شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۶۹۹۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۲
روزنامه ی نورخوزستان در ستون وِیژه های خود نوشت: اهواز می توانست شاید هم در آینده خواهد توانست یک شهر ایده آل برای زندگی باشد اما چه حیف آنطور که باید و شاید در گذشته متولیان دلسوز نداشته تا به این درجه برسد. 
مدیران ما در خوزستان یا از تخصص در رشته کاری خود برخوردار نبوده اند، یا اینکه این شاخص را داشته اند اما علیرغم مدت طولانی مدیریتشان برای بهتر شدن موقعیت این شهر برنامه ریزی نکردند. بنابراین حالا که اهواز، از قافله پیشرفت و برخورداری از مزایای یک شهر ایده آل عقب مانده، چه خوب است مدیران فعلی و در رأس آنها استاندار بومی و با تجربه ما آستین همت بالا زده و دست به کارهای زیربنایی بزند تا توسط مدیران بعدی ادامه پیدا کند و لااقل جلوی ضررهای بیشتر به این کلانشهر، از همین جا گرفته شود. 
بنظر ما، پراکندگی ادارات و سازمان ها موضوعی است که مردم این شهر بخاطر آن زحمت و انرژی زیادی مصرف می کنند، ضمن اینکه بهترین مناطق شهر تبدیل به مكان هاي اداری شده است. 
به عنوان مثال امانیه اهواز را در نظر بگیرید. پشت سر هم سازمان ها، دستگاه ها، بانكها و ارگان هایی که وضع مالی خوبی دارند، ادارات و شعبه هاي خود را در آنجا مستقر مي کنند. آن هم در ساختمان هایی که تدریجا به برج بدل می شوند. 
فرضاً اين درست است كه سازمان مدیریت برنامه ریزی در این منطقه واقع و برنامه داشته باشد که یکی از مرتفع ترین ساختمان های منطقه را بسازد در حالی که اولا امانیه پاسخگوی پذیرش چنین ساختمان وسازمانی نیست، ثانیاً این سازمان باید در مجاورت استانداری یا حتی در درون آن مستقر باشد چون مراجعین آن به یکدیگر مرتبط هستند. 
یا مثلا سازمان امور اقتصادی و دارایی و امور مالیاتی را در نظر بگیرید، مردم چقدر باید بخاطر پراکندگی ادارات آن در زحمت باشند؟ همینطور شعبه های تامین اجتماعی، یا مثلا شرکت های گاز، آب و برق، شهرداری و فرمانداری و سایر ارگان های مرتبط با مراجعه روزمره مردم. چنین شرایطی علاوه بر مسایل مربوط به مکان یابی های نابجا، با توجه به اینکه دستگاه ها مشتری خوبی برای خرید زمین در نقاط گرانقیمت شهر هستند، موجب افزایش نرخ زمین در این مناطق می شود. 
و اما حالا فکرش را بکنید، در اهواز یک شهرک ادارات در مکانی مناسب احداث شود که دسترسي به همه آنها در یک جا و مکان مشخص امکان پذیر باشد. چقدر چنین طرحی می تواند برای راحتی مراجعین، اینسو و آنسو رفتن ها، صرفه جویی در سوخت و کاهش ترافیک شهری مؤثر باشد. 
از این رو به دکتر مقتدایی استاندار خوزستان پیشنهاد می شود این موضوع را توسط مشاوران و متخصصان دلسوز شهر مورد بررسی قرار دهد و در صورت تایید دست به چنین کار انقلابی بزند تا اگر در کوتاه مدت به نتیجه نرسد اما امیدوار باشیم که این کار ادامه پیدا خواهد کرد هر چند تجربه نشان داده هر جا عزم ها و همت ها برای انجام کاری جزم شود، هر کار سختی شدنی است و چه بهتر که ابتکار و ثواب این کار به عنوان یک کار ماندگار به نام دکتر مقتدایی و مشاوران وي رقم بخورد. 
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۳
comment
comment
کارمند
|
United States
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
comment
0
1
comment شوشی چی شد حالا مینویسی دکتر؟؟؟
comment
نا شناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
comment
0
0
comment احسنت به دکتر مقتدایی
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷
comment
0
0
comment آخه برادر من این چه پیشنهادی است که داده اید .فکر این مسئله را بکنید که مبالغ هنگفتی صرف ساختمان و تجهیزات ادارات فعلی شده مجددا کلی هزینه صرف شود که مجتمع های ادار ی مورد نظر شما را در شهرک اداری بسازند . این هم شد راهکار ؟؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار