اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۶۶۳۰
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۰
در نامه مشترک کارگردان، تهیه کننده، مشاور سریال سرزمین کهن:
دست اندرکاران این سریال به هیچ وجه حتی در تصورات ذهنی خویش قصد کوچکترین بی احترامی به ساحت مردم شریف و پر افتخار بختیاری را نداشته اند. مشاهده قسم های آتی این مجموعه تلویزیونی موید این واقعیت خواهد بود.
در نامه مشترک کارگردان، تهیه کننده، مشاور سریال سرزمین کهن و همچنین مدیر گروه فیلم و سریال شبکه سه سیما به معاون سیمای رسانه ملی نیز آمده است:

"برادر گرامی جناب آقای دارابی

معاون محترم سیما

سلام علیکم؛ با احترام؛ پیرو مسائل پیش آمده درخصوص قسمت های پخش شده از مجموعه سرزمین کهن توضیحات ذیل را به استحضار می رساند:

مجموعه سرزمین کهن روایتگر وقایع سیاسی اجتماعی و مذهبی تاریخ معاصر کشور است که در بستر قصه ای خانوادگی و درام نمایشی، تاریخ تحولات کشور را از شهریور 1320 تا بهمن 1357 به تصویر می کشد. کارگردان، نویسنده و عوامل این سریال با احترام کامل به نقش همه اقوام و مردم نواحی کشور در مبارزات تاریخی ملت ایران، حوادث این برهه از تاریخ کشور را از زاویه دید کودکی بنام رهی به تصویر کشیده اند که در خانواده ای با اصالت و از پدری متدین (حمید رضا بختیاری) که در روستا به ملارضا و آقاملا مشهور است متولد می شود و در بدو طفولیت در بمباران های نیروهای اشغالگر انگلیسی پدرش به شهادت می رسد. از آن پس رهی در کشاکش حوادث تلخ و شیرین روزگار در جستجوی هویت واقعی خویش است و در مسیر این داستان، این فرزند راستین ملت ایران، فریب جریانات سیاسی حاکم در آن مقطع تاریخ را نخورده و اصالت و هویت خود را در تاریخ معاصر کشور حفظ می کند.

دیالوگ های شخصیت های این داستان در نقش اردکانی و بختیاری بیانگر مجادله و کشمکش ها در حوادث دهه 20 شمسی است و در این سریال تنها اسامی رجال سیاسی آن برهه نظیر آیت الله کاشانی، دکتر مصدق، دکتر فاطمی و شهید نواب صفوی از اسامی واقعی آنان اقتباس شده است.

در واقع رهی بختیاری نماد جوانی غیور، غیرتمند و تیزهوش ایرانی است. او فرزند راستین ملاحمیدرضا بختیاری است که از سویی اعتقاد راسخ دینی را از پدرش به ارث برده است و از سویی دیگر عشق به ایران را در دل می پرورد و در آخر در خانواده ای متدین مجذوب سلوک و منش امام خمینی (ره) شده و  به نهضت او می گراید و در قالب قهرمان اصلی داستان، در نهضت انقلاب اسلامی نقش آفرینی می کند.

بدیهی است احترام به همه اقوام شریف و متدین کشور از جمله مردمان متدین و نجیب و اصیل ایل بختیاری از اصول انکارناپذیر است و روند حرکت سریال بر همین مدار است.

بی تردید دست اندرکاران این سریال به هیچ وجه حتی در تصورات ذهنی خویش قصد کوچکترین بی احترامی به ساحت مردم شریف و پر افتخار بختیاری را نداشته اند. مشاهده قسم های آتی این مجموعه تلویزیونی موید این واقعیت خواهد بود. با این وجود چنانچه پخش قسمت های اولیه این مجموعه موجب رنجش خاطر هموطنان عزیز بختیاری شده است،‌ مراتب عذرخواهی خود را اعلام می کنیم.

توفیقات روزافزونتان را از خداوند منان خواستاریم.

محمودرضا تخشید  مدیر گروه فیلم و سریال شبکه سه _ محمد مسعود تهیه کننده سریال _ کمال تبریزی کارگردان سریال و عباس سلیمی نمین مشاور تاریخی پروژه."


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
انتشار یافته: ۸
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
comment
0
0
comment به معاون سيما!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
comment
سرباز بختیاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
comment
0
0
comment اما مردم بصیر ما میدانند همه این اقوام زیر یک پرچم واحد هستند واین یک افتخار برای قوم بختیاری است که یک دشمن[...]بد آنها را بگوید قوم بختیاری خوب میدانند که نباید اجازه دهند دشمنان قسم خورده این مملکت از این اختلاف و اعتراض سواستفاده کنند
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
comment
0
2
comment برین خودتونو سیاه کنین!
دیگه بی حرمتی واضحتر از این...
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
comment
1
0
comment بنده فکر می کنم بیشتر کسانی که به این سریال اعتراض کرده اند خودشان سریال رو کامل تماشا نکرده اند، فقط تکه ای از سریال که در آن اردکانی فحاشی می کند رو دست به دست کرده و تماشا کرده اند، و این هم مطمئناً برنامه ریزی عده ای فرصت طلب بوده هست، چنانچه در جائی به این اشاره می شود که این خانواده غیرت بختیاری ها رو ندارندو... و در قسمت سوم هم در جایی اشاره می شود که این خانواده از بختیاریها فقط اسمشو دارند...
دوستان بختیاری، باید این رو در نظر می گرفتند که در یک فیلم و هم در واقعیت ممکن هست کسی به کسی دیگر و حتی به اصالت او توهین کند، ولی این توهین ها فقط جنبه فیلم سازی و انتزاعی دارند، و اگر صبور باشند متوجه خواهند شد در ادامه این توهین پاسخ خود را خواهد گرفت.

با تشکر از انتشار نظر اینجانب
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
comment
1
1
comment از آقای سعید سلطانی که از کارگردانهای خوب سیما هستند و سریالهای خوبی مثل پس از باران و ستایش رو در کارنامه خود دارند و از ایل بزرگ بختیاری هستند میخوام سریالی در عظمت این قوم بزرگ در تاریخ 150سال اخیر ایران بسازند
پاسخ ها
comment
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
comment
comment کسی که سریالهایی از دسته پس از باران یا ستایش رو ساخته، بعید می دونم ازش بر بیاد واسه وقایع تاریخی فیلم بسازه.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
comment
1
0
comment خیلی جالب هست که اظهار نظرهای بنده رو انتشار ندادید، خجالت بکشید بابا. واقعاً تأسف دارم. بنده توضیحات کافی در مورد سریال داده بودم.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
comment
1
0
comment دوستان عزیز، بنده فکر می کنم کسایی که اعتراض کرده اند سریال رو کامل ندیده اند، یک نفری با بختیاریها دچار مشکل میشه و فحاشی می کنه و شما فقط اون قسمتش رو دیدید(فیلمهایی که از طریق موبایل دست به دست شده اند)، اولاً وقتی مشکلی بین دو نفر اتفاق میافته به هم فحاشی هم می کنن همین اتفاقها تو واقعیتم می افته، دوماً در جای دیگری دیالوگی داره که اشاره می کنه به این که این خانواده بختیاری واقعی نیستند، و در جای دیگری هم میگه این خانواده غیرت بختیاری ها رو ندارند، یعنی با بختیاریهای واقعی فرق دارند، این سریال آنقدر جالب ساخته شده است که من فکر می کنم برای تلویزیون ایران بیسابقه هستش.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار