شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۷۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۰
انسان ها دوست دارند مهم باشند و این مهم بودن نه در پذیرش افکارشان،شاید در شنیدن سخنانشان بیشتر جلوه گری نماید.اگر جوان ما از دوران مدرسه بداند چگونه نقد و ارزیابی کندواگر تربیت شود تا چگونه سخن ومطلبش را با انتقادهای سازنده ارائه دهد، نیروی انسانی دلسوز و عاشق پرورش داده ایم  که همانند صدفی از آن مروارید سخن و ابتکار بیرون خواهد آید تا پشتوانه اهداف راهبردی جهت پیشرفت واعتلای میهن عزیزمان باشد.  

یکی از مسائل بسیار مهم در آموزش و پرورش مسئله ی چگونگی ایجاد پویایی و نشاطِ مجموعه فعالیت های مدرسه به عنوان جایگاه اصلی و عمود خیمه ی نظام تعلیم و تربیت است .

اگر ما بخواهیم جامعه فرهنگی را از سکون و رخوت خارج کنیم به ناچار باید به گونه ای عمل کنیم که همیشه پویایی و نشاط ، خلاقیت و ابتکار ، کند و کاو و پرسش گری ، گفت و گو ، مفاهمه و کرامت گذاری و ... در زمره اهداف ارزشمند و اولویت دار عرصه تعلیم و تربیت قرار گیرد . از این رو علی رغم تلاشهای گسترده همه دست اندرکاران و صاحبنظران و علاقه مندان به آموزش و پرورش و بهره مندی از نظرات و تجربیات کشورهای پیشرفته و در حال توسعه نیازمند عقلانیت وتدبیر بیشتر در برخی روشها می باشیم .

لذا ضرورتِ اعتدال و آموزش چگونگی نقد و نقد پذیری با در نظر گرفتن همه  ی سلیقه ها و انتقادهای عالمانه و کاربردی کردن هدفهای اولویت دار فوق الذکر و تجلی آن در نگرش و بینش و منش و رفتار آینده سازان این مرز و بوم امری است بدیهی و تحقق این امر مهم مستلزم ایجاد فضای پذیرش عمومی در برنامه ریزی ، تصمیم گیری ، نظارت ، ارزشیابی ، توزیع عادلانه امکانات با هدف محرومیت زدایی و ... است . بدین منظور راهکارهای توسعه  نقد پذیری و موانع آن را مورد نقد و بررسی قرارداد و به تبیین آن پرداخت و با ارائه آن از مخاطبان بخواهیم نظرات و انتقادهای خود را ارائه کند . زیرا آموزش و پرورش کانون رشد و شکوفایی استعدادهای خلاق فرزندان عزیز و آینده ساز میهن اسلامی است و حضور بیش از یک میلیون نفر از عقولی که دست اندرکاران این رسالت سنگین در کسوت پیشه ی انبیایی هستند نقش سازندگی نیروی انسانی را به عنوان اساسی ترین و مهمترین منبع نظام به عهده دارند . بنابراین افزایش مشارکت ، نقادی عالمانه از فرآیند برنامه ها و تعمق در زوایای آن امری سازنده و ضروری است تا مرزبانان فکر و اندیشه را سایه بانی امن بر سر بگسترانیم وعقلانیت و تدبیر را تسریع وترویج نماییم . این مسئله در باور دانش آموزن و فرهنگیان عزیز بایستی نهادینه شود وطرح ریزی شود تا تعامل منطقی ، منطق در گفت و گو ، انتقاد پذیری ، تحمل نظرها و عقاید و سلایق مخاطب در زمره آموزشهای ضروری مدرسه از همان سالهای آغازین فعالیت تحصیلی دانش آموزان عزیز گران سنگ قرار گیرد                                                                                                                                                           
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار