شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۶۶۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۲
10 مشکلی که نادری هنوز دارد
کافی است که این روزها سری به این خیابان بزنید و روی پیاده رو و سنگفرش آن گام بردارید، تا ببینید خاک و غبار همه جا را گرفته و این اصلا شایسته یک کلانشهر نیست و موجب ایجاد آلودگی و نازیبایی این خیابان می شود.

روزنامه کارون در مطلبی تحلیلی به قلم «محمد رضایی» از وضعیت خیابان نادری(سلمان فارسی) اهواز انتقاد کرد. متن این یادداشت را در زیر می خوانید:

 خیابان نادری به عنوان یکی از خیابانهای اصلی اهواز،پس از گذشت سال های زیاد از حالت نیمه فعال و پرتنش سرانجام از 20 بهمن امسال بازگشایی شد.

طولانی بودن روند اجرای پروژه های مربوط به این خیابان از یک سو و نبود هیچگونه بازه زمانی و عدم اطلاع رسانی مشخص درسالهای گذشته مشکلات مردم اهواز را برای تردد در آن دوچندان ساخته بود،  اما به هر حال با بازگشایی دوباره این خیابان شاهد آن می باشیم که بخشی از مشکلات اساسی آن مانند هم سطح نبودن و کم عرض بودن پیاده روها به پایان رسیده است.

 در همین حال مشاهدات مان از این خیابان باعث شد در سطوری کوتاه گوشه ای از مشکلات باقیمانده نادری(سلمان فارسی) را خدمت مسئولان پروژه، شهرداری منطقه،سازمانهای مرتبط و ... عرض کنیم، تا برای رفع آن و آسایش بیشتر شهروندان تلاش نمایند:

 لزوم تامین امنیت جانی و مالی مردم 

خیابان نادری این روزها با توجه به فرا رسیدن ایام پایانی سال و در پیش بودن نوروز باستانی به محل اصلی خرید مردم تبدیل شده و با توجه به افزایش تردد شهروندان نیاز است که در زمینه تامین امنیت آنان و جلوگیری از هرگونه درگیری، سرقت و ... جایگاه های خاصی برای استقرار نیرو های انتظامی و همچنین برقراری شیفت های گشت پیاده برای نظارت بر امنیت این خیابان اقدام گردد. البته در مشاهدات خود شاهد حضور نیروهای انتظامی در این خیابان بوده ایم، اما معتقدیم که برای حفظ امنیت جانی و مالی مردم شهید پرور اهواز در این خیابان بازهم باید کارها کرد و با برنامه ریزی جلوی هرگونه اختلال در امنیت مردم را گرفت.

 

بکارگیری سیستم های مانیتورینگ

 امروزه شاهد هستیم که در بسیاری از خیابان های اصلی کلانشهر ها از سیستم های مانیتورینگ حفاظتی استفاده می شود که از مزایای آن می توان به کنترل روند عبور و مرور، آگاهی مستقیم مسولان از روند و اتفاقات  یاد کرد. به عنوان مثال، بکارگیری سیستم های مونیتورینگ و دوربین های نظارتی باعث می شود که در مواقع خاصی از قبیل حوادث غیر مترقبه و به وجود آمدن مشکلات امنیتی  (با توجه به گستردگی اصناف فعال در این خیابان و وجود شعبات بانک ها و...) نیروهای مرتبط به موقع برای رفع مشکل و حتی برآورد میزان خسارت ها از طریق نمای مستقیم وارد عمل شده و در این راه بسیار خوب عمل نمایند.

لطفا اول آب بخورید و...

 جدای از نکات بیان شده،این خیابان تنها به یک پیاده رو تبدیل شده است و آن هم پیاده رویی که نه خبری از سرویس های آبخوری در آن است و نه بهداشتی...

 با توجه به گرمای هوای اهواز در بسیاری از روزهای سال و همچنین طولانی بودن مسیر تردد در این خیابان، نیاز نادری به تجهیز آبخوری ها و سرویس بهداشتی بسیار احساس شده و نبود آن باعث ایجاد مشکلات بسیاری برای مردم می شود.

ویراژ موتورسواران در میان مردم

ازدحام شهروندان اهوازی به این خیابان بگونه ای است که تمامی عرض خیابان را اشغال می کند، با این وجود آیا صلاح است که متور سواران هنوز هم اجازه تردد در میان مردم را داشته باشند؟آن هم با این سرعت؟

در حال حاضر در بخش غربی خیابان نادری شاهد تردد موتورسوارانی هستیم که باعث آزار و اذیت عابران پیاده و خانواده ها شده و امکان بروز حادثه و تصادف در این خیابان را بیشتر کرده اند.

بی نظمی تاکسی ها

خیابان نادری در اهواز، حکم ترمینال آزادی تهران را دارد. بازارهای موازی نادری، امام خمینی و طالقانی با همه

خیابان ها و بازارهای فرعی آن برای شهروندان این روزها جذبه فراوانی دارند، اما در این میان باری را که خیابان نادری بر دوش می کشد بیش از هر جای دیگری است.

وجود ترمینال شرکت اتوبوسرانی بلوار ساحلی،

تاکسی ها و ... در آینده نیز ایستگاه های مترو در این خیابان دست یاری مسئولان شهرداری، اتوبوسرانی و ...  را می طلبد. چراکه این روزها و با وجود اینکه تردد خودرو در بخش های عمده آن ممنوع است بازهم در قسمت هایی مانند تقاطع نادری و 30 متری (محل پل قدیم) هنوز بی نظمی در محل استقرار تاکسی ها بیداد  می کند.نادری این روزها زیبا شده اما بازهم شاهد فریادهای راننده های عزیز و زحمتکش تاکسی در این قسمت هستیم و جا دارد که مسئولان برای ایجاد نظم در این تقاطع سریعا وارد عمل شده و با ایجاد مسیر ویژه تاکسی ها و نظارت مستقیم سازمان تاکسیرانی اهواز (با ایجاد جایگاه) شاهد رفع این مشکل باشیم.

افتتاح با گرد و غبار برجای مانده

 با وجود پایان روند ساخت و ساز، نادری کماکان گرد و غبار ناشی از فعالیت های عمرانی سالیان گذشته را به همراه دارد! گویا تسریع در اجرای مراحل پایانی این پروژه و افتتاح آن (20 بهمن)  قبل از  راهپیمایی 22 بهمن مردم باعث شده که کار نظافت و غبار روبی این خیابان بخوبی انجام نشود.کافی است که این روزها سری به این خیابان بزنید و روی پیاده رو و سنگفرش آن گام بردارید، تا ببینید خاک و غبار همه جا را گرفته و این اصلا شایسته یک کلانشهر نیست و موجب ایجاد آلودگی و نازیبایی این خیابان می شود.

کمبود فضای سبز

  یکی از نیازهای دیگر این خیابان که واقعا جای آن احساس می شود، کمبود فضای سبز است.

 همه ما می دانیم که در بین این همه شلوغی، همهمه ، بازار و ... انسان به فضایی برای استراحت و نشستن نیاز دارد. در حال حاضر سکوهایی برای نشستن از سوی پیمانکار این پروژه تعبیه شده و درخت های نخلی (هرچند پیچیده در گونی!) در بخش غربی کاشته شده است اما نباید به این مقدار کم رضایت داد. نادری به سرسبزی و شادابی نیاز دارد و بوجود آمدن این فضا می تواند کمک های فراوانی به کاهش استرس، فشار روزمرگی و حتی از کوره در رفتن های برخی از شهروندان در گرمای بالای پنجاه درجه تابستان کند!

ماجرای قطار و یک نکته!

 در خبرها داشتیم که «سوت قطار در نادری» و ...! البته ما که چیزی ندیدیم.از سوی دیگر از راه نیفتادن قطارها هم خوشحال شدیم، چراکه در میان این خیل جمعیت و با توجه به تقسیم بندی نشدن عرض این خیابان برای عبور وسایط نقلیه حتما در همان روزهای اول شاهد بروز حوادثی برای شهروندان می بودیم. به هر حال این خیابان با توجه به طولانی بودنش و نیاز برخی از شهروندان میانسال و ... برای دسترسی به بخش های خاص آن به این واسیط نقلیه نیازمند است و چه خوب است که مسئولان شهرداری در این زمینه با در نظر گرفتن نکات مهندسی و ایمنی شهروندان وارد کار شوند.

مردم به دنبال جای پارک

 فقر پارکینگ و تنگ بودن کوچه ها و خیابان های منتهی به نادری واقعا مردم را کلافه می کند. به خصوص اینکه خیابان نادری به عنوان محوری ترین مرکز خرید و فروش و مراجعات روزمره مردم شناخته شده است.

 در حال حاضر مردم برای دستیابی به این خیابان به ناچار ساعت ها برای پیدا کردن جای مناسب برای پارک کردن  خودروی خود سرگردانند و به دنبال یک پارکینگ درست ودرمان می گردند.با توجه به این مسائل بهتر است شهرداری اهواز و شخص شهردار سریعا وارد کار شده و برای تسهیل در ساخت و ساز پارکینگ و جذابیت بیشتر ساخت پارکینگ برای سرمایه گذاران تسهیلات و تخفیف های بیشتری قائل شوند.

نبود پایگاه اورژانس

 نبود نیروهای مستقر امدادی و پایگاه اورژانس در این خیابان را می توان از دیگر مشکلات این خیابان برشمرد. با توجه اکثریت افرادی که در این معبر اصلی اهواز تردد می کنند، طول و عرض این خیابان به نحوی است که حد اقل باید در دو نقطه آن شاهد برپایی و استقرار نیروهای امدادی و پزشکی باشیم.

در خاتمه؛ امیدواریم مابقی مشکلات این خیابان نیز به سرعت حل و فصل شده و شاهد زیبایی شهر اهواز و میزبانی خوب این کلانشهر از مسافران نوروزی باشیم.


لینک مطلب :

 http://karoondaily.ir/?News_Id=18652

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
مهدي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
comment
3
0
comment به جاي اين همه انتقاد بذاريد سيد أولاد رسول الله كاركند قاليبافم بياد خرابش ميكنيد
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار