شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۶۵۷۵
تعداد نظرات: ۲۸ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۶
وقتی سازمان امور مالیاتی کشور زیر بار معافیت فرهنگی نمی رود
وی درباره شکایت به دادگاه برای تغییر در این وضع گفت: ما برای این مالیات تعیین شده، به دیوان عدالت اداری شکایت کردیم اما هنوز جوابی از سوی آن‌ها صادر نشده است. تنها خواسته ما هم این است که با توجه به دستور رییس جمهوری این موضوع به تاخیر بیفتد تا با تغییر قوانین بتوانیم این مشکل را حل کنیم.
محمود کلاهدوز در گفت وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، عنوان کرد: به دلیل مشکل حقوقی در قانون معافیت کتابفروشی‌ها از مالیات و تفسیر اشتباه اداره مالیات استان اهواز، نزدیک به 460 میلیون تومان مالیات برای ما تعیین شده وسند آپارتمان مسکونی ام را به عنوان وثیقه در اختیار اداره دارایی شهرستان قرار دادم تا بدهی مالیاتی خود را تسویه کنم.  
 
مدیر انتشارات گوزن شهرستان اهواز با تاکید بر معافیت مالیاتی کتابفروشان گفت: اداره مالیات این شهرستان قرار است تا روز دوشنبه (28 بهمن ماه) برای وصول بدهی مالیاتی منزل مسکونی مرا به حراج بگذارد، در حالی که طبق قانون کتابفروشان از پرداخت مالیات معاف هستند اما سازمان امور مالیاتی کشور هنوز این موضوع را نمی پذیرد. 
 
کلاهدوز با اشاره به زمان به وجود آمدن این مشکل و مشکلاتی که اداره مالیات در سال‌های گذشته برای کتابفروشی رشد ایجاد کرده است، اظهار کرد: در واقع نزدیک به 4 سال است که مشکل مالیاتی داریم و این امر موجب شده تا ما نتوانیم کار کتابفروشی را به خوبی دنبال کنیم. در حال حاضر بخش بسیاری از زمان ما معطوف به حل و فصل این موضوع شده است.  
 
وی افزود:‌ اداره مالیات ابتدا قصد داشت این کتابفروشی را پلمپ کند اما با رایزنی‌هایی که انجام شد مانع این کار شدیم. اداره مالیات زمانی که دید نمی‌تواند فروشگاه ما را پلمپ کند، دست روی حساب‌های بانکی ما گذاشت و به مدت 15 روز برای ما مشکل ایجاد کرد و حساب ما را بلوکه کرد. این بار هم با رایزنی با امام جمعه شهر و رییس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان اهواز حساب‌ خود را مجددا باز کردیم. 
 
مدیر انتشارات «گوزن» ادامه داد: چندی پیش آقای جنتی نامه‌ای برای ما نوشت و در آن اعلام کرد که کتابفروشی ما مشمول قانون مالیات نمی‌شود و خواستار فرصت شش ماهه برای تغییر در قانون مالیاتی کتابفروشان و رفع این مشکل شد. همچنین آقای جنتی نامه‌ای به رییس جمهوری نوشتند و از ایشان هم برای رفع این مشکل استمداد طلبیدند. فرصت شش ماهه هنوز به پایان نرسیده است اما اداره دارایی زیر بار دستور که رییس جمهوری صادر کرده است، نمی‌رود.  
 
وی افزود: آقای نهاوندیان به دستور رییس جمهوری، از وزیر دارایی خواستند تا شش ماه پرونده‌های فرهنگی را که به مرز اجرایی شدن رسیده‌اند به تاخیر بیاندازد تا این مشکل مرتفع شود. به رغم تمام این اقدامات اما هنوز مشکل ما پا برجاست.  
 
کلاهدوز اظهار کرد: بر اساس این نامه قرار بود معافیت مالیاتی کتابفروشی رشد بر اساس بند «ل» ماده 139 قانون مالیات ها رعایت و سازمان دارایی کشور این معافیت را بپذیرد اما سازمان امور مالیاتی بدون این که بر روی این نامه اقدام کند؛ فقط به ارسال نامه به اداره دارایی این شهرستان پرداخته که این کار فقط ارجاع اطلاعیه محسوب می شود زیرا بر روی نامه دستوری داده نشده است.  
 
مدیرکتابفروشی رشد با بیان این که این کتابفرشی یکی از بهترین و بزرگترین مراکز فروش کتاب در شهرستان اهواز است، عنوان کرد: نزدیک به 90 نفر در این فروشگاه کتاب فعالیت می‌کنند که این یک رقم بی سابقه در اهواز و حتی در ایران محسوب می‌شود. ما در کنار فروش کتاب انتشارات «گوزن» را هم راه انداخته‌ایم و به کار نشر کتاب نیز مشغولیم. ما یکی از بزرگترین کتابفروشی‌های کشور هستیم که در بخش خصوصی فعالیت می‌کنیم. ما به هیچ جایی وابسته نیستیم و نه از دولت و نه از شهرداری بودجه‌ای دریافت نمی‌کنیم. سالانه نزدیک به 100 هزار عنوان کتاب در گردش در فروشگاه ما وجود دارد و چنین چیزی در ایران نظیر ندارد. 
 
کلاهدوز با اشاره به روند ناگهانی افزایش مالیاتی این کتابفروشی گفت: مالیات ما در سال 1384 نزدیک به سه و نیم میلیون بوده است. اما در سال 1387 میزان مالیاتی که از سوی اداره مالیات برای ما مشخص شد، 150 میلیون تومان بود. ما نسبت به این وضع اعتراض کردیم اما در سال 1388 بار دیگر 150 میلیون تومان به مبلغ بدهی ما به اداره مالیات افزوده شد و این رقم به 300 میلیون رسید. در سال‌های گذشته نیز این به دلیل تاخیر در پرداخت مالیات جریمه‌هایی بر روی این مبلغ افزوده شد. هم اکنون نیز نزدیک به 460 میلیون تومان مالیات برای ما تعیین شده و در صورت عدم پرداخت خانه مسکونی ما به فروش می‌رسد.  
 
وی درباره شکایت به دادگاه برای تغییر در این وضع گفت: ما برای این مالیات تعیین شده، به دیوان عدالت اداری شکایت کردیم اما هنوز جوابی از سوی آن‌ها صادر نشده است. تنها خواسته ما هم این است که با توجه به دستور رییس جمهوری این موضوع به تاخیر بیفتد تا با تغییر قوانین بتوانیم این مشکل را حل کنیم. 
 
وی با تاکید بر لزوم اجرای قانون معافیت مالیاتی کتابفروشان گفت: در سال 1380 بر اساس قانون مجلس شورای اسلامی مصوب شد که کلیه فعالیت های فرهنگی و انتشاراتی از پرداخت مالیات معاف هستند. این قانون از طریق رییس جمهوری و مجلس ابلاغ شد و این قانون اکنون پابرجاست اما سازمان مالیاتی کل کشور به شکل غیر قانونی این مالیات را از کتابفروشان و ناشران دریافت می کند.  
 
کلاهدوز عنوان کرد: اداره مالیات شهرستان اهواز در حالی مالیات ما را از سال 1384 تا 1388 به 460 میلیون افزایش دادند که این رقم به معنی افزایش هزار درصدی میزان مالیات ماست در حالی که  صنفی مانند کتابفروشی  از پرداخت آن معاف هستند. 
 
مدیر کتابفروشی رشد گفت: اداره دارایی این شهرستان ازماده قانونی  181 استفاده کرده و بدون هماهنگی وارد کتابفروشی شدند و از طریق دفاتر حسابرسی و کامپیوتر میزان خرید و فروش کتاب را بیرون کشیدند در حالی که این ماده قانونی برای مکان هایی استفاده می شود که ملزم به نگهداری دفاتر قانونی و تراز نامه ها هستند اما کتابفروشی ها و انتشارات از این قاعده مستثنی هستند.  
 
وی گفت: همه اصناف سالیانه 10 تا 20 درصد افزایش مالیات دارند اما کتابفروشان و ناشران نه تنها شامل این افزایش مالیات ها نیستند بلکه از پرداخت اصل آن هم معاف هستند.  
 
کلاهدوز با اشاره به مشکل حقوقی قانون معافیت کتابفروشی‌ها از پرداخت مالیات، عنوان کرد: بر اساس بند «ل» قانون مالیاتی کتابفروشی‌ها از پرداخت مالیات معاف هستند اما متاسفانه قانون مالیاتی موجود دارای نقایصی است و بر اساس آن‌ها اداره مالیاتی می‌تواند این موضوع را به نفع خود تفسیر کند.  
 
وی افزود: از سوی دیگر چگونه ممکن است مالیات یک فروشگاه یا مکانی در عرض یک سال افزایش دو هزار برابری داشته باشد. این وضعیت ما را دچار سردرگمی کرده است زیرا باید توجیه کافی برای این افزایش مالیات وجود داشته باشد. اداره مالیات به زبان ساده می‌توانست به ما بگوید که فروشگاه خود را تعطیل کنید تا اینکه چنین مالیات سنگینی برای ما تعیین کند. 
 
کلاهدوز درباره رسانه‌ای شدن این مساله گفت: متاسفانه به رغم نامه‌هایی که از آقای جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استاندار نوشت و نامه‌ای که آقای صالحی، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به رییس اداره مالیاتی استان خوزستان مبنی بر تعویق 6 ماهه این قانون ارسال کرد، هنوز اقدامی انجام نشده است. از آنجا که این نامه‌ها تا به امروز نتوانسته است کاری کند، مصصم شدم تا این موضوع رسانه‌ای شود.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
انتشار یافته: ۲۸
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
comment
0
7
comment خوبه دیگه کتاب فروشی رشد هم مثل کتابفروشی بین الملل تعطیل کنید دیگه چه شود!!!
واقعا باید فکری به حال این فرهنگ کرد جوان کتاب نخونه در استان محرومی مانند خوزستان میخواین چیکار کنه هان هان ؟ ؟؟ مکان تفریحی مناسبی که در این شهر نداریم هوای خوبی هم که نداریم کتاب خوندنم ازمون میخواین بگیرید؟
comment
اهواز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
comment
0
5
comment این کتابفروشی یه خدمتی هم به شهروندان و استان میکنه تازه باید ممنونشم باشند
نه اینکه در کارش سنگ اندازی بکنند، از آن گذشته کلی جوون رو صاحب شغل کرده به جای تقدیر و تشکر، ازش مالیات هم میخوان
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
comment
0
1
comment باعث تاسفه
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
comment
1
0
comment باهاش برخوردسیاسی دارن می کنند...ایشون اصلاح طلب هستند وهمیشه کمک کرده اندازسال[...] ازایشون عقده داشتند
comment
فضیلت پور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
comment
0
0
comment با توجه به اقدام بی نظیر جناب آقای کلاهدوز در توسعه و گسترش شبکه توزیع کتاب استان خوزستان که طبق اطلاع موثق از فعالترین شبکه های توزیع کتاب در کشور می باشد و از طرفی ضعف بخش خصوی بدلیل عدم صرفه اقتصادی . جا دارد مسئولین مربوطه جدی تر مشکل جناب کلاهدوز را مرتفع نمایند ایشان می توانست این میزان سرمایه گذاری را در دیگر بخشهای اقتصادی که صرفه مناسب داشت بکار گیرد اما از آنجاییکه ایشان از ابتدای جوانی یا شاید زمانی که نوجوان بود این شغل شریف را برای خدمتگزاری به مردم استان انتخاب کرده خیلی جای تاسف دارد که چنین برخوردی با ایشان میشود . آیا با بسته شدن کتابفروشی رشد در استان میشود جایگزینی برای آن پیدا کرد؟
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
comment
0
0
comment با سلام و احترام . لطفاً صحیح و درست و شفاف به مردم اطلاع رسانی کنید . جهت استحضار مردم شریف به عرض میرساند : این مالیات مربوط به فروش کتاب نیست چون طبق قانون کتاب از مالیات معاف است . این مالیات مربوط به فروش نوشت افزار و لوازم التحریر فروشگاه رشد در یک سال مالیاتی است . طبق صندوق فروش فروشگاهی خود فروشگاه رشد که اطلاعات این صندوق فروش فروشگاه مورد تایید صاحب فروشگاه رشد میباشد ، فروش یک سال مالیاتی لوازم التحریر و نوشت افزار فروشگاه رشد معادل شش میلیارد تومان ( 6.000.000.000 ) بوده است . حالا مردم شریف خودشان قضاوت بفرمایند این فروشگاه بابت فروش نوشت افزار و لوازم التحریر چقدر باید مالیات بدهد . باتشکر .
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
comment
0
0
comment این گزارش یک طرفه نوشته شده است . ایشان قبلاً در گذشته مالیات واقعی پرداخت نکرده است و کم مالیات داده است . حالا که والیات واقعی از او گرفته اند زورش میاد .
comment
همشهري
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
comment
0
0
comment بهنظر من تعطيلش كنن بعد بيان چند نفر كاتب استخدامكنن توي خيابان حافط براي مردم كتاب بنويسن
اخه عزيزان دارايي زورتون به گردن كلفتا نميرسه دست گذاشتيد روي مراكز فرهنگي اگهخيلي وزر داريدبريد ماليات رواز بنكدار ها بگيريد كهسالي [...]ملياردتومن درامد دارن اون وقت 10ميليون بيشتر ماليات نميدن
comment
سیدمحمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
comment
0
0
comment لا اله الا الله
این بجای تشویقشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
comment
0
0
comment خیلی متاسفیم حالا که جناب کلاهدوز مختصر گلایه ای در رسانه ها کردند به ایشان اتهام می زنند که این مالیات بابت فروش نوشت افزار بوده است . واقعا ما چقدر بخیلیم که دوست داریم همه به خاک سیاه بنشینند تا دست از سر آنها بکشیم . آخر مرد حسابی اگر فروش نوشت افزار جنب کار فروش کتاب نباشد که این بنده خدا به زمین می خورد و نمی تونست کار را به این وسعت توسعه بدهد. درست گفته اند تا آدم ها تفکر توسعه نداشته باشند دم از توسعه زدن کار عبثی است.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
comment
0
0
comment مغازه رشد در قالب کتاب فروشی همه چیز میفروشد . اسباب بازی کیف لوازم اداری و مهندسی ماشین حساب لوازم التحریر نوشت افزار مدرسه و الی آخر
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
comment
0
0
comment دو طبقه از رشد مخصوص فروش غیر کتاب است . در این دو طبقه اصلاً کتاب فروخته نمیشود
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
comment
0
0
comment به اسم کتاب همه چیز به خلق ا... میفروشند بعد موقع مالیات دادن میگن ما فقط کتاب میفروشیم
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
comment
0
0
comment اگر شما فقط کتاب فروش هستی و ادعا میکنی از مالیات کتاب معافی پس جمع کن باقی اجناس غیر کتاب و کالاهای غیر کتاب را از مغازه ات
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
comment
0
0
comment 6 مـــیـــلـــیـــارد تـــــومـــــان فروش یک سال . بعد میگن ما پول نداریم .
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
comment
0
0
comment همه باید مالیات بیت المال را بدهند
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
comment
0
0
comment چطور از حقوق ناچیز و زیر خط فقر کارگر و کارمند بدبخت سر هر ماه مالیات را سریع کسر میکنند اما این آقا با این درآمد نجومی از فروش غیر کتاب چرا چند سال است مالیاتش را نمیدهد ؟ چرا اعتراض میکند ؟ مگر کارمندان و کارگران هم به مالیات کسر شده از حقوقشان اعتراض میکنند ؟
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
comment
0
0
comment سلام . ایشان یک بدهکار مالیاتی است . والسلام .
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
comment
0
0
comment شوشان !
چرا فقط برخی کامنت های مثبت را به نفع رشد چاپ میکنی ؟
چرا نظرهای مخالف را چاپ نمیکنی ؟ انتقادات را هم چاپ کن
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
comment
0
0
comment ایشان گفت و ما هم باور کردیم!! مالک کتابفروشی رشد خونه شو برای مالیات می فروشه؟؟
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
comment
0
0
comment فقط اسمش کتاب فروشیه ولی همه چیز میفروشه رشد
comment
رمضان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
comment
0
0
comment واقعا [...]باید تاسف خورد، برای انتقال دانش به دیگران هم باید مالیات داد
انتظار بیش از این هم نمی رفت
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
comment
0
0
comment شوشان ! چرا بعضی کامنت های انتقادی محترمانه را چاپ نمیکنی ؟؟؟؟؟؟؟ چرا ؟؟؟؟// چرا ؟؟؟؟
مدیر پایگاه کامنت های الزام کتابفروشی رشد به پرداخت مالیات عموما از یک کامپیوتر با آی پی مشخص می اید. دلیل چاپ نکردن تعداد زیادی از کامنت ها این است برادر عزیز. گویا تلاشی هست که نظرات یک سویه تحمیل شوند. 
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
comment
0
0
comment بدهکار مالیاتی با زمین خوار هیچ فرقی نداره
دوتاش حقوق بیت المال را ضایع کرده اند .
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
comment
0
0
comment ملاک قانون است . باید مالیات به بیت المال مسلمین پرداخت شود .
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
comment
0
0
comment شوشان ! چرا نظرهای منتقد فروشگاه رشد را چاپ نمیکنی ؟؟؟
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
comment
0
0
comment سلام
نتیجه چی شد ؟ آخر خانه این بدهکار مالیاتی را به مزایده گذاشتند تا پول به بیت المال مسلمین برگردد ؟ وقتی یک خبری را چاپ میکنید و این همه از ایشان دفاع میکنید تا آخر اطلاع رسانی کنید به مردم .
comment
فرهاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
comment
0
0
comment 6.000.000.000 تومان را صتدوق فروشگاه نشان داده اولاً در فروشگاهی که فکر می کند از مالیات معاف است بسیاری از مشتری ها بیش از خرید خود کارت می کشند و به عنوان فروش محسوب می شود ثانیاً این 6.000.000.000 تومن که فقط نوشت افزار و اجناس غیر از کتاب نبوده کتاب هم بوده ممکن است بفرمایند اداره دارایی از کجا فهمیده چه مبلغ مربوط به کتاب و چه مبلغ مربوط به غیر ازکتاب بوده؟
ثالثاً قانون گفته کتابفروشی ها از مالیات معاف هستند نگفته اگر کنار کتاب چیز دیگری فروختند معاف نیستند.
رابعاً این اشکال به اتحادیه نیز وارد است که چرا یک فروشگاه به این بزرگی و همه چیز فروش را به عنوان کتابفروش شناخته و پروانه کتابفروشی داده است.اینطور از ظهر امر پیداست این کتابفروشی یک فروشگاه بزرگ است که یا باید تفکیک شده و حداقل دوتا پروانه کسب مجزا داشته باشد. و یا اینکه نام و پروانه آن از کتابفروشی به فروشگاه یا هایپر استور یا یه چیزی شبیه به این تغییر یابد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار