شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۶۹۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۳
روزنامه ی نورخوزستان در ستون ویژه های خود نوشت: باید قبول کرد که اکثر پروژه های مسکن توسط شرکت های تعاونی مسکن در خوزستان به دلایل مختلف مشکل دارند و اجرای آنها سال های سال به درازا کشیده شده است. برخی از این پروژه ها به دستگاه ها و شرکت های معتبر و مطرح استان مربوط می شوند، مانند خانه سازی تعاونی مسکن فاز 3 استانداری که نه ساخت آنها پس از آمدن و رفتن چند استاندار، قابل سکونت شده اند، و نه تکلیف اسناد آن ها به طور اعم مشخص شده است. 
پروژه دیگر، مسکن 200 واحدی مهر نفت است. کلنگ این پروژه توسط وزیر نفت آقای میرکاظمی و چند تن از نمایندگان مجلس در کوی رسالت اهواز به زمین زده شد و قرارداد آن در آبان ماه سال 93 تحویل اعضا شد. برای اجرای این پروژه تفاهم نامه ای بین وزارتخانه های نفت و مسكن و شهرسازی (راه و شهرسازی) در دولت قبل منعقد شده است. تمام مبالغ خواسته شده طبق جدول زمانبندی، علیرغم شرایط سخت زندگی اعضا پرداخت گردیده به این امید که صاحب خانه شوند. اما طرح متوقف شد، این در حالی است که هزینه اجاره مسکن در فیش حقوقی اعضای رسمی به میزان 80 درصد کاهش یافته بدون آنکه خانه ای تحویل داده شود و قسط وام مسکن نیز از حقوق آنها کسر می شود. 
وجوه پرداختی توسط اعضا به حساب شرکت مسکن مهر نوین واریز شده که پیمانکار پروژه بوده و از سوی مسکن و شهرسازی اهواز انتخاب شده و مدتی بعد بر کنار و خلع ید شد و باید دید چرا نظارتی بر مبالغ میلیاردي پروژه نشده و توسط بانک مسکن بلوکه شده است. 
با توجه به اینکه شرکت یاد شده تنها پروژه مسکن مهر در کلانشهر اهواز است (پروژه های مسکن شیرین شهر و رامین در خارج از محدوده اهواز قرار دارند) اعضای این تعاونی مسکن انتظار دارند معاون عمرانی استانداری مهندس سیاحی، به موضوع ورود پیدا کند و اداره راه و شهرسازی شهرستان اهواز را ملزم به پیگیری موضوع تا حصول نتیجه کند. 
در این باره باید دید چرا پس از خلع ید پیمانکار، پیمانکار بعدی انتخاب نشده و پروژه در حالت تعطیل مانده است. 
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۱
comment
comment
موسوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
comment
0
0
comment سلام لطفا در خصوص تعاونی مسکن شهرداری اهواز و پروژه کیانپارس گزارشی تهیه کنید
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار