شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۶۷۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۰
مدیرکل ورزش و جوانان استان خوزستان:
کیانی زاده ادامه داد: مدیرکل قبلی حدود چهار سال در استان کار کرد و زحمات زیادی برای توسعه ورزش استان کشید ولی خیلی از پروژه ها نیمه تمام ماند که ما تکمیل این پروژه ها را در اولویت کار خود قرار داده ایم.
شوشان- میثم حلالی نصب : فرامرز کیانی زاده مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در اولین نشست خبری خود در خصوص هدف گذاری و برنامه های اداره کل ورزش استان برای توسعه ورزش خوزستان اظهار کرد: انعکاس اخبار ورزشی توسط رسانه های مختلف استان بدون شک باعث بالارفتن روحیه و انگیزه ورزشکاران می شود و خانواده های این ورزشکاران نیز بیشتر فرزندان خود را مورد حمایت قرار می دهند، همچنین انعکاس اخبار ورزش قهرمانی استان باعث می شود مسئولان استان توجه بیشتری به رشته های مدال آور داشته باشند که همین امر موجب بالا رفتن انگیزه قهرمانان استان می شود.
مدیر کل ورزش و جوانان خوزستان ادامه داد: یکی دیگر از مسایلی که در ابتدای کار باید به آن توجه داشت؛ بحث انتقادات و پیشنهادات است. به هیچ عنوان از بیان ضعف ها و انتقادات ناراحت نمی شویم بلکه دانستن ضعف ها به ما کمک می کند تا آنها را برطرف کنیم و در جهت توسعه و رشد ورزش استان بهتر گام برداریم.
وی بیان کرد: ما این وعده را می دهیم که اگر رسانه ها بتوانند انتقاد یا پیشنهادی را در خصوص طرحی مطرح کنند که به عملیاتی شدن منجر شود به صورت ویژه از آنها تقدیر خواهیم کرد.
کیانی زاده با بیان اینکه به اعتقاد من اگر در برنامه 90 زیر سئوال برویم بهتر از آن است که در مسابقات آسیایی زیر سئوال برویم، گفت: در دو ماه گذشته می دانستیم که ورزشگاه الغدیر ضعف هایی دارد ولی با وجود این، بازی فولاد را در این ورزشگاه برگزار کردیم و همین امر باعث شد ضعف های این ورزشگاه به برنامه 90 کشیده شود و مجموعه برای برطرف کردن ضعف ها زیر فشار رود و مشکلات هر چه سریعتر برطرف شوند.
وی اظهار کرد: خیلی از مدیران در دستگاه های مختلف استان به دلایلی از قبیل ترس و احتیاط به معاونان خود اجازه صحبت کردن و مصاحبه را نمی دهند ولی برنامه ما خلاف این موضوع است و ما قصد داریم در برخی موارد به آنها اختیار کامل دهیم تا بتوانند ارتباط خوبی با رسانه ها داشته باشند زیرا مدیر خوب فردی است که پس از خود چند مدیر پاسخگو در مجموعه خود داشته باشد.
مدیر کل ورزش و جوانان خوزستان اظهار کرد: در بحث برنامه های خود به مدیریت علمی همراه با برنامه ریزی و برنامه مداری اعتقاد دارم و معتقدم که به تمامی کارها باید به صورت علمی نگاه کنیم.
وی بیان کرد: بدون شک از این به بعد شاهد یک مدیریت علمی تر و نوین تر خواهد بود و دیگر مانند مدیران گذشته به صورت سنتی کار نمی کنیم.
کیانی زاده ادامه داد: مدیرکل قبلی حدود چهار سال در استان کار کرد و زحمات زیادی برای توسعه ورزش استان کشید ولی خیلی از پروژه ها نیمه تمام ماند که ما تکمیل این پروژه ها را در اولویت کار خود قرار داده ایم.
وی افزود: اداره کل ورزش و جوانان استان اداره ای خدماتی و مصرفی است و مانند برخی از سازمان ها نمی تواند بدون اکتفا به دیگران روی پای خود بایستد و باید مدیران آن به دنبال تعامل و ارتباط باشند تا به نتیجه برسند.
مدیر کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: اگر مدیر شهرستانی با فرماندار و نماینده مجلس آن شهرستان ارتباط و تعامل خوبی نداشته باشد نمی تواند در کار خود موفق شود و ناچاریم جایگزینی برای مدیر آن شهرستان پیدا کنیم، همچنین اگر اداره کل ورزش و جوانان با استاندار تعامل خوبی نداشته باشد نمی تواند از حمایت های استاندار برخوردار شود و به عقیده من باید مدیریت را کنار بگذارد.
کیانی زاده تصریح کرد: در یک دوره به دلیل عدم تعامل مدیرکل با استاندار حدود سه سال ورزش به استان آسیب های جدی وارد شد و از حق خود محروم ماند در حالی که در آن دوره باتوجه به بند (ب) می توانستیم چندین میلیارد تومان بودجه برای ورزش استان جذب کنیم.
وی اظهار کرد: یکی از کار هایی که مدنظر من است؛ تشکیل شورای ورزش استان است زیرا اتاق فکر ورزش در سال های گذشته نتوانست به ورزش استان کمک کند. شورای ورزش استان نهاد و مرجع قانونی است و مصوبات آن نیز قانونی تر است و ضمانت اجرایی مصوبات بیشتر است.
مدیر کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: برنامه ریزی و هدف گذاری برای شهرستان ها و ایجاد تقویم ورزشی برای آنها یکی دیگر از برنامه های اصلی برای سال آینده است.
وی بیان کرد: اعتقاد داریم که اگر این هدف گذاری سه سال تداوم داشته باشد ورزش خوزستان می تواند از ورزش کشور نیز جلو بزند.
کیانی زاده تصریح کرد: در سال های گذشته بر اساس طرح آمایش در شهرستان ها اقداماتی انجام شد ولی بر اساس این طرح کار چندانی انجام نشد و حتی یک ریال هم به رشته خواصی در شهرستانی بودجه داده نشد و قصد داریم این طرح را بازنگری کنیم و به شهرستان ها بیشتر کمک کنیم.
وی ادامه داد: همچنین راه اندازی کمیته رشته های پرمدال با هشت تیم در قالب طرح آمایش یکی دیگر از برنامه های ما در هدف گذاری که داریم به شمار می رود.
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان تصریح کرد: تجهیز و راه اندازی پایگاه قهرمانی در سطح استان در چند ماه آینده یکی دیگر از برنامه های اصلی ما به شمار می رود.
وی بیان کرد: برگزاری مسابقات المپیاد ورزشی استان می تواند عامل مهمی برای توسعه ورزش همگانی باشد زیرا بحث استعدادیابی و بالارفتن انگیزه ورزشکاران و قهرمان پروری را به دنبال دارد.
کیانی زاده اظهار کرد: یکی از مشکلات عمده ما در این چند سال این بود که تیم های ورزشی ما تحت پوشش ادارات قرار نمی گرفتند که همین امر باعث شد تیم هایی نظیر جودو و بدمینتون استان به شدت در لیگ برتر آسیب ببیند و دسته ای دیگر از تیم ها نظیر دوچرخه سواری به دلیل عدم حمایت نتواند وارد لیگ برتر شود.
وی ادامه داد: صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان اکنون در سطح کشوری وجود دارد ولی سعی داریم این صندوق را در سطح استان نیز ایجاد کنیم.
مدیر کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: در بحث همگانی نیز قصد تشکیل شورای ورزش همگانی را داریم ولی باید به دنبال ورزش همگانی پایدار باشیم.
وی با بیان اینکه به بحث آموزش اعتقاد زیادی دارم، اظهار کرد: در برخی از رشته های ورزشی مربیان درجه سه زیادی است که برای آنها کلاس ارتقای درجه برگزار نمی شود و تنها در طول سال کلاس درجه سه برگزار می شود به همین تعداد آنها بالارفته است. باید در این رشته ها شرایط را برای ارتقای مربیان به درجه های بالاتر فراهم کرد.
کیانی زاده ادامه داد: در بحث عمرانی نیز اولویت اصلی ما تکمیل پروژه های نیمه تمام است که در این در این سه سال گذشته اعتبارات عمرانی خوبی را برای تکمیل آنها دریافت نکرده ایم.
وی افزود: برای اینکه سرانه فضای ورزشی استان را افزایش دهیم ایجاد فضاهای ورزشی روباز را در اولویت کار خود قرار می دهیم.
مدیر کل ورزش و جوانان خوزستان با بیان اینکه ضعف ها باعث می شود چرخ ورزش شهرستان ها به خوبی نچرخد، گفت: در خصوص بخش کارکنان نیز در خیلی از شهرستان ها با کمبود نیرو مواجه هستیم تا حدی که در برخی شهرستان ها برای مدیریت اداره ورزش و جوانان هیچ نیرویی نداریم ولی سعی داریم مجوز جذب نیروهای کارشناس را برای پر کردن فضاهای خالی ادارات خود دریافت کنیم تا بتوانیم ضعف را پوشش دهیم.
کیانی زاده تصریح کرد: اگرچه ره اندازی اداره ورزش و جوانان اهواز مشکلات و اختلاف نظراتی را برای ما به دنبال دارد ولی اگر این مسایل را تحمل کنیم می توانیم به نتایج مثبتی برسیم.
وی در خصوص توسعه ورزش بانوان استان اظهار کرد: اکنون بیش از 90 درصد مدال هایی که در بخش قهرمانی دریافت می کنیم توسط آقایان است ولی به همان تعداد هم در بخش بانوان مدال وجود دارد که از آن بی بهره ایم. سعی داریم توجه بیشتری به بخش بانوان داشته باشیم و همچنین به بخش توسعه ورزش همگانی بیشتر توجه می کنیم.
مدیر کل ورزش و جوانان خوزستان در خصوص نبود نماینده ای از خوزستان در تیم ملی فوتبال گفت: متاسفانه با توجه به ظرفیتی که در این رشته در خوزستان وجود دارد همچنان در تیم ملی نماینده ای نداریم ولی با راه اندازی هیات فوتبال اهواز شاید بیشتر از گذشته دراین رشته پرطرفدار مطرح شویم.
وی با اشاره به برگزاری انتخابات رئیس هیات فوتبال خوزستان اظهار کرد: هر شخصی که فکر می کند توانمندی لازم را برای این سمت دارد می تواند نامزد شود ولی اولویت اصلی با اشخاصی است که سابقه مدیریتی داشته و به مسایل فنی آشنایی بیشتری دارند. خیلی ها اعتقاد دارند که افراد سیاسی می توانند از طریق ارتباطات خود بودجه برای فوتبال جذب کنند ولی سعی داریم از افراد ورزشی استان برای این سمت شخصی را با رای مجمع در نظر بگیریم. تا دوم اسفند ماه نیز فرصت برای ثبت نام وجود دارد و انتخابات مجمع نیز به سال آینده می کشد.
شکیبا معاون مالی اداره کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: از دیگر اولویت های پیش روی ما اتمام پروژه های نیمه تمام می باشد، زیرا در حال حاضر پروژه های نیم تمام استان بسیار هستند، مثلا پروژه هایی که باید از طریق اعتبارات ملی و نفت به پایان برسد 230 پروژه هستند و پروژه های مصوب سفر استانی هم 63 پروژه و 6 پروژه هم باید توسط شرکت توسعه اماکن ورزشی به انجام برسد که متاسفانه این مهم هیچ گونه پیشرفتی نداشته است از جمله سالن شهید سربندی اندیمشک و استادیوم اروندکنار و سالن 4هزار و 500 نفری اهواز، از طرفی دیگر حدود 52 پروژه بدلیل عدم تامین اعتبار تعطیل است که مربوط به سال 91 می باشد و از اعتبار 20 میلیارد تومانی ما تنها 30 درصد به ما اختصاص یافته است که اغلب این رقم هم به مطالبات معوقه پیمانکاران اختصاص یافت و اکنون حدود 2 میلیارد تومان کل بدهی ما می باشد.
وی ادامه داد: در حال حاضر پروژه 5 مهر آبادان طبق مصوبات سفر نیاز به اعتبارات مختلف دارد که 4میلیارد و 200 میلیون تومان آن را وزارت نفت، 700 میلیون تومان را استانداری و 700 میلیون تومان را اداره کل تامین کند، از این رو وزارت نفت تنها 800 میلیون تومان داده و اداره کل و استانداری هم هر کدام نیمی از اعتبار طرح را پرداخت کرده اند و بدلیل نوسانات در قیمت ها این مشکل بوجود آمده، اما طبق قول های انجام شده مبلغ یک میلیارد تومان قرار است از طریق وزارت نفت به ما پرداخت شود.
شکیبا بیان داشت: در حال حاضر سرانه ورزشی در کشور تا پایان برنامه پنجم برای هر نفر 2/1 متر مربع است و سرانه جهانی آن 2 متر مربع که این سرانه در خوزستان برای هر نفر 92 صدم برای هر نفر و میانگین کشوری اکنون 55 صدم است از این رو نیاز به اعتباری هنگفت برای انجام این مهم داریم به نحوی که برای اضافه نمودن هر صدم برای جمعیت استان اعتباری بالغ بر 37 میلیارد تومان نیاز است که از این سرانه می بایست 30 درصد سرپوشیده و 70 درصد روباز است.
همچنین کیانی زاده مدیرکل ورزش و جوانان استان در بخش دیگری از صحبت های خود و در پاسخ به سوال خبرنگار شوشان مبنی بر اینکه چرا علیرغم بیشترین جذب جوانان به ورزش محلات اما کمترین توجه به این ورزش می شود و هیچ وقت شاهد توسعه ورزش در محلات نیستیم گفت: یکی از عمده دلایل عدم توسعه ورزش در محلات اهواز، وجود زمین خواران است و متاسفانه این مسئله بسیار ورزش محلات را تحت تاثیر قرار داده است، جدای از این معضل بزرگ ورزش در اقتصاد خانواده ها تاثیرگذار است و همیشه بدلیل این اختلال و واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی شاهد طرد جوانان از ورزش به خصوص در ورزش محلات و ورزش قهرمانی هستیم و لطمه های فراوانی به ورزش قهرمانی وارد شده است.
وی ادامه داد: شاید دولت باید به ورزش به شکل مخابرات، برق و آب بنگرد و موضوع تامین سلامت و تولید قهرمان را در وهله بعد قرار دهد و تنها به فکر اقتصاد در ورزش باشد، اما طبیعتا سخت می توانیم در ورزش با این دیدگاه موفق شویم، اما این را هم باید بپذیریم که اگر پول نباشد و درآمد نباشد نمی توانیم زیرساخت ها را به نتیجه برسانیم، علیرغم تمامی این مشکلات باز هم وظیفه خود می دانیم که با کمک شهرداری و تمامی دستگاه ها برای ورزش همگانی برنامه ریزی های مناسبی انجام دهیم که اگر بحث پارکها به نتیجه برسد می توانیم به موفقیت های زیادی دست یابیم.
مدیر کل ورزش و جوانان خوزستان در پایان با اشاره به اشتغال قهرمانان گفت: متاسفانه این مهم یکی از معضلات ماست، متاسفانه اکنون در برخی از شهرهای استان مثل مسجدسلیمان علیرغم وجود قهرمانان فراوان شاهد بیکاری 5/43 درصدی هستیم و تنها برای رفع این معضل شعار شنیده ایم و عملی ندیده ایم و این باعث بی انگیزگی قهرمانان ما می شود، جالب این جاست حتی مجوز 150 استخدامی ما که در سال گذشته به ما داده شد و امتحان و مصاحبه انجام گرفت اما هنوز بدلیل عدم تامین اعتبار به نتیجه نرسیده است که این بسیار ما را در زمینه چارت اداری با مشکل مواجه کرده است.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۱
comment
comment
سیدهاشم شبیبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
comment
0
0
comment سلام،سئوالی ازحضرتعالی وسایرمسئولین فوتبال استان دارم،تاکنون4کتاب ازبنده چاپ شده وبه همان اندازه کتاب فوتبال آماده چاپ دارم،چکاربایدبکنم که درنظرشماکسی باشم که خدوم هستم وازنون زن وبچه ام میبرم برای اعتلای نام استان عزیزم،اگرتنگ نظرنیستیدچه هستیدچندساله درتلاشم که کتابهایم راچاپ کنیدهمه اش وعده سرخرمن وآخرین اقدامتانمرابه آقای علیشاهی معرفی کردیدوایشان مراسپرددست آقای کیانی!تاکی بایداین کارهاراببینم وسکوت کنم؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار