شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۶۶۳۷
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۱
سیاحی خبر داد:
معاون عمراني استاندار خوزستان به تكرار برخی مشكلات در هر سال، در آستانه عيد نوروز و سفر كاروان‌هاي راهيان نور به استان اشاره كرد و افزود: عدم توسعه‌يافتگي استان موجب شده که هر سال با اين موضوعات و مشكلات مواجه شويم؛ اگرچه اقدامات بسيار خوبي در اين زمينه انجام شده است ولي هنوز مشكلاتی وجود دارد.
احمد سياحي در جلسه ستاد راهيان نور كه روز گذشته(شنبه، 26 بهمن ماه) در استانداري خوزستان برگزار شد، اظهاركرد: ستادهاي نوروزي و راهيان نور به گونه‌اي به هم پيوسته و داراي نقاط مشتركي هستند؛ چه بسا افرادي كه در قالب مسافر نوروزي به استان سفر مي‌كنند، از يادمان‌ها و مناطق عملياتي نيز بازديد کنند. واقعيت اين است كه هر كاري در جهت ارائه خدمات مطلوب و ارتقاي ايمني سفرها براي هر كدام از اين دو گروه انجام شود، ديگري نيز از اين خدمات بهره‌مند خواهد شد.
 
معاون عمراني استانداري خوزستان بيان كرد: نشان دادن اين همه شجاعت، ايثارگري، فداكاري و مقاومت به نسل‌هاي بعدي، در قالب كاروان‌هاي راهيان نور ميسر مي شود؛ هرچند اين عزيزان چه در قالب مسافر نوروزي و چه كاروان راهيان نور در بازديد از يادمان‌ها، برداشت لازم را خواهند كرد و اين فضا تأثيرگذاري که باید را خواهد داشت.
 
سياحي با بيان اين كه استان خوزستان ملي‌ترين استان كشور است، تصريح كرد: ثبت 36 نقطه عملياتي دفاع مقدس و ثبت 13 يادمان در استان خوزستان نشان دهنده مقاومت بي‌نظير اين استان در 8 سال دفاع مقدس است. لذا بايد زمينه لازم براي بهره‌برداري كاروانيان راهيان نور از اين فرصت و فضا به خوبي فراهم شود و خدمات مناسبي دريافت كنند.
 
معاون عمراني استانداري خوزستان در ادامه به عدم حضور مديران كل برخي دستگاه‌هاي اجرايي در اين جلسه اشاره كرد و گفت: اين جلسات داراي بالاترين سطح در ميان جلسات ديگر است لذا عدم حضور مديران دستگاه‌هاي اجرايي موجب مي‌شود در برخي اهداف و زمينه‌ها كار به خوبي پيش نرود. به نظر مي رسد سيستم ارزيابي دقيق و درستي از عملكرد دستگاه‌هاي اجرايي نداريم، لازم است بدانيم كه دستگاه‌هاي اجرايي و خدماتي تا چه اندازه از مهمانان نوروزي و كاروان‌هاي راهيان نور در خصوص عملكرد دستگاه خود نظرسنجي مي‌كنند.
 
سياحي در ادامه پاكسازي زيارتگاه‌ها و يادمان‌ها را يكي از اقدامات ضروري عنوان كرد و گفت: قبول داريم كه شهرداري‌ها در خصوص ارائه خدمات با مشكلات بسياري مواجه هستند ولي با توجه به اهميت موضوع، دستگاه‌ها با هماهنگي و همكاري شهرداري‌ها اقدام به پاكسازي يادمان‌ها كنند و باید به اين امر به طور جدي و اساسي پرداخته شود.
 
وي تاکید کرد: برنامه‌ريزي جهت انجام اقدامات كوتاه‌مدت و بلندمدت در دستور كار قرار بگيرد. گرچه انتظار نداريم همه كارها را امروز انجام دهيد ولي براي سال‌هاي بعد بايد اقدامات به گونه‌اي پيش روند كه مشكلات كمتري داشته باشيم.
 
معاون عمراني استاندار خوزستان اظهار كرد: در خوزستان جاذبه‌هاي گردشگري كمي نداريم؛ در نمايشگاه صنايع دستي كه اخيراً در اهواز بر پا شد، كارهاي بي نظيري ارائه شده بود كه لازم است صنايع دستي استان در اين ايام به مهمانان معرفي شود.
 
سياحي به دو ضرورت بسيار مهم يعني امنيت و بهداشت عمومي كاروان‌هاي راهيان نور و مهمانان نوروزي در استان اشاره كرد و اظهار داشت: برنامه‌ريزي بسيار خوبي در اين دو مقوله انجام شده است؛ امنيت كاروان‌هاي راهيان نور و مهمانان نوروزي بسيار حائز اهميت است كه بايد مورد توجه قرار بگيرد. ما حافظ امنيت جان و سلامت مهمانان نوروزي و كاروان‌هاي راهيان نور هستيم و اين را وظيفه ذاتي، ملي، سازماني و شرعي خود مي‌دانيم. همچنين با توجه به برنامه‌ريزي برگزاري مانور بهداشت عمومي در استان، باید اقدامات لازم در جهت ارتقاي بهداشت عمومي مسافران در استان خوزستان، در دستور كار قرار بگيرد.
 
وي خطاب به دستگاه‌هايي كه قصد توزيع بروشور ميان مهمانان نوروزي و كاروان‌هاي راهيان نور را دارند، گفت: بروشورهايي واقع‌بينانه به مردم و مسافران ارائه شود. دستگاه‌ها در اين زمينه با هم هماهنگ باشند؛ به طور نمونه در كنار معرفي جاذبه‌هاي گردشگري، يادمان‌ها نيز معرفي مي‌شود و در كنار همه اين ها هشدارها و توصيه‌هاي پليس در خصوص نقاط حادثه‌خيز را در اين بروشورها بگنجانيد.
 
معاون عمراني استانداري خوزستان اظهاركرد: عدم وجود پاركينگ در محل يادمان‌ها يك معضل است كه بايد فكري جدي و اساسي در اين زمينه شود. همچنين در خروجي يادمان‌ها و مناطق عملياتي هدايت اتوبوس‌ها و جلوگيري از ايجاد گره ترافيكي در اين نقاط از جمله مباحث بسيار مهمي است كه بايد به آن توجه شود.
 
سياحي افزود: تأكيد مي‌شود از اتوبوس‌هاي درجه يك و مناسب براي جابجايي كاروان‌هاي راهيان نور استفاده شود، برخي از اتوبوس‌ها در شأن زائران نيست.
 
وي به دغدغه شهرداري‌ها در خصوص حفاري‌هاي صورت گرفته در شهرها اشاره كرد و گفت: درست است كه نبايد در انجام كارهاي اجرايي هيچ خللي ايجاد شود ولي با توجه به حجم تردد مهمانان نوروزي و كاروان‌هاي راهيان نور در شهرها، بايد دستگاه‌هايي كه اقدام به حفاري كرده‌اند نسبت به ترميم نوار حفاري اقدام كنند و ترميم نوار حفاري به خصوص در هسته مركزي شهرها در اولويت قرار بگيرد.
 
معاون عمراني استاندار خوزستان در خصوص تردد تانكرهاي نفتي عراقي در جاده‌هاي استان اظهاركرد: استاندار خوزستان در اين رابطه با وزير راه و شهرسازي مكاتبه‌اي انجام داد و درخواست شد كه از 20 اسفندماه تردد اين تانكرها در جاده‌هاي استان محدود شود. البته لازم است پليس‌راه نيز در اين زمينه مكاتبات لازم را با مسئولان داشته باشد تا كار به نتيجه برسد.
 
سياحي به اظهارات برخي شهرداران در خصوص سرعت‌گيرها در سطح شهرها اشاره كرد و گفت: ما مخالف سرعت‌گيرها هستيم ولي تا زماني كه ابزار ديگري براي كنترل سرعت و كاهش حوادث رانندگي ناشي از سرعت غيرمجاز وجود نداشته باشد، نمي‌توان سرعت‌گير را حذف كرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار