شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۶

با اتمام مرحله دوم انتخابات تعداد راه یافتگان به مجلس شورای اسلامی تکمیل شد و در ماه آینده دوره نهم قوه مقننه شروع به کار می کند. در این مرحله از انتخابات برخی از نامزدها تبلیغات بسیار گسترده آنهم با هزینه های صدها میلیون تومانی انجام دادند که با درآمدهای نمایندگی به هیچوجه قابل تامین نیست. در این مرحله از انتخابات مثل گذشته گفته می شود که در حال حاضر حقوق هر نماینده در ماه حدود سه میلیون تومان است که اگر در چهارسال محاسبه شود کمتر از صدوپنجاه میلیون تومان خواهد شد.

زمانی که تحقیق می شود که این هزینه های سرسام آور چطور تامین می شود کمک های سخاوتمندانه پیمانکاران بزرگ هم تداعی می گردد و در این صورت اذهان کنجکاو موضوع را پیگیری می نمایند که آقایان پیمانکار با چه انگیزه ای پول هایی که از طریق مناقصه ها به دست آورده اند برای پیروزی یک نامزد انتخاباتی هزینه می کنند متوجه می شویم که قصد قربتی در کار نیست بلکه آنان تجارت پیشه هستند و صرفا به دنبال ازدیاد درآمد خود می باشند تا با پشتوانه نفوذ برخی از نمایندگان مدیران دستگاه ها را وادار به سفارش کنند .

و یا از اشکالات کار آنان چشم پوشی نمایند که در چنین شرایطی حقوق انسان های زیادی ضایع می شود و مساله حق الناس پیش می آید که از منظر اسلامی اصلا قابل اغماض نیست. علاوه بر این با انتخاب یک نماینده جدید برخی از افراد ضعیف النفس خود را به آنان نزدیک نموده و شروع به چاپلوسی می کنند و با وابسته کردن خود به نماینده مجلس درصدد آن هستند که از پست و یا منصبی آنهم با رابطه برخوردار شوند که این خود نادیده گرفتن اصل شایسته سالاری می باشد. باری نمایندگان را این عوامل تهدید می کند و برخی از آنان اسیر شیطان می گردند و کاری می کنند که بعد از اتمام نمایندگی از دیده ها می افتند که البته همه این گونه نیستند و نمایندگانی را می شناسیم که با رعایت معیارهای الهی همواره خود را از آلودگی ها پاک نگه داشته و در نتیجه از احترام فراوانی نزد مردم برخوردار می باشند. نویسنده که از آغاز کار مجلس شورای اسلامی حداقل در استان خوزستان ناظر برکار نمایندگان بوده ام می توانم ده ها مورد را نام ببرم که همواره سعی کرده اند که از شهید سیدحسن مدرس الگو بگیرند. برخی از آنان مثل زنده یاد شرافت، دامغانی و ... به افتخار شهادت نائل شدند و عده ای نظیر آقایان زرهانی، زینلی و کیاوش با نهایت حفظ امانات مردم دامن های خود را از آلودگی به زخارف دنیوی پاک نگه داشتند و امروز به نیکی از آنان یاد می شود.

بیان این مطلب هشداری به آقایان نمایندگان جدید است که بیشتر توجه کنند این دوره بالاخره به پایان می رسد و آنان همیشه در محضر خداوند متعال هستند. این آقایان متعهد شده اند که امانت دار و موکل مردم باشند و به اسلام التزام عملی داشته باشند. بنابراین نباید اجازه دهند چاپلوسان و زر اندوزان با آنان مانوس گردند. این آقایان باید شیفتگان خدمت باشند و نه تشنگان قدرت. از حق دفاع کنند و اجازه ندهند زراندوزان زالو صفت دور آنان حلقه زنند و همواره به یاد آوردند که نماینده بیش از هفتاد میلیون ایرانی هستند. وقت آنان متعلق به ملت است و وظیفه آنان قانونگذاری و نظارت برحسن اجرای قانون است. ساده زیستی و پرهیز از اموال شبهه ناک از وظایف یک نماینده اصولگراست. دخالت در کار مدیران و به اصطلاح نان قرض دادن به آنان از کارهایی است که فقط شیطان را شادمان می کند و طبیعی است که رابطه بازی و نزدیکان خود را به مدیران تحمیل کردن موجبات خشم ذات اقدس الهی خواهد شد و امید است که نمایندگان محترم توجه بیشتری به ناپایداری دنیا داشته باشند و سعی کنند که آلوده به گناه نشوند و بر ضابطه گرائی و پرهیز از رابطه بازی اصرار بودند تا انشاء اله نام نیکی برای خود در تاریخ ثبت نموده و برای سفر آخرت توشه نیکو همراه داشته باشند و انشاءاله که نمایندگان جدید این گونه خواهند بود و به امید موفقیت در کار به آنان تبریک می گوییم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار