اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۶۶۸۸
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۷
بدنبال افزایش اجاره بها غرفه داران میدان الغدیر :
مدیرعامل سازمان میادین شهرداری اهواز یادآورشد: در حال حاضر تناسبی میان اجاره بها غرفه داران و کیوسکداران مطبوعات وجود ندارد. در شرایط فعلی هر دو ماهانه 70 تا 80 هزار تومان به شهرداری اهواز اجاره می دهند در صورتی که همگان می دانند درآمد ماهانه غرفه داران با کیوسکداران مطبوعات قابل قیاس نیست.
شوشان:   افزایش اجاره بهاي غرفه هاي ميدان تره بار اهواز طي روزهاي اخير با واكنش و اعتراض غرفه داران روبرو شده است.در همين خصوص تعدادی از غرفه داران میدان تره بار الغدیر اعتراض و نارضایتی خود را اعلام نمودند.

 یکی از این غرفه داران گفت: بالغ بر 120 غرفه دراین بازار قرار گرفته ولی هیچ گونه امکاناتی رفاهی درآن طراحی نشده است ،حتی لوله فاضلاب آن کشش لازم را برای
دفع فاضلاب ندارد و از طریق لوله ای به چاهک دیگر سرزیر می شود که باز در هوای آزاد خشک شده و بر روی تره بار و میوه ها می نشیند.
 
سيد محمد يادگاري افزود: شهرداری در خصوص رفع این مشکل کاری نکرده ولی می گوید خودتان باید خرج کنید و مغازه داران چون اجاره پرداخت می کنند وملک شخصی شان نیست راضی به همکاری دراین خصوص نیستند.

 وی گفت: غرفه داران میدان تره بار الغدیر متمایل به همکاری جهت نظافت ، نگهداری ، فضای سبزو حفظ بازار هستند و اگر کاربه آنها واگذار شود خودشان مدیریت و برنامه ریزی لازم را انجام می دهند.

دیگر غرفه دار این بازار "رضا فرازمند پور "نام دارد که از وضعیت بهداشت محیط و وجود جوی های روباز در محیط شکایت می کند.

وی گفت: امنیت لازم برای کسانی که در این بازار فعالیت می کنند وجود ندارد ونیازمند حضور ماموران نیروی انتظامی است تا از سرقت ها جلوگیری شود.

وی می افزاید : میادین تره بار کارشناسان خود را به اینجا فرستاده ولی بیشترین چیزی که از آنها می بینیم فقط وعده است و درخواست ما این است که بخش های مختلف از جمله نظافت ، نگهداری را به ما واگذار کنند چرا که شهرداری و میادین تره بارنشان داده که از عهده کار برنمی آید.

عضو اتحادیه میوه وتره بار اهواز هم می گوید : طبق توافقنامه اتحادیه میادین وتره بار اهواز و میادین وتره بار شهرداری اهواز ،اجاره بهای غرفه های بازار میادین تره بار هر سه سال یک بار افزایش می یابد و باید 10 الی 20 درصد افزایش یابد ولی شاهد افزایش یکباره کرایه بوده ایم که اعتراض غرفه داران را دربرداشته است.

كبيريان گفت: سال گذشته مبلغ اجاره بها دربازار میدان تره باراهواز 70 هزارتومان بود که امسال یکباره مبلغ بین 920 تا 970 هزار تومان افزایش یافته است که رشد بالای 1000 درصد است.

وی با اشاره به اینکه سازمان میادین وتره بار شهرداری علت افزایش کرایه را افزایش درآمد غرفه داران بیان کرده می گوید : غرفه داران براین نظرهستند که یا از کار دست بکشند یا مبلغی بالاتر از 70 هزارتومان پرداخت نمی کنند .

سپهري عضو ديگر اتحاديه تره بار اهواز هم گفت: دراین بازار زیرساختی های لازم وجودندارد واز حداقل امکانات مثل سرویس های بهداشتی ، مسجد ، بانک (فقط یک بانک کشاورزی وجود دارد که جوابگو نیست ) محروم مانده است .همچنین روشنایی لازم برای فعالیت کسبه وجود ندارد پس چگونه انتظار دارند که غرفه داران مبلغ بیشتری را پرداخت نمایند.

وی می افزاید : سال گذشته مبلغ کرایه بازار میادین وتره بار درشهر اصفهان 80 هزارتومان بود که به 153 هزارتومان درامسال رسیده است اما وضعیت بازار میادین اهواز گونه یی است که درفصل بارندگی ها به لجنزار تبدیل می شود .

در این ارتباط  رضا سعادت مدیرعامل سازمان میادین شهرداری اهواز در گفتگو با خبرنگار شوشان گفت: در ابتدا باید بگویم افزایش اجاره بها غرفه داران میدان الغدیر اهواز در زمان مدیرعامل سابق انجام شده است . وی بیان داشت: اعتبار عرصه و اعیان این میدان متعلق به شهرداری اهواز است.طبق قراداد فی مابین شهرداری اهواز و غرفه داران هر 3 سال یکبار می بایست در میزان اجاره بها تغییراتی صورت گیرد که با توجه به انقضای زمان ان ؛ کارشناس رسمی دادگستری ضمن بازدید از میدان قیمت جدیدی برای اجاره بها در نظر گرفت. ضمن اینکه در قرارداد به صراحت بیان شده است که هزینه حراست، نظافت و نگهبانی میدان میوه و تره بار بر عهده مستاجران و غرفه داران است.

مدیرعامل سازمان میادین شهرداری اهواز بیان داشت: در قرارداد همچنین ذکر شده است که مستاجر می بایست هزینه شارژ هزینه های میدان را جدای از پرداخت اجاره بپردازد. 

سعادت ادامه داد:یکی از مجرب ترین کارشناسان رسمی دادگستری این میزان اجاره بها ( ماهانه بین 920 تا 970 هزار تومان) تعیین کرده است . اما میزان اجاره بها قابل مذاکره است و غرفه داران در صورت اعتراض می توانند در جلسه ای با شهردار اهواز برای میزان جدید اجاره بها به توافق برسند.

مدیرعامل سازمان میادین شهرداری اهواز یادآورشد: در حال حاضر تناسبی میان اجاره بها غرفه داران و کیوسکداران مطبوعات وجود ندارد. در شرایط فعلی  هر دو  ماهانه 70 تا 80 هزار تومان به شهرداری اهواز اجاره می دهند در صورتی که همگان می دانند درآمد ماهانه  غرفه داران با کیوسکداران مطبوعات قابل قیاس نیست. 

مدیرعامل سازمان میادین شهرداری اهواز ادامه داد: مشکل فاضلاب میدان تره بار الغدیر ارتباطی  به شهرداری اهواز ندارد و ساماندهی آن با شرکت آب و فاضلاب اهواز است. اما سایر خدمات مانند نظافت ، فضای سبز و سرویس بهداشتی در این محل از سوی شهرداری اهواز تعبیه شده است.

سعادت  ساماندهی و بهبود وضعیت خدماتی میدان میوه و تره بار الغذیر اهواز را از اولویت های این سازمان برشمرد و گفت: هدف سازمان میادین شهرداری اهواز ارتقای خدمات در این میدان است . سعی ما این است که سفره شهروندان را سرو سامان دهیم و تمامی موازین بهداشتی در ارائه سبد میوه خانوار در این میدان رعایت شود. 
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
انتشار یافته: ۸
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
comment
1
0
comment از غرفه نخودي در ميدان تره بار بازديد كنيد. ظرفيت دارد و نيازمند توسعه. از شوشان تشكر داريم
comment
ميلاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
comment
1
1
comment با تشكر از شهردار و سازمان ميادين وتره بار اين غرفه داران ماهانه بالاي يكصد ميليون تومان درآمد دارن اگر ميدونستيم اينها هفتاد تومان در ماه اجاره ميدن پس ما هم غرفه ميخواهيم يعني غرفه براي اينها حلال وما حرام اين افزايش اجاره بها بجاست تازه كمتر هم هستش به نظرم بايد بالاي دوميليون تومان باشد
comment
غرفه دار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
comment
0
0
comment من با ميلاد مخالفم. نه بخاطر اينكه غرفه دارم بخاطر اينكه حاظريم ماهي يك ميليون اجاره غرفه تره بار بديم ولي در عوض خدمات بدن به ما. خدا كند مهندس سعادت كه جديد آمده پيگير ما باشد
comment
عامري
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
comment
0
0
comment از سايت خبرنگاري شوشان تشكر داريم . من غرفه دارم و در كار ميوه هستم . گوجه و پرتقال ولي دوست دارم دلالي كم شود در ميادين تره بار . از گزارش شما تشكر دارم و بالاخره مشكل نظافت حل ميشه فقط خواسته ما اين است اجاره را كم كنيد از غرفه داران
comment
دانايي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
comment
0
0
comment از سردبير محترم شوشان تشكر ويژه داريم كه در راستاي پيگيري حق و حقوق غرفه داران تره بار پيشقدم شد. شوشان در بين ما غرفه داران به خوبي ياد مي شود. انشاله وضع بهبود يابد
comment
فرزاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
comment
0
0
comment واقعا غرفه دار ها روشون میشه با 70 هزار تومن کرایه اعتراض هم بکنن
comment
فرزاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
comment
0
0
comment واقعا غرفه دار ها روشون میشه با 70 هزار تومن کرایه اعتراض هم بکنن
comment
خادم بيگي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
comment
0
0
comment ما جمعي از شهروندان اهوازي از پيگيري هاي سردبير محترم شوشان بويژه در خصوص غرفه داران ميوه و تره بار تشكر مي كنيم. جناب حلالي و عبداله نژاد تشكر تشكر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار