر علت هم شده اند. 
از فرماندار اهواز و دیگر عزیزان مسئول شهری دعوت می شود یکی از روزها ساعت 11 از روی پل کابلی نگاهی به خیابان زند بیاندازند تا اوج ترافیک و حرکت لاکپشتی خودروها در خیابان زند تا چهارراه این خیابان را مشاهده کنند، از این سو هم سری به زیر پل استادیوم ورزشی بزنند تا وضعیت ترافیک اینجا را هم ببینند. در بررسی این دو نقطه بخوبی ناکارآمدی پل کابلی مشاهده می شود. همینطور سری به پل ششم و حریم و اطراف آن بزنید تا نواقص موجود را که کاملاً آشکار است، از نزدیک مشاهده کنید. وضعیت پل سوم هم در حالت فعلی و در صورت تعریض هم که در شماره گذشته این ستون تشریح شد. 
همانطور که بارها اشاره شده، مشکل اهواز، کمبود خیابان عریض است که اکنون با بسته شدن خیابان نادری و خيابان امام وضع به مراتب بدتر شد و مسئولان ترافیک استان باید پاسخگوی این سوال مردم باشند که با بستن بزرگترین خیابان شهر، یک طرفه شدن خیابان دوم شهر (طالقانی) و جایگزین شدن ایستگاه های تاکسی در نقطه تخریب پل چهارراه سلمان فارسی، تکلیف مردم این شهر برای دسترسی به مرکز شهر چیست؟ لذا همزمان با اتخاذ تدابیری برای حل مشکل ترافیکی منتهی به پل سوم، باید درصدد رفع معضل ترافیکی هسته مرکزي شهر بود و جا دارد اعتبارات فقط در جهت پل سازی هزینه نشود. 
هم مسئولان و هم کارشناسان نمی توانند منکر این واقعیت بشوند که نبود پارکینگ نه تنها در مرکز شهر بلکه در بسیاری از مناطق دیگر که تبدیل به قطب تجاری شده اند، مشکل بزرگ مردم است و حتی یک يا دو پارکینگ هم مشکل را حل نمی کند. در چنین شرایطی متاسفانه در هر جای شهر تقاضای ساخت مجتمع تجاری یا مسکونی بشود، بدون در نظر گرفتن پارکینگ با آن موافقت می كنند و فقط به درآمدی که از این بابت نصیب شهرداری می شود توجه دارند و اصلا به مکان یابی ها توجه نمی شود، به همین دلیل است که هر روز بر مشکلات ترافیکی اهواز افزوده می شود. 
نمونه چنین وضعیتی را می توانید در امانیه و خیابان های مرکزی شهر مشاهده کنید. 
امیدواریم این تحلیل دلسوزانه با تمام کاستی های فنی و غیر کارشناسانه اش مورد توجه بزرگواران و متخصصان عمران شهری قرار گیرد و راهکارهای مناسب برای برون رفت از وضعیت ترافیکی اهواز ارائه دهند. 

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۷
comment
comment
همشهري
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
comment
0
1
comment از ذكر مطلب بجا و بسيار مفيدتون متشكرم چه خوب وبد اين مطالب زماني مطرح ميشد كه قصد ساخت پل كابلي راداشتن واقعا با بستن خيابان نادري و يك طرفه كردن طالقاني چه مشكلي حل شدبغير از اين كه اكثر مطب پزشكان به كيانپارس منتقل شد و هم منطقه رو شلوغ كرد هم ترافيك ايجاد كرد چرا شهردار اهواز مثل شهردار تهران - اصفهان - شيراز جرات تخريب و تعريض خيابان هارو ندارد مگر شهر هاي ديگر غير از ايران هستند چرا بايد هنوز تكليف خيايان سي متري مشخص نباشد چرا كار تعريض نيمه كار ماند چرا 24 متري به همين سرنوشت دچار شد از 20 سال پيش كه مندر خيايان 24 متري درس ميخواندم يادم هست كه ميگفتن ميخوان اينجا رو تعريض كنن اما هنوز هيچ خبري نيست هنوز چند ساختمان قديمي نظم خيايان رو به هم زده اند پس برادران كمي همبفكر مردم باشيد حالا كه با يك كار نا بجا خيايان نادري را بسته ايد حداقل خيايان طالقاني را 2 طرفه كنيد چون عملا ارتباط دو سمت رودخانه فلج شده است
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
comment
1
0
comment وقتی خبرنگار وظیفه ش را در توسعه شهر نداند نتیجه ش نوشتن چنین مقاله ای است. خبرنگار رسالت دارد مسیر را برای توسعه و تفکر شهروندی هموار سازد نه با دیدگاه های شخصی مانع توسعه شود. تمام کارشناسان ترافیک در دنیا درباره کنترل ترافیک و نحوه عبور و مرور به مرکز شهر نظریه های علمی داده اند که به خبرنگار محترم پیشنهاد می شود آنها را مطالعه فرمایند تا لااقل مقاله شان با دیدگاه های عوام تفاوت داشته باشد.
comment
mohammad
|
United Arab Emirates
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
comment
1
0
comment اهواز نياز به خيابان عريض ندارد لطفا غيرمتخصصين كنار ببند تا مجال كار علمي بازشود ميزان سرانه تردد ازنضف بين اللملي كمتر است تا بيست. سال جواب ميده فقطمتخصصين اگه سر كار باشند همه درست ميشه
comment
از اميديه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
comment
0
0
comment من شهرستاني هستم ولي فكر مي كنم محوطه سازي و آزاد سازيي كه توسط مسئولين وقت اهواز در مورد ساختمانهاي مزاحم اطراف ميدان شهيد بندر( چهارشير سابق) انجام گرديده است و باعث شده تا به اين حد دسترسي به اين ميدان را براي شهروندان اهوازي و خوزستاني تسهيل كند بايستي الگوي كار عمراني در اهواز و خوزستان قرار بگيرد.اگر واقعا شهر قابل زندگي مي خواهيد بايد املاك مزاحم تردد و ترافيك شهر را طبق نظر كارشناسان شهرداري جهت تخريب به شهرداري تحويل دهيد و بجاي آنها تراكم و تخفيف بگيريد.تشكر
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
comment
0
1
comment آخر تعريض خيابان ها كه جيب واسطه ها و پيمانكارها و رانتخوارها را پر نمي كند كه !پل سازي،مترو زدن و امثالهم خوب پول داره عزيزم!!!
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
comment
0
1
comment حرف دل من را زدی.
اضافه کنید اتوبان نه خیابان
دارای گارد ریل که مانع از ورود عابر پیاده شود
ضمنا چاله و مانع هم نداشته باشد!
comment
اهوازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
comment
0
0
comment شمایی که میگید اهواز به پل عریض نیاز ندارد لابد صبح زود یا موقع تعطیلی ادارات و مدارس راهتون انجا نخورده؟......چی میگید بابا
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار