شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۶۵۸۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۱:۰۵
مي دانيم كه سريال سرزمين كهن توهينهاي بي سابقه اي به بختياري داشته است، همه ما از اين توهينها ناراحتيم حتا اگر ما بختياري هم نبوديم نمي توانستيم اين توهينها را به عنوان يك انسان در حق هيچ انسان ديگري بپذيريم.
 مي دانيم كه سريال سرزمين كهن توهينهاي بي سابقه اي به بختياري داشته است، همه ما از اين توهينها ناراحتيم حتا اگر ما بختياري هم نبوديم نمي توانستيم اين توهينها را به عنوان يك انسان در حق هيچ انسان ديگري بپذيريم،، توده اي ها و جدايي طلبهاي فرقه پيشه وري كه خيانت آنها در تاريخ اثبات شده است به گونه اي مرموز و مشكوك در اين فيلم مظلوم نمايي و تطهير شده اند،  سواي از قوم بزرگ لر و بختياري به تماميت ارضي وجانفشاني پاسداران آن در طول تاريخ  اين كشور هم توهين شده است .

اما باهمه اين احوال به ما توهين شده است و ما در يك شرايط واكنشي و پاسخگویی قرار گرفته ايم، حال چه بايد كرد؟  يك راه اين است تا به دور از عقلانيت و براساس تعصب به اجتماعات و واكنشهاي فيزيكي دست بزنيم و راه ديگر آن است كه با گفتگو و منطق  خواستار توضيح و استدلال هتاكين بوده و آنها را به چالش بكشيم، اگر راه اول را در پيش بگيريم نتيجه روشني ندارد جز اينكه براي چند لحظه تخليه رواني شده باشيم، در ضمن اگر اين اجتماع خارج از عرف و قواعد و قانون باشد، به قانون شكني و هنجار شكني كه خواست دشمنان در اين موقعيت خطير ايران اسلامی است متهم مي شويم. چه بسا اين اجتماعات به حالتي كنترل نشده تبديل شود و دشمنان ملت و دشمنان بختياري با مديريت مرموز آن، هم به حيثيت منطقي بختياري ضربه بزنند و هم به وطن عزیزمان كه همواره براي آن حاضر به جانفشاني بوده ايم، اما اگر راه دوم را در پيش بگيريم و با بردباري و شكيبايي خواهان مناظره علمي و تاريخي و ارايه توضيح روشن و شفاف باشيم، زيركانه هتاكان  را در موقعيت پاسخگويي قرار داده ايم و مسئولين صدا وسيما را كه از روي غفلت و ناداني اجازه ي توليد و پخش اين فيلم وحدت شكن را داده اند،  متوجه اشتباهات و غفلتها و احيانا اجحافات شان در حق خودمان و ديگر اقوام كرده ايم.

چه بسا كساني در پي به خيابان كشاندن توده ي بختياري ها باشند تا آنرا به مثابه يك حركت وحدت شكنانه انعكاس دهند، عده اي جوان را هم با تحريك كردن غرور جواني و سوء استفاده از احساسات جريحه دار شده به خيابان بياورند،

 سپس خود منافقانه اينگونه تبليغ كنند كه بختياري ها خواهان عزت و سرفرازي و بهروزي اين كشور نيستند.

  برادران و خواهران فرهيخته بختياري ضمن احترام به احساسات پاكي كه از همه ما جريحه دار شده اند برادرانه از شما مي خواهيم تا مانند هميشه نجابت و متانت خود را در مقابل هتاكي و بي مايگي به نمايش بگذاريد.

از شما مي خواهيم همچنانكه در طول تاريخ ستون مستحكم وحدت ملي و مايه ي ياس و شكست دشمنان بوده ايد بازهم صبورانه و خردمندانه هم از اعاده ي حقوق خود با زباني آكنده از منطق و متانت  دور نشويد و هم با آرامش دشمنان و بدخواهان ايران اسلامی و بختياري را نوميد كنيد.

 صداوسيما جمهوري اسلامي يك ظرفيت بزرگ ملي و سرمايه عمومي و جايگاهي  براي تقوييت وحدت و انسجام و همبستگي ايرانيان است، اگر كساني در آن لانه كرده اند كه منويات شخصي و خودپرستي هاي خود را به پيش مي برند آيا ما بايد با اين سرمايه ملي بجنگيم يا با روشنگري، در فضايي منطقي و دلسوزانه، به دور از تعصبگرايي مانع از ايجاد نارضايتي عمومي توسط عده اي دوستنما و هنرمندنما و جاعل تاريخ، در اين سرمايه ملي شويم؟ حق با شماست صداوسيما به همه ايران تعلق دارد و همه بايد از آن بهره مند باشند.

اما برادران و خواهران فرهيخته بختياري انتظار هيات مديره ي گروه آسماري آن است كه با خويشتنداري و توصيه دلسوزانه به جوانان ضمن دعوت آنها به آرامش ما را درياري رساندن به نمايندگان محترم مردم مجلس شوراي اسلامي، نمايندگان محترم مردم در مجلس خبرگان،‌ائمه محترم جماعات، نخبگان  فرهيخته بختياري و رسانه هاي محلي در مديريت خردمندانه اين وضعيت و محاكمه عاملين اين  بي حرمتي ها ياري رسان باشيد تا در فضايي آرام و منطقي اوضاع بررسي و هتاكين و سوء استفاده كنندگان از بيت المال كه در صدا وسيما لانه كرده اند به سزاي اعمال وحدت شكنانه و نفاق افكنانه خود برسند.  


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
انتشار یافته: ۴
comment
comment
پیاباوادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
comment
2
2
comment بیانیه خوبی است.آفرین
comment
فروزان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
comment
0
0
comment درست است مانبايدكاري كنيم كه دشمنانمان به هدف شوم خودبرسند
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
comment
1
0
comment گروه اسماری شماکه همه چیز رابلدین به اون ادمای[...] بفهمانید که حتما تاریخ ایران رامطالعه کنند
comment
Iman
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
comment
0
0
comment عالیه
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار