شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۶۷۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۵
شوشان - رضا خصالی لالوی : ایل دانا و دلیر بختیاری در روزگاران تاریخ ایران همواره به پاس حراست از کیان و اساس کشور و حفظ ارزش ها ی راستین چون اسلام نامی نیکو از خویش برجای گذاشته فی المثل در همین دوره ی معاصر که سیاست "تفرقه بیانداز و حکومت کن"از سوی غربی ها ضربه های سنگینی را به تمامیت ارضی و نظام اجتماعی ایران وارد کرده است ، از سوی بختیاری مردود بوده وهیچ گاه در این راستا و تسهیل خواسته ی آنها اقدامی نکرده اند .
در دهه ی اول انقلاب و سربرآوردن شورش ها از اکناف کشور وخواسته ی تجزیه طلبی از سوی آنها ، ایل بختیاری نه تنها چنین نکرد بلکه در راستای سرکوب شورش ها و حفظ امنیت کشور برآمد و به همیاری انقلاب اسلامی شتافت.
گواه این سخن را به خوبی می توان از سخن معمار کبیر انقلاب یافت آنجا که فرمودند : پشتوانه ی این انقلاب ایلات و عشایر بودند از جمله آن ایل بختیاری که من سوابق آنها را دارم. لکن شرایط امروز بار دیگر ایل بختیاری را در معرض آزمون و خطا قرار داده است و بار دیگر در آنها را در قضاوت تاریخی جای داده است که اتخاذ تدبیر مناسب از سوی این ایل فهیم و دانا باعث هرچه روشن تر شدن تاریخ بختیاری می شود.
سریال سرزمین کهن که در ابتدا اعتراض فرهنگی بود متاسفانه امروز به مسئله ای امنیتی تبدیل شده است چرا که اپورتونیست ها و توطئه جویان در صدد سواستفاده و بهره برداری از آن هستند لذا بر مردم بختیاری است که ید این نفوذی ها و فرصت طلبان را قطع کرده و اقدامات و تحریکات توطئه جویان آنها را با نام بختیاری ها ، در نفطفه خفه کنند.

اما چند نکته در خصوص عدم اعتراضات و پیامدهای آن ! 

آزادی اعتراضات و قانون اساسی
در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ذیل اصول بیست و ششم و بیست و هفتم تشکیل اجتماعات مردمی و برپایی تظاهرات منوط بر شرایطی آزاد است که اهم آن ها عبارت اند از عدم نقض اصول استقلال ، آزادی ، وحدت ملی و موازین اسلامی و... حال آنکه ادامه ی اعتراضات و تجمعات با توجه به اجابت خواسته های مردم از سوی مسئولین و رسانه ی ملی امری نامعقول و دور از انتظار است چرا که موضوع اصلی آن از میان رفته است پس اعتراض برای چه ؟! و اساساً در برخی جاها با افراط در کیفیت عمل قانون اساسی را نقض می کند و وحدت ملی را بر هم می زند و می دانیم که وحدت ملی امروز امری خطیر و بسیار ضروری است.

اعتراضات و بازی در میدان فرصت طلبان 
با توجه به اجابت خواسته ی مردم بختیاری از سوی رسانه و مسئولین که شامل " توقیف سریال و عذرخواهی رسمی عوامل سریال و اصحاب رسانه " بود ، ادامه ی اعتراضات و اساساً اعتراض ماهیت خود را از دست می دهد چرا که ادامه ی این امر اولاً کاری پوچ و بی اساس است ثانیاً عاملی می شود برای استفاده ی مغرضان و فرصت طلبان و این سواستفاده موجب بدنامی بختیاری ها می شود و بر خلاف رسم نیاکان و تاریخ و فرهنگ بختیاری است.

پیگیری مراجع قانونی وعدم نیاز به اعتراض و تجمع 
از اول شروع اعتراضات و خواسته های مردم تمامی مسئولین مربوط چه در سطح محلی و چه در سح ملی پیگیری موضوع را بر خود واجب دانستند. از این رو آنها اعتراضات مردمی و خواسته ی آنها را به سمع مقامات بالایی رساندند و با بالا گرفتن موضوع و توهین های مکرر سریال توقیف شد و عوامل سریال من جمله کارگردان و اصحاب رسانه به صورت رسمی از مردم بختیاری هذرخواهی کردند.
در همین راستا نهادهایی چون مجمع تشخیص مصلحت نظام ، شورای عالی امنیت ملی ، مجلس شورای اسلامی ، قوه مجریه و قوه قضاییه به صورت قانونی و اصولی پیگیر موضوع بوده و هستند و وقتی این امر در این سطح بررسی می شود و مسئولین را بدان وا میدارد لذا دیگر از ذمه ی مردم خارج است و بر ذمه ی آنها می باشد.
انشالله که بصیرت ایل غیور بختیاری مانند همیشه مانع از انجام هر گونه امرناشایست می گردد.
و آخر دعوانا ان الحمدالله رب العالمین 
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
عبدالله
|
Netherlands
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
comment
0
1
comment دادستان محترم مدعی عموم سلام علیکم . همان طوری که می دانید مردم غیور بختیاری ولایتمدار و قانون مدار واین عملکرد : تحریک و تشویش اذهان عمومی و توهین و تحریف تاریخ آیا پیگرد قانونی دارد یا خیر؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار