شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۶۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۵
مراسم ختم قرآن با حضور حجت الاسلام عادلی نژاد، سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اهواز، در نمازخانه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، حجت الاسلام عادلی نژاد، سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اهواز؛ در مراسم ختم قرآن که امروز در نمازخانه معاونت غذا و داروی این دانشگاه برگزار شد، در سخنانی، اولین ختم تلاوت قرآن جمعی در این معاونت را توفیقی برای همکاران این معاونت دانست و افزود: آیات شریفه سوره مبارکه مزمل، به ویژه آیه «رتل القرآن ترتیلا»، به مفهومی بالاتر از قرائت قرآن، یعنی ترتیل آن و توجه و دقت در مفاهیم آن توجه داده است و در آیات پایانی این سوره، خطاب الهی از شخص پیامبر(ص ) با نزول آیه "فاقرءوا ما تیسر من القرآن" منصرف به عموم مردم شد و همگان باید هر آن چه از قرائت قرآن میسر و آسان است، آیات الهی را تلاوت نمایند.
وی، مصون بودن قرآن از تحریف را دلیل دیگری بر لزوم توجه و تأمل در آیات قرآن دانست و با اشاره به اولین ختم تلاوت قرآن در این معاونت ، آغاز مجدد آن را امری ضروری برشمرد.
عادلی نژاد با اشاره به اهميت و فضيلت قرائت قرآن گفت: براى قرائت قرآن، در كلمات گهربار پيشوايان معصوم(ع) فضايل و آثارى بيان شده كه باعث رشد و پرورش روح و روان آدمى مى‌شود و همين فضايل و آثار باعث‌ شده كه تلاوت و قرائت قرآن از اهميت بسيارى برخوردار باشد. 
سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اهواز، همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: اگر ما به آثار خواندن قرآن توجه و قرآن را همچون دوستى در زندگى انتخاب كنيم، آياتش را بخوانيم و در معانى آسمانى‌اش تفكر كنيم، پس از مدتى زندگى‌مان سرشار از نور، روشنايى، طراوت و زيبايى خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار